سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / پُز عجیب کارنامه پس از 7 سال بی‌برنامگی در بخش مسکن! +عکس

پُز عجیب کارنامه پس از 7 سال بی‌برنامگی در بخش مسکن! +عکس

در هفت سالی که از عمر دولت روحانی می‌گذرد، موضوع مسکن، به نماد بی‌برنامگی و بی‌عملی دولت تدبیر بدل شده اما با این وجود روحانی می‌گوید دولت کارنامه موفقی داشته است.

دولت علاوه‌بر آنکه مسکن مهر را با استدلال مزخرف بودن به حاشیه راند، نتوانست طرح جایگزینی برای آن معرفی کند. با این حال رئیس‌جمهور با آمارسازی‌های عجیب، در پی دستاورد تراشی برای دولت است. در تازه‌ترین مورد، روحانی در حساب توییتری خود مدعی شد که دولت تدبیر طی هفت سال گذشته چهار میلیون و 500 هزار واحد مسکن در کل کشور ساخته است.

عباس آخوندی و عصبانیت شدید او از سوال یک خبرنگار زن!+ تصاویر

روحانی در ادامه نوشت: در حالی که در دولت قبل تنها ۷۷۵ هزار واحد مسکن مهر به بهره‌برداری رسیده، در این دولت بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر، تکمیل و در اختیار مردم قرار گرفته است.

تودیع و معارفه رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای- عکس خبری تسنیم -  Tasnim

این ادعا درحالی است که طبق آمار رسمی مرکز آمار، میانگین تعداد واحد‌های مسکونی ساخته شده در دولت تدبیر در هفت سال گذشته بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار واحد بوده است. در دولت‌های یازدهم و دوازدهم تقریباًدو و نیم میلیون واحد مسکن احداث شده که این تعداد مسکن نیز کاملاً توسط بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری غیر‌دولتی ساخته شده، و دولت آقای روحانی کوچک‌ترین نقشی در بهره‌برداری از این دو و نیم میلیون واحد ندارد.

نامه آخوندی به جهانگیری درباره مسکن مهر - جهان نيوز

دولت محمود احمدی‌نژاد در پایان کار خود، نزدیک به یک میلیون و 200 هزار واحد مسکن مهر را احداث کرده و در اختیار متقاضیان قرار داد. همچنین یک میلیون واحد را نیز با پیشرفت بالای 60  درصد تحویل دولت روحانی داد تا در دولت تدبیر تکمیل شده و در اختیار خانواده‌های متقاضی قرار بگیرد. به تعبیری دیگر، بر خلاف القای دولتی‌ها مبنی بر اینکه 60 درصد پروژه مسکن مهر در دولت تدبیر انجام گرفته، روحانی صرفاً واحدهای ناتمام مانده در دولت قبل را تکمیل کرده و به نام خود زده است.

آخوندی و ماادراک آخوندی؛ از ادعای «طراحی» تا افتخار به «افتتاح‌نکردن» حتی  یک واحد مسکن مهر + فیلم | پایگاه اطلاع رسانی رجا

اخیراً اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس در ارتباط با عملکرد عباس آخوندی در حوزه مسکن مهر و بدون متقاضی ماندن واحدهای مسکن مهر در دولت تدبیر گفت: گزاره بدون متقاضی بودن مسکن مهر جفای به این طرح بود و به نظر می‌رسد، اگر آخوندی شیرازه مسکن مهر را در دولت قبل به هم نمی‌زد، هیچ واحد مسکونی از این طرح بدون متقاضی باقی نمی‌ماند. فاصله زمانی به وجود آمده و تاخیر در تکمیل واحدهای مسکن مهر که به دلیل ترک فعل عباس آخوندی، رخ داد، علت اصلی تعیین و تکلیف نشدن این تعداد واحد مسکونی است.

در هر حال با توجه به اینکه عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی سال‌های 92 تا 97 دولت تدبیر اساساً اعتقادی به طرح مسکن مهر نداشته و در پایان نیز از اینکه هیچ واحد مسکن مهری را احداث نکرد ابراز خوشحالی کرد، چطور امکان دارد طی دو سالی که از استعفای او می‌گذرد، دولت تدبیر یک میلیون و 300 هزار واحد مسکن ساخته باشد؟

چرا مسکن مهر "نامحترم" شد؟- اخبار اقتصادی تسنیم - Tasnim

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید

واکنش‌های منفی بسیاری از ناحیه دوستداران ایران و‌ جمهوری اسلامی مواجه شده است.

چند نمونه از ترک‌فعل در دولت سابق که موجب نابسامانی اقتصادی شد

مذاکرات دولت نا امید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.