سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / کمک‌مومنانه| توزیع 3000 بسته معیشتی توسط نیکوکار گنبدی/ ثروت یک امتحان بزرگ الهی است

کمک‌مومنانه| توزیع 3000 بسته معیشتی توسط نیکوکار گنبدی/ ثروت یک امتحان بزرگ الهی است

نیکوکار و خیر گنبدی با اشاره به اینکه امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا اطعام حسینی را به بسته‌های معیشتی تبدیل کردیم، گفت: ماه محرم به همه ما درس کرامت و بزرگی می‌دهد.

 ماه محرم هر چند بیش از همه با سیاه‌پوش شدن فضا و مراسمات عزاداری و سوگواری در ماتم سید الشهدا (ع) مانوس بوده و در خاطرمان نقش بسته اما توجه به ابعاد زندگانی نبوی، علوی و حسینی نشان می‌دهد که عمق عاشورا و حماسه کربلا در مهربانی، عشق به مخلوقات خدا، دفاع از حق و کرامت و آزادگی است.

از این رو «حاج محمد شهرکی» خیر و نیکوکار گنبدی در اقدامی خداپسندانه برای چندمین بار از ابتدای سال و در روزهای نخستین ماه محرم با تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی تلاش کرد تا به سهم خود گامی در تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر گسترش کمک مومنانه در ماه محرم و صفر بردارد.

* کمک‌های مومنانه آزمون الهی و تبلور عشق حسینی است

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گلستان در این نشست با اشاره به اینکه اینگونه حضور پرفروغ در کمک مومنانه بی‌شک لطف ائمه اطهار (ع) و سالار شهیدان (ع) است، اظهار کرد: حاج محمد شهرکی در طی سال‌ها به بهانه‌های مختلف همواره خود را در مسیر امتحان‌های بزرگ الهی سربلند کرده و مایه مباهات همه ما شده است.

حجت‌الاسلام کیایی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های بارز سیره امام حسین (ع) کرامت و دستگیری از نیازمندان بوده است، افزود: ماه محرم نیز فرصتی است در کنار همه سوگواری‌ها و شناخت و معرفت به ابعاد شخصیتی شهیدان کربلا راه و منش آن امام همام را نیز ادامه دهیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز همه آزادگان جهان حادثه عظیم کربلا را سرمشق و الگوی خود می‌‌دانند، خاطرنشان کرد: امیدوارم این اقدامات مثبت و نیکو سال‌های سال ادامه داشته باشد و البته روز به جایی برسیم که دیگر نیازمندی در کشور وجود نداشته باشد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گلستان در تشریح علت اینکه امام حسین (ع) را خون خدا می‌دانند، گفت: سبط نبی مکرم اسلام (ص) به دلیل آنکه با خون خودش پرچم الهی را برافراشته نگه داشته و دین خدا را یاری و نصرت بخشیده به خون خدا نامیده شده است.

* توزیع ده‌ها هزار ماسک و بسته معیشتی میان نیازمندان

فرماندار شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه «حاج‌محمد شهرکی» همواره و در طول سال به ویژه از ابتدای شیوع بیماری کرونا تمام قد در کنار محرومان و آسیب‌دیدگان بوده است، ادامه داد: اهدای ده‌‌ها هزار ماسک، ده‌ها هزار بسته معیشتی و غذای گرم تنها بخشی از کمک‌های ایشان بوده است.

عبدالقدیر کریمی با بیان اینکه تجهیز بیمارستان‌های درگیر با کرونای شهرستان گنبدکاووس از جمله تامین اجتماعی، شهید مطهری (ره) و پیامبر اعظم (ص) از دیگر اقدامات نیکوکارانه ایشان بوده است، تصریح کرد: حضور دلگرم‌کننده نیکوکاران و خیرین در بحران کرونا کمک بزرگی برای همه ما بود که قدردان و شکرگذار آن هستیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز بیش از ۳ هزار بسته معیشتی شامل برنج، روغن، رب، قند و چای میان نیازمندان گنبدی با محوریت مساجد محلات محروم توزیع می‌شود، اضافه کرد: این سومین مرحله از کمک‌های معیشتی «حاج محمد شهرکی» به نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا است.

* این ثروت متعلق به مردم است/ تبدیل اطعام حسینی به شکل بسته‌های معیشتی

با اشاره به اینکه کمک به مردم به ویژه محرومان را وظیفه خود می‌دانم، گفت: این ثروت که امتحان الهی است، متعلق به خود مردم بوده و از آنها به ما رسیده و بنده نیز وظیفه دارم در مسیر کمک به آنها هزینه کنم.

حاج محمد شهرکی با بیان اینکه در ماه محرم باید آزادمردی و کرامت را از امام حسین (ع) بیاموزیم، تاکید کرد: امیدوارم عمری باقی بماند و بتوانم در سایر ایام نیز در حد وسع و توان خود خدمتی به مردم عزیز و سربلند شهرستان گنبدکاووس و استان گلستان انجام دهم.

وی با تاکید بر در سال‌های گذشته همواره در این ایام اطعام حسینی را در دستور کار قرار می‌دادیم، افزود: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و دستورالعمل‌های بهداشتی تصمیم گرفتیم تا کمک‌های خود را در قالب بسته‌های معیشتی به مردم نیازمند و محروم تقدیم کنیم.

گفتنی است در این مراسم علاوه بر افراد فوق مدیرکل دادگستری استان گلستان، امام جمعه آزادشهر و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه، فرمانده منطقه انتظامی، رئیس اداره آموزش و پرورش، شهردار، رئیس اداره صمت، رئیس اداره تعزیرات حکومتی، رئیس دادگستری، جانشین پادگان ارتش و روسای کمیته امداد یک و دو شهرستان گنبدکاووس نیز حضور داشتند.

 

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

مراقب مسمومیت با این نوع هندوانه‌ها باشید

چطور هندوانه غیرسالم را تشخیص بدهیم؟

فرزند دانشمند شهید محسن فخری زاده: عملیات دیشب به ما آرامش داد

واکنش همسر شهید فخری زاده

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.