سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / روحانی(مهر ۹۹): نگاه دولت به داخل است، نگاه اصلی ما به تولید داخلی است

روحانی(مهر ۹۹): نگاه دولت به داخل است، نگاه اصلی ما به تولید داخلی است

رئیس‌جمهور به جای پاسخگویی در برابر عملکرد خود هر از چند گاهی با اظهارات خلاف واقع بیش از هر مشکل دیگری باعث تشویش اذهان عمومی می‌شود. شاید سکوت روحانی در ماه‌های باقی مانده عمر دولت دوازدهم بیشترین کمک را به حال مردم بکند.

: این روزها شرایط بسیار بد اقتصادی باعث شده است تا انتقادات بسیاری نسبت به بی‌عملی مسئولان دولتی در برابر انبوه مشکلات از سوی مردم و رسانه‌ها مطرح شود؛ مشکلاتی که ریشه در سومدیریت دولتمردان دارد و نه چیز دیگر. با این حال رئیس‌جمهور به جای پاسخگویی در برابر عملکرد خود هر از چند گاهی با اظهارات خلاف واقع بیش از هر مشکل دیگری باعث تشویش اذهان عمومی می‌شود. شاید سکوت روحانی در ماه‌های باقی مانده عمر دولت دوازدهم بیشترین کمک را به حال مردم بکند. ح

حسن روحانی، چهارشنبه هفته گذشته (۹ مهرماه) در ادامه سلسله اظهارات تعجب‌برانگیز خود، گفت:‌ «جنگ اقتصادی در این سه سال اتفاق افتاده است. آنچه در گذشته بوده، کم یا زیاد تحریم بوده، نه جنگ. ما در روزهای سخت، حداقل یک میلیون بشکه نفت صادر می‌کردیم آن هم با قیمت هر بشکه ۱۲۰ دلار. اوایل سال ۹۲ قیمت نفت به ۱۰۴ دلار رسیده بود. در هر صورت قیمت نفت بالای ۱۰۰ دلار بوده و صادرات نفت حدود یک میلیون بشکه بوده است. 

وی افزود: البته در دولت دوازدهم شرایط بهتری پیش آمد و از لیست سیاه FATF هم خارج شدیم اما متأسفانه باز مشکلاتی پیش آمد به خاطر اینکه برای برخی لوایح چهارگانه‌ای که هم مورد تأکید دولت بود هم مورد تأکید جلسه سران قوا، مشکل پیش آمد. 

رئیس‌جمهور بیان کرد: امروز در شرایط جنگ هستیم و این جنگ از ۹۷ شروع شده است. تحریف نکینم در واقعیت‌های جامعه. آدرس اشتباه ندهیم، تحریف نکنیم، ‌واقعیت‌ها را برای مردم بیان کنیم. البته این معنایش این نیست که ما در برابر توطئه‌های دشمنان ترسیده‌ایم و عقب‌نشینی کرده‌ایم یا مشکل داریم. امّا شرایط جنگ با شرایط صلح متفاوت است و همه باید این واقعیت‌ها را بدانند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه گاهی حرف‌هایی در رسانه‌ها زده می‌شود که باید درباره آن‌ها برای مردم توضیح داد تا واقعیت را بدانند، ‌اظهار داشت: می‌گویند اشکال این دولت این است که نگاهش به بیرون است؛ اگر نگاه دولت به داخل بود، این مشکلات را نداشتیم. نه، نگاه ما به داخل است، نگاه اصلی ما به تولید داخلی است».

 روحانی: من بلد نیستم کاری به دنیا نداشته باشم

رئیس‌جمهور در سخنرانی مذکور بیان کرد که «نگاه دولت به داخل است»، در حالی که ۲۶ دی ۹۸ وی در پنجاه و نهمین مجمع سالانه بانک مرکزی گفته بود: «ما می دانستیم که اقتصاد ما یک بخش آن وصل به سیاست و سیاست خارجی است. اگر کسی بگوید من به سیاست خارجی کار ندارم، من به دنیا کار ندارم، کاملا درونگرا هستم، داخل دروازه‌هایم فکر می‌کنم و اقتصاد هم همه ی مشکلاتش را حل می کنم. حالا من بلد نیستم؛ البته اقتصادان هم نیستم ولی بلد هم نیستم. اگر اقتصادانی بلد هست بیاید به ما بگوید». 

سخنرانی رئیس‌جمهور در پنجاه و نهمین مجمع سالانه بانک مرکزی | دانلود فیلم 

از طرفی دیگر رئیس جمهور 17 خرداد 94 در مراسم دهمین دوره جایزه ملی محیط زیست، گفته بود: «اینکه می گوییم تحریم ظالمانه باید از بین برود بعضی ها چشم هایشان را زیاد نچرخانند! تحریم‌های ظالمانه باید از بین برود تا سرمایه بیاید. تا مسئله محیط زیست حل سود. تا اشتغال جوانان حل شود. تا صنعت جامعه حل شود. تا آب خوردن مردم حل شود. تا منابع آبی زیاد شود. تا بانک های ما احیا شود».

این سخنان رئیس‌جمهور که با انتقادات بسیاری از سوی کارشناسان و افکار عمومی روبه‌رو شد به خوبی نوع نگاه حقیقی دولتمردان را به تکیه به توان داخلی در عرصه اقتصاد را نشان می‌دهد؛ اگر تا به امروز دولتمردان اقتصاد کشور را معطل مذاکره با آمریکا و برداشته شدن تحریم‌ها نگه‌نداشته بودند بسیاری از مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم حل شده بود.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

چرا روحانی نتوانست هواپیما وارد کند؟

عدم موفقیت روحانی ،حسن کلید را به گردن دیگران انداخت

افزایش ماندگاری محصولات غذایی با پوشش‌های زیستی نانویی

فرآورده‌های پلیمری با تولید پوشش‌های خوراکی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.