سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / اشک غیرتی که بر صورت زارعی بود، باید عرق عبرت بر پیشانی کسانی بنشاند که لبخند دشمن را باور کردند

اشک غیرتی که بر صورت زارعی بود، باید عرق عبرت بر پیشانی کسانی بنشاند که لبخند دشمن را باور کردند

در زمانی که برخی لبخند دشمن را با اخم قبلی او مقایسه کرده و آن را فرصت تلقی می‌کردند، مرحوم زارعی این لبخند را با پوزخند بعدی او مقایسه می‌کرد و آن را تهدید می‌دانست

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در مراسم یادبود مرحوم دکتر علی اصغر زارعی گفت: ویژگی شهدایی مرحوم دکتر زارعی آن بود که زندگی‌ ایشان بر مبنای صدق رفتار شکل گرفته بود.

جلیلی در این مراسم که به صورت مجازی از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان پدافند غیرعامل پخش شد، اظهار داشت: ریشه اصلی صدق رفتار در چنین شخصیت‌های بزرگی نیز ایمان عمیق است؛ این افراد کسانی هستند که به تعبیر قرآن کریم وقتی به آنها گفته شود که از لشکر دشمنان بترسید، آنها نمی‌ترسند بلکه به ایمانشان نیز افزوده می‌شود؛ این افراد نه از فضای تهدید جوگیر می‌شوند و نه از فضای تطمیع:« الَّذينَ قالَ لَهُمُ النّاسُ إِنَّ النّاسَ قَد جَمَعوا لَكُم فَاخشَوهُم فَزادَهُم إيمانًا وَقالوا حَسبُنَا اللَّهُ وَنِعمَ الوَكيلُ1».

 وی افزود: باید بپرسیم چگونه می‌شود که افرادی به این توفیق دست می‌یابند و صدق، ملکه رفتاری آنها می‌شود؛ این بررسی مایه عبرت است.

نماینده رهبرانقلاب در شورایعالی امنیت ملی با اشاره به سوابق انقلابی مرحوم دکتر زارعی، خاطرنشان کرد: اگر مراحل مختلف حیات مرحوم زارعی را بررسی کنید،مشاهده می‌کنید که ایشان مصداق آیه شریفه « وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ2» بود. چه در دفاع مقدس که همه دنیا علیه ملت ایران جمع شدند و چه بعد از آن در فضای جنگ نرم؛ مشاهده می‌کنید که او نه تنها مغلوب نمی‌شود بلکه در ایمانش راسخ تر نیز می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به ماجرای اشک ریختن مرحوم زارعی در مجلس پس از تصویب برجام، اظهار داشت: وقتی فضا تشخیص داده نشد، افرادی مثل مرحوم زارعی فریاد زدند، روشنگری کردند و حتی اشک ریختند تا مسیر روشن بماند.این اشک، اشک ایستادگی در برابر جوسازی‌ها و جوگیری‌ها بود. اشک کسانی بود که این دغدغه را داشتند تا اجازه ندهند بزک دشمن مصالح کشور را به بازی بگیرد.

دکتر جلیلی در ادامه تصریح کرد: این اشک، اشکی بود که تلاش می‌کرد تا بزک دشمن را پاک کند؛ این ناشی از یک فهم عمیق و یک بصیرت بالا بود. یک اشک بود اما جای خودش را در تاریخ نگه داشت. این اشک معمولی نبود، اشک بر مبنای صدق رفتار و ناشی از یک ایمان عمیق بود.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان در این راستا بیان کرد: در زمانی که برخی لبخند دشمن را با اخم قبلی او مقایسه کرده و آن را فرصت تلقی می‌کردند، مرحوم زارعی این لبخند را با پوزخند بعدی او مقایسه می‌کرد و آن را تهدید می‌دانست؛ اشک او نشان داد که باید هشیار بود و نباید اجازه داد تا دشمن خود را پشت لبخند و چهره‌ی بزک شده، پنهان کند.

جلیلی تصریح کرد: کسانیکه به این اشک خندیدند، بعدا در دام پوزخند دشمن گرفتار شدند. اشک غیرتی که بر صورت زارعی بود، باید عرق عبرت بر پیشانی کسانی بنشاند که لبخند دشمن را باور کردند.

وی افزود: اشکی که این عزیز ما از سر غیرت در مجلس ریخت، حقیقتا در این دنیا و در سرای آخرت، برای او آبرو خواهد بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنانش تاکید کرد: مرحوم زارعی تلاش هایی جدی برای تقویت و تثبیت زیرساخت های سخت افزاری عرصه دفاعی کشور انجام داد اما او به خوبی نیز میدانست که اگر نرم افزار دفاعی کشور دچار ویروس بشود و با بزک های نابجا آسیب ببیند، آسیب نرم‌افزاری به مراتب بدتر است.

وی خاطرنشان کرد: زارعی می‌دانست اگر منافع بلندمدت کشور به جلوه‌فروشی‌های مقطعی آلوده شود، آسیب‌های آن از لطمات سخت افزاری بیشتر خواهد بود. او میدانست اگر این منافع گرفتار کف و سوت شود، آسیب این سوت از سوت خمپاره بیشتر است.

جلیلی در پایان گفت: ان شاءالله او با آبروی به دست آمده از اشک هایی که برای دفاع از انقلاب‌ اسلامی و راه حضرت امام(ره) جاری کرد، در سرای آخرت با ایشان و با یاران خود در دوران دفاع مقدس محشور گردد.

1- اینها کسانی بودند که (بعضی از) مردم، به آنان گفتند: «مردم [= لشکر دشمن] برای (حمله به) شما اجتماع کرده‌اند؛ از آنها بترسید!» اما این سخن، بر ایمانشان افزود؛ و گفتند: «خدا ما را کافی است؛ و او بهترین حامی ماست.»(173،آل عمران)

2- و از هیچ کس جز خدا واهمه ندارند (39،احزاب)

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

افتخار عبرت‌انگیز برجام را برای خودتان نگه دارید!

روزنامه آفتاب یزد از عنوان جعلی و غیرواقعی «برجام چینی» برای توافق ایران و عربستان استفاده کرد.

جاسوسی با پیشانی پینه بسته

ويدئو/ جاسوس انگلیسی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.