سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / ژاپن بودجه نظامی خود را برای نهمین‌بار پیاپی افزایش داد

ژاپن بودجه نظامی خود را برای نهمین‌بار پیاپی افزایش داد

دولت ژاپن نهمین افزایش پیاپی بودجه نظامی این کشور را تصویب کرد که شامل تأمین هزینه‌های ساخت یک جنگنده پیشرفته ضد رادار و موشک دور برد ضد ناو

به منظور مقابله با رشد فزاینده نظامی چین می‌شود.

وزارت دفاع ژاپن قرار است برای آوریل سال ۲۰۲۱ مبلغ ۵۲ میلیارد دلار دریافت کند، در مقایسه با سال جاری میلادی (۲۰۲۰) حدود ۱.۱ درصد بیشتر است. «یوشیهیده سوگا»، نخست‌وزیر ژاپن، با داشتن اکثریت در پارلمان این کشور، توانسته است موافقت افزایش بودجه نظامی را به دست بیاورد.

سوگا همانند «شینزو آبه»، نخست‌وزیر سابق ژاپن، به پیگیری گسترش نظامی این کشور ادامه می‌دهد و به دنبال تهیه جنگنده‌ها، موشک‌ها و ناوهای هواپیمابر جدید با برد و پتانسیل بالاتر برای نیروهای این کشور، به منظور مقابله با دشمنان احتمالی از جمله چین، است.

ژاپن همچنین در حال خرید موشک‌های دور برد است و قصد دارد تا ارتش خود را برای حمله به اهداف دور در چین، کره شمالی و سایر نواحی آسیا تجهیز کند و آموزش دهد. همچنین، ساخت جنگنده رادارگریز با هزینه‌ نهایی ۴۰ میلیارد دلار‌، که در ۲۰۳۰ آماده می‌شود، نخستین بار در طول سه دهه گذشته انجام می‌شود. این پروژه که توسط کمپانی صنایع سنگین میتسوبیشی ژاپن و با کمک کمپانی لاکهید مارتین آمریکا انجام می‌شود، هزینه‌ای بالغ بر ۷۰۶ میلیون دلار در بودجه جدید دارد.

ژاپن قرار است مبلغ ۳۲۳ میلیون دلار هم برای ساخت یک موشک ضد ناو دور برد به منظور حفاظت از سلسله جزایر اوکیناوا در جنوب غرب این کشور در نظر بگیرد. دیگر خریدهای سنگین ژاپن شامل شش جنگنده رادارگریز «اف-۳۵» تولید شرکت لاکهید مارتین و دو هلیکوپتر به مبلغ ۶۲۸ میلیون دلار می‌شود.

ارتش ژاپن همچنین ۹۱۲ میلیون دلار هم برای ساخت دو ناو کوچک اختصاص می‌دهد که می‌تواند با ملوان‌های‌اندک نسبت به ناوچه‌های مرسوم، در عملیات‌ دریایی شرکت کند؛ اقدامی که فشار بر نیروهای دریایی را برای یافتن و به خدمت گرفتن نیرو کم می‌کند. ژاپن همچنین دو ناو جدید می‌خواهد تا موشک‌های هوایی و بالستیک« ایجس » را حمل کنند. دولت توکیو هنوز هزینه این طرح را تخمین نزده که قرار است جایگزین پروژه‌ای شود که اواسط سال جاری میلادی کنسل شد.

گفتنی است، پس از جنگ جهانی دوم و بمباران هسته‌ای این کشور توسط آمریکا، ژاپن که چاره‌ای جز پذیرش شروط لشکر پیروز (آمریکا) را نداشته، ارتش خود را به نوعی تعطیل کرده و وظیفه دفاع از خود را به کشور متخاصمِ پیشین یعنی آمریکا داده بود. در سال‌های پس از جنگ، که این دو کشور به متحدان نزدیک یکدیگر تبدیل شده بودند، تقویت ارتش از اولویت حکمرانان ژاپنی خارج شد. اما در سال‌های اخیر، ورق برگشت و مقامات توکیو صریحاً به برخی از ناتوانی‌های خود اشاره می‌کنند و بر لزوم تقویت نظامی کشورشان تأکید دارند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

رسانه صهیونیستی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی

حملات ایران دو پایگاه اصلی نیروی هوایی را منهدم کرد

ایتمار بن گویر نابودی اسرائیل

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.