سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / پیشرفت های ایران از منظر سفیر اتریش

پیشرفت های ایران از منظر سفیر اتریش

سفیر اتریش: کیفیت خدمات پزشکی در تهران با وین برابری می‌کند.

«استفان شولتس» سفیر اتریش در ایران در مصاحبه با روزنامه همشهری گفت: «من ۵ فرزند دارم. همه آنها بزرگ شده‌اند. گاهی به ما سر می‌زنند و مدتی پیش ما می‌مانند. ۲ تا از آنها چند وقت قبل در تهران عمل جراحی داشتند. عمل خیلی سختی نبود، اما واقعا باید بگویم که پیشرفت‌های پزشکی در ایران خارق‌العاده است. کیفیت خدمات پزشکی در تهران با وین برابری می‌کند».

🔻شولتس در ادامه گفت: «خیلی چیزهایی که اینجا وجود دارد، در کشور ما اصلا امکان‌پذیر نیست؛ بس که قوانین و مقررات دست‌وپاگیر وجود دارد. انقلابی که در حوزه تکنولوژی‌های اطلاعاتی و ارتباطی در اینجا رخ داده، بسیار قابل توجه است. گاهی به شرکت‌های اتریشی می‌گویم این اپلیکیشن یا آن اپلیکیشن را دیده‌اید؟ چقدر راحت می‌شود خرید کرد، یا چیزی را به جایی فرستاد. در اطراف تهران از یک کشاورز سیب‌زمینی خریدیم، خیلی راحت دستگاه پوز را آورد و کارت کشیدیم. ایران در این حوزه‌ها خیلی جلوتر از بسیاری از کشورهای اروپایی ازجمله کشور خود من است».

🔴 سفیر اتریش در تهران تاکید کرد: «اقتصاد ایران در یک مسیر دگرگونی بسیار سریع قرار دارد؛ دگرگونی از یک اقتصاد تجارت‌محور به سمت یک اقتصاد تولیدمحور. بخش خدمات در ایران به سرعت در حال رشد است. ایران ظرفیت آن را دارد که به قدرت اقتصادی منطقه تبدیل شود. در بسیاری از حوزه‌ها، این اتفاق افتاده، اما منظور من خیلی فراتر از اینهاست».

💢 جمهوری اسلامی ایران توانمندی های بسیار زیادی دارد. اما یک طیف سیاسی خاص با القای «خود تحقیری حاد» همواره مردم ایران را مورد تحقیر و توهین قرار می دهد.

🔻به این موارد دقت کنید:

🔸ایران، دومین کشور دارای توانایی ساخت دریچه قلب در جهان است؛

🔸دومین کشور در درمان تالاسمی با شیوه پیوند مغز استخوان؛

🔸سومین تولیدکننده دکل‌های انتقال برق؛

🔹رتبه دهم جهانی در فناوری لیزر؛

🔹مقام دوم جهان در زمینه تولید نانو دارو؛

🔹چهارمین کشور در تولید اتانول در دنیا؛

🔹رتبه سوم جهان در صنعت سدسازی؛

🔹نهمین کشور دارای چرخه کامل فناوری فضایی؛

🔸دومین کشور دارای فناوری تولید پهپاد رادارگریز؛

🔸اولین کشور تولیدکننده صنعتی بیوایمپلنت؛

🔸چهارمین قدرت موشکی جهان؛

🔹جزو ۱۰ کشور سازنده زیردریایی در جهان؛

🔸تولیدکننده سریعترین اژدر رادارگریز در جهان؛

🔸دارای مولفه استراتژیک خودکفایی در بنزین؛

🔹پنجمین کشور برتر سازنده ربات انسان نما؛

🔸چهارمین کشور صاحب فناوری ساخت نیروگاه خورشیدی در جهان؛

🔸اولین سازنده استارتر هواپیما در غرب آسیا؛

🔹چهارمین قدرت دریایی جهان و…

🔻اینها تنها بخشی از توانمندی‌های غرورآفرین و افتخارآمیز جمهوری اسلامی ایران است.

🔴 خیلی از ما ایرانی‌ها از این توانمندی‌های غرورآفرین بی‌اطلاع هستیم؛ به قول معروف این ویژگی‌های حیرت انگیز «به چشم‌مان نیامده است» ؛ علت چیست؟ این «به چشم نیامدن» دو علت اساسی دارد.

💢 علت اصلی آن در بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب تشریح شد و آن اینکه: «در طول این چهل سال و اکنون مانند همیشه سیاست تبلیغی و رسانه‌ای دشمن و فعّال‌ترین برنامه‌های آن، مأیوس‌سازی مردم و حتّی مسئولان و مدیران ما از آینده است.

⭕️ خبرهای دروغ، تحلیل‌های مغرضانه، وارونه نشان دادن واقعیّت‌ها، پنهان کردن جلوه‌های امیدبخش، بزرگ کردن عیوب کوچک و کوچک نشان دادن یا انکار محسّنات بزرگ، برنامه همیشگی هزاران رسانه‌ صوتی و تصویری و اینترنتی دشمنان ملّت ایران است؛ و البتّه دنباله‌های آنان در داخل کشور نیز قابل مشاهده‌اند که با استفاده از آزادی‌ها در خدمت دشمن حرکت می‌کنند».

💢 و اما علت دوم در اینکه این توانمندی‌های غرورآفرین «به چشممان نمی‌آید» مربوط به تقصیرها و قصورهایی است که در داخل کشور و در بخشی از حوزه‌ها مانند «اقتصاد» و همچنین برخی از صنایع از جمله «خودروسازی» رخ داده است.

♨️ تقصیرها و قصورهایی که از اعتماد به دولت‌های خارجی زورگو و بدعهد و بی‌اعتمادی به جوانان نخبه، مومن و انقلابی و یقین نداشتن به وعده الهی و عافیت ‌طلبی و فقدان خودباوری به وجود آمده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

شعر/ فتح نزدیک است وقتی مرد میدان حمزه باشد

خانه روشن می شود وقتی که مهمان حمزه باشد

تصاویر هوایی از صدمات موشک‌های ایران به پایگاه نواتیم

تصاویری از پایگاه هوایی نواتیم اسرائیل بعد از عملیات موشکی ایران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.