سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / پشت پرده انکار هویت هسته‌ای شهید فخری‌زاده

پشت پرده انکار هویت هسته‌ای شهید فخری‌زاده

چه کسی تا قبل ازصدور پیام رهبر انقلاب، رسانه‌های کشور، صداوسیما و حتی مسئولان را سرخط کرده بود تا دراخبار وپیام‌های خود، ازنقش آن شهید در دانش هسته‌ای ذکری به میان نیاورند؟!

: دیگر نام دریابان شمخانی بیشتر از آنکه یادآور امور نظامی باشد مقاطع حساس سیاسی کشور و موضع‌گیری‌های عجیب وی را در اذهان متبلور می‌کند. علی شمخانی وزیر دفاع هشت سال دولت اصلاحات همیشه مواضع سیاسی مبهم و بی ثباتی داشته است. از جاییکه وی حاضر نشد در گفت و گوی معروف خود با وحید یامین‌پور در برنامه «دیروز امروز فردا» به صراحت از لفظ فتنه برای آشوبگری‌های سال 88 استفاده و آن را محکوم کند تا زمانیکه نام او توسط نمایندگان مجلس در سال 94 و در جریان لابی‌های گسترده برای تصویب بیست دقیقه ‌ای برجام مطرح شد. بار دیگر نام شمخانی دبیر شورایعالی امنیت ملی در جریان تحریف دولت برای انکار هویت هسته‌ای شهید فخری زاده به گوش می‌رسد.

چهار روز قبل در گزارشی با عنوان «تلاش ناکام دولتی‌ها برای انکار هویت هسته‌ای شهید فخری زاده» به بررسی سانسور نقش این شهید والامقام در مسائل هسته‌ای کشور توسط حسن روحانی، جواد ظریف، علی اکبر صالحی و کمالوندی پرداخت و در خصوص فشار دولتی‌ها به رسانه ملی برای جلوگیری در استفاده از لفظ دانشمند هسته‌ای مطالبی نوشت. 

مدیر شبکه خبر: روز جمعه مراکز تصمیم‌گیر بیرون سازمان شبکه را دچار مشکل کردند!

بوالی مدیر شبکه خبر در خصوص چرایی این اقدام به فشارهای برخی مراکز تصمیم‌گیر در بیرون سازمان صداوسیما اشاره می‌کند. وی در بخشی از صحبت‌های خود که در یک ارتباط ویدئویی و خطاب به عبدالعلی علی‌عسکری مطرح می‌شد، گفت: «امیدواریم با تلاش بیشتر همکارانمان ارتقای محتوا و سرعت‌بخشی در اطلاع‌رسانی را داشته باشیم و البته در پرانتز بگویم (با) همکاری برخی مراکز تصمیم‌گیری در بیرون سازمان که روز جمعه شما شاهد بودید چقدر شبکه را دچار مشکل کردند، بتوانیم به تلاش‌ها بیفزاییم و وظایفمان را بهتر انجام دهیم.»

 دانلود فیلم 

اطلاع رسانی دیرهنگام در مسائل حساس انتقادی است که بارها به صداوسیما وارد شده است اما در ماجرای ترور شهید فخری زاده نه تنها این اطلاع رسانی با تاخیر انجام شد که رسانه ملی در ساعات ابتدایی در استفاده از عنوان دانشمند هسته‌ای برای ایشان پرهیز داشت.

در بخشی از برنامه های خبری صداوسیما حتی با این جمله که «قبلا نتانیاهو در یک شوی تبلیغاتی فخری زاده را دانشمند هسته ای معرفی کرده بودند» درصدد بودند تا به به تحریف دستوری هویت شهید دست بزنند. 

فریدون عباسی: به من گفتند نگویید شهید هسته‌ای بوده است!

دکتر فریدون عباسی نیز می‌گوید به رسانه ملی و حتی وی فشار آورده بودند تا در خصوص هسته ای بودن شهید صحبتی نکنند. رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در این خصوص می‌گوید: «روزی که ایشان شهید شد صداوسیما را هم تحت فشار گذاشته بودند که هسته ای بودن ایشان را پوشش ندهند، به من هم می‌گفتند شما نگویید هسته ای بوده است! من هم قبول نکردم و گفته اگر میخواهید صحبت کنم من راست میگویم، من نمیخواهم استفاده سیاسی از خون شهید بکنم »

دانلود فیلم 

این رخداد گمانه‌زنی‌ها در اینکه نهاد یاد شده تحت عنوان «نهاد تصمیم ساز بیرون سازمان» شورایعالی امنیت ملی بوده است را بیشتر می‌کند. علت این امر نیز دو دلیل می‌باشد. اول آنکه ریاست این شورا بر عهده حسن روحانی می‌باشد که خود و اعضای دولت وی تلاش ویژه ای برای نادیده گرفته شدن هویت واقعی شهید فخری زاده داشته اند و دوم اینکه دبیر این شورا که اختیارات ویژه و مهمی دارد کارنامه مشخصی در مسائل سیاسی داشته و توسط رئیس جمهور روحانی نیز منصوب شده است.

یک نماینده سابق مجلس با انتشار مطلبی در کانال تلگرامی خود این گمانه‌زنی‌ها را تقویت کرد. حجت‌الاسلام حمید رسانی با خطاب دادن علی شمخانی، وی را مسئول سر خط کردن رسانه‌ها و مسئولان کشور برای سانسور هویت هسته‌ای شهید دانشت و نوشت: 

«جناب شمخانی! اگر دیدگاه شما درباره شهید فخری‌زاده چنین است[دانشمند هسته‌ای بودن شهید]، پس چه کسی تا قبل ازصدور پیام رهبر انقلاب، رسانه‌های کشور، صداوسیما و حتی مسئولان را سرخط کرده بود تا دراخبار وپیام‌های خود، ازنقش آن شهید در دانش هسته‌ای ذکری به میان نیاورند؟!

وقتی تمام رسانه‌های دشمن آن شهید را یکی از تاثیرگذارترین افراد این حوزه می‌دانستند وخبر ترورش را لحظه‌ای مخابره می‌کردند، انکار آن توسط خودمان چه منطقی داشت؟

آیا انکار آن، حکایت از مخفی‌کاری ما ازیک واقعیت نمی‌کرد؟ آیا غیراز ترس و واهمه جمهوری اسلامی، سیگنال دیگری بطرف مقابل منتقل می‌کرد؟! آیا ادعاهای واهی دشمنان ایران مبنی بر ارتباط دانش هسته‌ای با صنعت نظامی را تقویت نمی‌کرد؟

وقتی ما ارتباط یکی از عالی‌ترین افراد درحوزه هسته‌ای با این دانش را انکار می‌کردیم، چه سیگنالی به دیگر دانشمندان این حوزه مخابره می‌شد؟ آنها وقتی می‌دیدند، جمهوری اسلامی با استاد برجسته‌شان اینگونه برخورد می‌کند، درباره آینده خود چه فکر می‌کردند؟!

حالا بهتر می‌توان به راز نهفته در پیام امام خامنه‌ای پی برد که شهید را شخصیت برجسته وممتاز هسته‌ای ودفاعی دانستند.»

البته برخی گمانه‌ها نیز از دستور مقامات ارشد دولتی به دبیر شورایعالی امنیت ملی برای این اقدام حکایت دارد. حال اینکه کسی همچون رئیس جمهور به دبیر شورایعالی امنیت ملی چنین دستوری داده یا بالعکس، علی شمخانی به اعضای دولت و رسانه‌ها چنین توصیه ای کرده است در اصل ماجرا خدشه وارد نمی‌کند.

اما آنچه واضح و مشخص است این است که دولتی‌ها درصدد بودند تا به سانسور هسته‌ای بودن شهید فخری زاده دست بزنند، البته این جریان تحریف با پیام رهبر معظم انقلاب و توصیف این شهید بزرگ با عنوان «شخصیت برجسته و ممتاز هسته ای و دفاعی» بار دیگر شکست خورد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

یادی از شهید لشکر فاطمیون

بزرگداشت شهدای لشکر فاطمیون در امامزاده بی بی سکینه ماهدشت

طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد  

طوفان‌الاقصی تا وعده صادق

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.