سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / رئیسی وارد تهران شد/ رئیس‌جمهور: صدای ملت ایران رساتر از همیشه به گوش جهانیان رسید

رئیسی وارد تهران شد/ رئیس‌جمهور: صدای ملت ایران رساتر از همیشه به گوش جهانیان رسید

رئیس‌جمهور پس از ورود به تهران، گفت: با توجه به پیروزی‌های ملت ایران در عرصه‌های مختلف، خصوصاً در جریانات سال گذشته و خنثی‌کردن جنگ ترکیبی دشمن، صدای ملت ایران از همه مواقع رساتر بود و به گوش کشورهای مختلف و جهانیان رسید.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور بعد از سفری سه روزه به نیویورک دقایقی پیش وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.

شرکت و سخنرانی در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، دیدار با تعدادی از رهبران ادیان ابراهیمی، نشست با اندیشمندان سیاست خارجی آمریکا، نشست با مدیران ارشد رسانه‌های آمریکایی، برگزاری نشست مطبوعاتی و دیدار با ایرانیان مقیم این کشور از جمله برنامه های رئیس جمهور بود.

آیت‌الله رئیسی پس از ورود به تهران، طی سخنانی در جمع خبرنگاران درباره این سفر عنوان کرد: حضور در سازمان ملل برای تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران مهم است و ما در نشست این سازمان، در دیدارها و برنامه‌ها، دوم موضوع مهم را مد نظر قرار دادیم؛ یکی مواضع تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران و دومی تأمین منافع و ارزش‌ها‌.

وی افزود: ارزش‌های ما در عداد منافع ماست و کسانی که به ارزش‌ها توجه نمی‌کنند گاهی خود را در جهت حفظ منافع دیگران قرار می‌دهند. توجه به قرآن که هویت ماست و هم‌چنین توجه به خانواده که امروزه در دنیا باید مورد توجه همگان باشد.

رئیس‌جمهور گفت: ما 20 برنامه، جلسه و دیدار در این سفر داشتیم و تلاش کردیم مواضع ایران را تبیین کنیم. محور این نشست‌ها که با بیش از 10 کشور بود، توجه ما مبنی بر ارتباطات تجاری و اقتصادی با کشورها و سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بود.

رئیسی خاطر نشان کرد: سران این کشورها تمایل داشتند برنامه‌ی ایران را با این برنامه موفقیت‌ها، ارتباط خوب با همسایگان، عضویت در پیمان‌های منطقه‌ای و آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده بدانند.

وی اظهار داشت: ما آمادگی جمهوری اسلامی برای کار با کشورهای مختلف جهان را اعلام کردیم و زمینه این نیز در کشور فراهم است تا تعامل را با کشورهای مختلف به‌صورت مناسب داشته باشیم.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: با توجه به پیروزی‌های ملت ایران در عرصه‌های مختلف، خصوصاً در جریانات سال گذشته و خنثی‌کردن جنگ ترکیبی دشمن، صدای ملت ایران از همه مواقع رساتر بود و به گوش کشورهای مختلف و جهانیان رسید که امروز جمهوری اسلامی مصمم‌تر از همیشه با پافشاری بر مواضع به‌حق خود در حوزه‌های مختلف مانند هسته‌ای و کارهای بزرگ علم و فناوری و غیره به پیش می‌رود.

رئیسی عنوان کرد: بنای ما این است که با همه کشورها در همه قاره‌ها ارتباطات تجاری و اقتصادی داشته باشیم.

وی بیان کرد: در نشست با نخبگان و صاحبان رسانه احساس کردیم آنها تصویر واقعی از ایران ارائه نمی‌کنند؛ البته این وظیفه رسانه‌ها و مسئولان کشور است که تصویر درستی از ایران به دنیا انعکاس دهند. یکی از دلایل تصمیم‌گیری‌های غلط از سوی برخی کشور نسبت به ایران، همین تصویر نادرست است. اقتدار و عزت ملت ایران و پیشرفت‌های ما از نظر بسیاری از کشورها نامشخص است و آن‌ها می‌کوشند تصویر نادرستی از ایران انعکاس دهند.

رئیس‌جمهور با اشاره به سوغاتی فرهنگی که از این سفر به‌همراه خود به تهران آورده است، خاطر نشان کرد: در این سفر با پیگیری‌های وزارت میراث فرهنگی و نمایندگی ما در نیویورک، الواح دوره هخامنشی که 84 سال در اختیار آمریکا و مرکز شرق‌شناسی دانشگاه شیکاگو بود که همان زمان قرار شده بود که 3 سال برای بررسی در دست آنها باشد و این‌قدر طول کشیده بود، به کشور آورده شد.

رئیسی ادامه داد: ما 3500 لوح را با خودمان آوردیم که تحویل موزه‌های جمهوری اسلامی خواهد شد و این‌ها به‌عنوان میراث فرهنگی کشور است‌. البته این الواح باز هم هست که امیدواریم با پیگیری‌های مجدد، به موزه‌های ایران بازگردد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

عملیات «وعده صادق» جلوه روشنی از عقلانیت انقلابی بود

شاهد تولید ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار مسکن در کشور هستیم

از دانشگاه شریف و تهران تا‌ هاروارد و MIT

تظاهرات دانشجویان آمریکایی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.