سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / دیدار رئیس جمهور با مراجع تقلید قم

دیدار رئیس جمهور با مراجع تقلید قم

رییس جمهور در دومین روز از سفر استانی خود به قم به دیدار مراجع تقلید رفت و آنان نیز در این دیدارها دغدغه ها و موضوعاتی را در حوزه های مختلف مطرح کرد

آیت الله  سید ابراهیم رئیسی دیشب و صبح روز جمعه  در دومین روز از سفر استانی خود به قم با آیات عظام، سبحانی، نوری همدانی، جوادی آملی، مکارم شیرازی، شبیری زنجانی دیدار و با این مراجع تقلید گفتگو کرد.

آیت الله جوادی آملی: عملیات وعده صادق عظمت را به ایران آورد

آیت الله جوادی آملی در دیدار رئیس جمهور ضمن تقدیر از خدماتی که انجام شده، ابراز کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید ما انسان را کریم خلق کردیم؛«و لقد کرمنا بنی ادم» یعنی ساختار خلقت بشر کریمانه است، لذا مسئولین باید تمام همتشان این باشد که با مردم کریمانه رفتار شود.

این مرجع تقلید افزود: ما ملت ایران، ملتی بزرگ و بزرگ زاده‌ایم، ما در کشوری بزرگ که هم تاریخ و هم جغرافیا دارد زندگی می‌کنیم، ما عالمان و دانشمندان بزرگی همچون ابن سینا و فارابی و امثال آن داریم، لذا شایسته است با مدیریت خوب، با ادب و احترام و بر اساس کرامت با مردم برخورد شود.

مراجع عظام تقلید در دیدار رییس جمهور چه گفتند؟

وی با تاکید بر همت مسؤولان بر تولید و اشتغال در کشور، اظهار کرد: کشور ما دارای سرمایه‌های عظیم خدادادی است و باید از این سرمایه‌ها استفاده کرد اینکه امیرالمومنین می‌فرماید«من وجد ماء و تراباً فافتقر فابعده الله» یعنی کشوری که آب دارد، خاک دارد، و نتواند خود را اداره کند، نیازمند به دیگران باشد خدا او را از رحمت دور کند!

مسؤولان باید این کلمات را مد نظر قرار دهند و بر تولید و اشتغال همت گمارند تا فقر را از کشور ریشه کن کنند.

مفسر قرآن کریم افزود: ما در زمان دفاع مقدس جوانانی داشتیم که در شب‌های سرد زمستان در بالای کوه‌ها ایستادند و یخ زدند و شهید شدند تا از این مرز و بوم دفاع کنند، الان نیز چنین جوانانی و مردمانی داریم، اینها نعمت‌های ما هستند، باید قدر این سرمایه‌ها را بدانیم و اجازه ندهیم فساد در کشور اتفاق بیافتد.

وی در مورد پاسخ ایران به دشمن صهیونیست نیز ابراز کرد: این وعده صادق، جلال و شکوه و عظمت را به ایران آورد، این اقدام همراه با عقلانیت انجام شد، کسی که سیلی زد، باید سیلی بزنیم.

مراجع عظام تقلید در دیدار رییس جمهور چه گفتند؟

آیت‌الله نوری همدانی: هر کجا قدم می‌گذارید مردم از گرانی و سختی زندگی می‌گویند.

آیت‌الله حسین نوری‌همدانی در دیدار رئیس جمهور با تبریک میلاد فرخنده حضرت فاطمه المعصومه (علیها السلام) و آغاز دهه کرامت، از گزارش وی و خدمات انجام شده که در گزارش بیان شده بود تشکر و با بیان نکاتی از نهج‌البلاغه در باب خدمت به مردم اظهار کرد: اینکه شما شبانه روز خدمت می‌کنید و با اخلاص در حال فعالیت هستید شکی نیست؛ اما امروز اقتصاد و معیشت مردم در سختی بسیار است و هر کجا قدم می‌گذارید مردم از گرانی و سختی زندگی می‌گویند.

بر این اساس باید توجه کرد که همه فعالیت‌ها برای رفاه مردم باشد، خصوصاً فرهنگ و اقتصاد؛ باور داشته باشیم ستون دین همین مردم هستند.

وی پایین بودن ارزش پول ملی را یک مشکل اساسی دانسته و گفتند: امیدوارم با تلاش شما که انصافاً هم مشغول خدمت هستید و با سابقه‌ای که از شما سراغ دارم می دانم تلاش شما این است که این مشکلات را حل کنید و ما هم دعا می‌کنیم با همان اخلاص برای خدمت به نظام و انقلاب و مردم موفق باشید و این خدماتی که انجام شده را به مردم اطلاع رسانی کنید.

مراجع عظام تقلید در دیدار رییس جمهور چه گفتند؟

قدردانی آیت الله سبحانی از تلاش‌های بی‌وقفه و خالصانه دولت مردمی برای بهبود وضعیت کشور

آیت‌الله جعفر سبحانی در دیدار رئیس جمهور ضمن تبریک اعیاد ولادت حضرت معصومه (س) نزدیک شدن به سالروز ولادت امام رضا (ع) و نیز آغاز دهه کرامت به رئیس جمهور و قدردانی از تلاش‌های بی‌وقفه و خالصانه دولت مردمی برای بهبود وضعیت کشور، سفرهای استانی دکتر رئیسی را نمود برجسته این تلاش‌ها توصیف و تصریح کرد:

تلاش‌ها و سفرهای استانی دولت مردمی تأثیر جدی و قابل توجهی در تسریع روند پیشرفت کشور و از جمله تغییر ملموس وضعیت استان قم داشته است.

وی همچنین با بیان اینکه تلاش برای تبدیل مشکلات و تهدیدها به فرصت سازندگی و آبادانی، روند ترقی و پیشرفت کشور را سرعت خواهد بخشید، خواستار توجه بیشتر به مسائلی از جمله بهبود معیشت اقشار کم درآمد، مهار عوامل تورم‌زا در اقتصاد کشور، تلاش برای کاهش تصادفات جاده‌ای و توجه به ملاحظات دینی در ساخت مسکن شد.

مراجع عظام تقلید در دیدار رییس جمهور چه گفتند؟

آیت الله مکارم شیرازی: اقدام مؤثری برای تعیین تکلیف و تکمیل مونوریل و فرودگاه قم انجام شود

آیت الله ناصر مکارم شیرازی نیز در دیدار رئیس جمهور با تبریک اعیاد ولادت حضرت معصومه (س) و فرارسیدن ولادت امام رضا (ع) به رئیس جمهور، سفرهای استانی و حضور رئیس جمهور در اجتماعات مردمی را باعث آشنایی و اطلاع دقیق از مشکلات مردم و مایه امیدواری توصیف و تصریح کرد:

دولت در حوزه اقدام و عمل دستاوردهای ارزشمندی داشته اما اطلاع‌رسانی از این خدمات و دستاوردها باید تقویت شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه کار زیادی برای انجام دادن وجود دارد، اما سخت‌کوشی، جدیت و تلاش شبانه‌روزی دولت مردمی امید زیادی برای انجام این کارها ایجاد کرده است، گفت:

بنده همواره برای موفقیت جنابعالی و دولت مردمی دعا می‌کنم.

پرکاری شخص جنابعالی و ارتباط گسترده شما با مردم، مایه امیدواری دوستداران انقلاب و ناامیدی دشمنان است.

طلب توفیق آیت‌الله شبیری زنجانی برای دولت در انجام امور کشور

آیت الله سید ابراهیم رئیسی همچنین شامگاه پنجشنبه با حضور در بیت حضرت آیت‌الله سیدموسی شبیری زنجانی ، با ایشان دیدار کرد.

رئیس جمهور در این دیدار گرم و صمیمی ضمن تشکر از توجهات آیت‌الله  شبیری زنجانی نسبت به دولت مردمی و طلب دعا، استماع آرا و نظرات مراجع معظم تقلید و همچنین ارائه گزارش از اوضاع کشور به ایشان را از تکالیف ضروری کارگزاران اجرایی کشور دانست و تداوم دعای خیر و رهنمودهای ایشان به دولتمردان را خواستار شد.

حضرت آیت‌الله شبیری زنجانی نیز در این دیدار برای موفقیت دولت در انجام امور کشور و تداوم خدمت به مردم از خداوند متعال طلب توفیق کردند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

شعر/ در هوای مادر ای سلطان محرومان سلام

دل اگر پرسید، از آن یوسف کنعان بگو

دیدار بدون تشریفات رئیسی با زائران حرم حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها)

آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رییس‌جمهور

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.