سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / رسوایی تازه برای غرب؛ هلند در سوریه از داعش حمایت می‌کرد

رسوایی تازه برای غرب؛ هلند در سوریه از داعش حمایت می‌کرد

بر اساس تحقیقات پارلمان هلند، دولت این کشور از تروریست‌های تکفیری و داعش در سوریه حمایت می‌کرده است.

خبرگزاری اسپوتنیک طی گزارشی درباره فشار‌ها بر «مارک روت» نخست‌وزیر هلند، به خاطر حمایت از گروه‌های مسلح در سوریه نوشت، مارک روت در واکنش به این فشارها، تحقیقات درباره حمایت دولت از گروه‌های مسلح در سوریه را متوقف کرد!

 در یکی از معدود برنامه‌ها ی تلویزیون هلند، خبرنگاری از شبکه تلویزیونی ملی طی یک کنفرانس خبری، مارک روت را تحت فشار قرار‌داد و از وی پرسید: «شنیده می‌شود که شما در برابر طرحی در پارلمان برای آغاز یک تحقیقات مستقل و خارجی درباره حمایت هلند از شورشیان سوری مانع تراشی می‌کنید، می‌توانید درباره اینکه چرا با چنین تحقیقاتی مخالفید توضیح دهید؟»

روت ابتدا به نحوی واکنش نشان داد که گویی اصلا نمی‌داند خبرنگار درباره چه موضوعی صحبت می‌کند، اما هنگامی که برای بار دوم با این پرسش مواجه شد، پاسخ داد، درباره این مسئله مطمئن نیست و گمان می‌کند دولت پیشنهاد چنین چیزی را داده است. اما خبرنگار در ادامه از وی پرسید: آیا شما شخصا در این طرح مداخله کردید؟ روت پاسخ می‌دهد: «من در موارد بسیاری مداخله می‌کنم، اما نمی‌توانم وارد جزئیات آنها شوم. »

اکنون مشخص شده است که روت شماری از احزاب سیاسی را تحت فشار قرار‌داده است و هنگامی که در پارلمان با پرسشی در این زمینه مواجه شد، به چنین کاری اذعان کرد.

به گفته «مارتین فان‌هالورت» از حزب دموکرات مسیحی هلند، که این طرح را ارائه کرد، به نظر می‌رسد روت در تلاش خود، موفق بوده است. وی در پاسخ به این پرسش که چرا مارک روت خود اقدام به مداخله در این زمینه کرد؟ گفت که انجام تحقیقات احتمالا موجب تنش با متحدان ما می‌شد و جان اعضای سابق گروه‌های مخالف، احتمالا در معرض خطر قرار می‌گرفت. در همین حال، روزنامه ملی «ترو» و برنامه موسوم به «نئو شور» موفق به شناسایی برخی از افراد به اصطلاح «شورشیان میانه‌رو» شده‌اند که از دولت هلند حمایت‌هایی را دریافت کرده‌اند. در میان آنها گروه تروریستی «جبهه الشامیه» قرار دارد که دادستانی عمومی هلند آن را «سلفی»، «جهادی» و سازمانی جنایتکار با اهدافی تروریستی می‌داند. این در حالی است که از گروه‌هایی که با تروریست‌ها همکاری نزدیک داشته‌اند نیز حمایت به عمل آمده است، این گروه‌ها بنا بر اعلام گروه‌های مدافع حقوق بشری، مرتکب جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت شده‌اند.

اگرچه این اقدامات حمایتی در پارلمان هلند حتی پیش از آنکه دولت واقعا آن را آغاز کند، مورد بحث قرار گرفته بود‌، چند سالی طول کشید تا جریان رسانه‌ای هلند تحقیق درباره این مسئله را آغاز کند. جای سؤال است که چرا دادستانی عمومی هلند هنوز تحقیقات درباره مقامات کنونی و سابق را که در حمایت از گروه جبهه الشامیه دست داشتند آغاز نکرده است. اتباع هلندی که مظنون به همکاری با این گروه تروریستی هستند، بلافاصله بازداشت می‌شوند. سخنگوی دادستانی عمومی هلند گفت، دولت هیچ‌گاه یافته‌های روزنامه ترو و برنامه «نئو شور» را تایید نکرده است. شما نباید هر آنچه را در روزنامه‌ها می‌خوانید باور کنید. تردیدی نیست که دولت هلند از گروه جبهه الشامیه حمایت کرده است.

حمایت هلند از گروه‌های مسلح در سوریه توسط

«برت کوئندرس» وزیر خارجه وقت این کشور آغاز شده است. وی کاملا آگاه بود که دست به چه اقداماتی می‌زند و عفو بین‌الملل وی را شخصا از فعالیت‌های غیرقانونی گروه جبهه الشامیه از جمله شکنجه، آدم ربایی، اعدام‌های خودسرانه و اعدام به جرم ارتداد، مطلع کرده بود. آنها از وی خواسته بودند با استفاده از نفوذش، از کشور‌هایی که از گروه جبهه الشامیه حمایت می‌کنند، بخواهد هرچه سریع‌تر این حمایت‌ها را متوقف کنند. وی یک سال بعد، شروع به فراهم کردن حمایت‌های تدارکاتی برای این گروه کرده بود.

کوئندرس پس از آنکه حزبش در انتخابات شکست خورد، استاد صلح، عدالت و امنیت در دانشگاه لیدن هلند شده و این موضوع، مضحک و غیرقابل قبول بوده است. بدیهی است فردی که از تروریست‌ها حمایت کرده است، نباید در دانشگاه تدریس کند. تاکنون حمایت برخی کشورهای دیگر غربی، از جمله فرانسه، از داعش در سوریه‌، بر ملا شده است.

به گفته کارشناسان، با گذشت زمان، ابعاد حمایت کشورهای غربی از تروریست‌های فعال در سوریه و عراق‌، بیشتر بر ملا خواهد شد.

حمایت عشایر از دولت دمشق

عشایر ساکن در استان« حماه»‌، حمایت خود را از دولت دمشق، اعلام و با حضور اشغالگران و مزدوران شان در سوریه مخالفت کردند. شبه تلویزیونی سوریه گزارش داد: عشایر سوریه نشستی را در حماه برگزار کردند و طی آن، بر تمامیت ارضی سوریه، حمایت از بشار اسد رئیس‌جمهور، مخالفت با اشغالگری آمریکا و ترکیه و مقابله با غارت نفت سوریه، تاکید کردند. در بیانیه پایانی این تجمع، با هرگونه حضور غیرقانونی نیرو‌های بیگانه در خاک سوریه، مخالفت و تحریم و محاصره اقتصادی سوریه، محکوم شده است.

آنها ضمن ابراز همبستگی با عشایر شمال سوریه در نبرد با اشغالگران بیگانه و مزدوران تروریست آنها، اعلام کردند که ثروت‌ها و منابع سوریه متعلق به همه مردم این کشور است و هیچ گروهی حق بهره‌برداری اختصاصی از این منابع را ندارد.

عشایر حماه همچنین از همه عشایر سوریه خواستند به افراد عشیره خود که بر اثر ناامنی‌ها و اقدامات تروریست‌ها، کشور را ترک کرده‌اند، کمک کنند تا به دامان وطن بازگردند و در باز‌سازی آن مشارکت کنند. عشایر استان «دیرالزور» درشرق سوریه نیز دیروز علیه اشغالگران آمریکایی تظاهرات کردند. در این تظاهرات، سرقت نفت سوریه توسط نظامیان آمریکایی و با همدستی کردهای مسلح موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» محکوم شد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد  

طوفان‌الاقصی تا وعده صادق

قهرمانی دختران ایران در تنیس کمتر از ۱۲ سال غرب آسیا

رقابتهای تنیس کمتر از ۱۲ غرب آسیا با قهرمانی تیم دختران ایران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.