سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / تلاش ناکام دولتی‌ها برای انکار هویت هسته‌ای شهید فخری‌زاده + عکس

تلاش ناکام دولتی‌ها برای انکار هویت هسته‌ای شهید فخری‌زاده + عکس

در همان دقایق ابتدایی از نقش ویژه این شهید والامقام در امور هسته‌ای و دفاعی کشور گفت اما دولتمردان سعی در کتمان این واقعیت داشته و درصدد بودند تا نقش ایشان در برنامه هسته‌ای کشورمان را سانسور کنند.

فرارو | (فیلم و تصاویر) ترور محسن فخری زاده از دانشمندان هسته ای کشور در  آبسرد دماوند +جزئیات

: شهید محسن فخری زاده از برجسته ترین دانشمندان کشورمان روز گذشته توسط عوامل رژیم صهیونیستی و آمریکا به شهادت رسید. پس از این ترور مردم سوالات زیادی در خصوص نقش و جایگاه این دانشمند کشورمان داشتند. در همان دقایق ابتدایی رجانیوز از نقش ویژه ایشان در امور هسته‌ای و دفاعی کشور گفت اما دولتمردان سعی در کتمان این واقعیت داشته و درصدد بودند تا نقش ایشان در برنامه هسته‌ای کشورمان سانسور شود.

 کمالوندی که سخنگوی سازمان انرژی هسته‌ای است و مدرک لیسانس علوم سیاسی دارد به سرعت با خبرگزاری دولتی ایسنا مصاحیه کرد و در موضعی عجیب گفت: «کلیه دانشمندان صنعت هسته ای کشور در سلامت کامل به سر می برند و برای هیچ کدام آنها حادثه ای پیش نیامده است

پس از این علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در اقدامی هدفمند پیام تسلیتی خطاب به امیرحاتمی وزیر دفاع صادر کرد. در این پیام آمده است: «خبر ترور ناجوانمردانه برادر خدوم، شهید دکتر محسن فخری زاده، رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع که سال های طولانی از عمر پربرکت خویش را صرف مجاهدت و ارتقاء توان دفاعی کشور نمود، موجب تأسف و تأثر عمیق گردید.»

صالحی از عبارت دانشمند هسته‌ای در خصوص ایشان استفاده نکرد.

 رسانه ملی نیز در ساعات ابتدایی به گفتن یکی از سمت‌های ایشان در وزارت دفاع بسنده کرده بود. همچنین در ساعات ابتدایی امیرحاتمی وزیر دفاع دولت روحانی از نسبت این شهید با مسائل هسته‌ای صحبتی نکرد.

 دقایقی بعد از این سانسور هماهنگ دولتی‌ها حمید رسایی نماینده سابق مجلس در این خصوص خبر داد که فشار دولت روحانی در سانسور هویت کامل و حقیقی این شهید نقش داشته است. 

وی نوشت: دانشمند ترور شده، پدر هسته ای ایران و استاد شهید شهریاری بوده اما بلافاصله پس از ترور ایشان، خط دولتی فشار می‌آورد تا واژه ‎#دانشمند_هسته‌ای از خط خبری سیما حذف شود! چرا؟ چون این ترور را ضربه‌ای به پروژه مذاکراتی‌اش با ‎#جو_بایدن می‌داند!

محمدجواد ظریف نیز در بیانیه‌ای که به مناسبت شهادت محسن فخری زاده صادر کرد، از او به عنوان دانشمند برجسته و مدیر موفق یاد کرده و عنوان «دانشمند هسته‌ای» را به کار نبرد!

فریدون عباسی رئیس سابق انرژی اتمی در واکنش به خط انکار هویت هسته‌ای شهید در مصاحبه ای اعلام کرد: «آقای فخری‌زاده از دانشمندان سطح یک کشور در حوزه هسته‌ای بودند. کسی هسته‌ای بودن ایشان را انکار نکند. این انکار زمینه ای است برای مذاکرات بعدی و به زانو در آوردن ایران»

 دانلود فیلم

حسن روحانی نیز در پیام تسلیت خود ذکری از خدمات هسته ای ایشان نکرد. در پیام روحانی نیز با خطاب قرار دادن وزارت دفاع آمده است: « بی‌تردید وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با ایثار و تلاش روزافزون و بهره‌گیری از همکاران و شاگردان این شهید والامقام جای خالی این دانشمند خدوم را پر خواهد کرد.»

آیت الله رئیسی رئیس دستگاه قضا اما از خدمات ایشان در انرژی هسته ای تقدیر کرده و نوشت: « استاد و مجاهد شهید «محسن فخری‌زاده» در دوران دفاع مقدس، در کسوت پاسداری از کشور و انقلاب اسلامی، جان خویش را در طبق اخلاص گذاشته بود و پس از آن با بهره‌گیری از نبوغ و استعدادهای خدادادی وارد عرصه‌های علمی و پژوهشی کشور شد و باعث رشد و بالندگی ایران اسلامی در عرصه‌های علم و فناوری و دانش هسته‌ای شد و اکنون شهادت او قطعاً رونق بیشتری به دستاوردهای علمی کشور خواهد بخشید.»

دانشمندان هسته‌ ای که ترور شدند چه کسانی بوند؟ » اصفهان امروز

 رهبرانقلاب شهید فخری زاده را دانشمند ممتاز و برجسته دفاعی و هسته ای توصیف کردند و خواهان مجازات عاملان و آمران این جنایت شدند. 

به نظر می‌رسد دولتمردان که اشتیاق ادامه مذاکرات هسته‌ای با دولت آمریکا را دارند از هرگونه واکنش منفی داخلی به فضای مذاکرات هراسناک هستند. این درحالی است که بایدن و تیم جدید کاخ سفید تاکنون سخنی از جبران اشتباهات آمریکا و بازگشت بدون شرط به برجام نگفته است. با این وجود دولتمردان سعی دارند تا با عادی سازی اوضاع به بزک دولت جدید آمریکا بپردازند و با ادامه راهبرد اشتباه تنش زدایی به نظاره تنش‌های آن بنشینند. 

۴۲ سال ترور تک‌خال‌های ایران؛ از متفکران و اندیشمندان تادانشمندان - مشرق نیوز

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

یادی از شهید لشکر فاطمیون

بزرگداشت شهدای لشکر فاطمیون در امامزاده بی بی سکینه ماهدشت

 حمایت مردم از پلیس  تلاش دشمن علیه طرح عفاف و حجاب را ناکام گذاشت

 سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.