سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / رژیم صهیونیستی، در ادامه اشغالگری خود تولیت «حرم ابراهیمی» را از فلسطینیان گرفت

رژیم صهیونیستی، در ادامه اشغالگری خود تولیت «حرم ابراهیمی» را از فلسطینیان گرفت

رژیم صهیونیستی، در ادامه اشغالگری خود تولیت «حرم ابراهیمی» را از فلسطینیان گرفت
رسانه‌های رژیم اشغالگر قدس اعلام کردند که دادگاهی صهیونیستی، تولیت حرم ابراهیمی (مسجد ابراهیمی) را از شهرداری «الخلیل» سلب و به مؤسسه صهیونیستی واگذار کرد.

دادگاه رژیم صهیونیستی در اقدامی عجیب تولیت «حرم ابراهیمی» را از شهرداری شهر الخلیل فلسطین سلب و آن را به صهیونیست‌ها واگذار کرد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی سه‌شنبه گزارش دادند که این دادگاه رسماً در حکمی صلاحیت رسیدگی و نظارت بر حرم ابراهیمی را به «شورای عالی برنامه‌‌ریزی اسرائیل» واگذار کرده است.

بر اساس این گزارش، دادگاه مذکور همچنین به صهیونیست‌های شهرک‌نشین در اراضی اشغالی فلسطین اجازه داده است، در حرم ابراهیمی «آسانسور» نصب کنند.

در همین ارتباط، «تیسیر ابو سنینه»، شهردار الخلیل در واکنش به این اقدام صهیونیست‌ها گفت: «دادگاه اشغالگران درخواست شهرداری الخلیل مبنی بر ممانعت از نصب آسانسور در حرم ابراهیمی را رد کرد و صلاحیت رسیدگی به آن را به شورای عالی برنامه‌ریزی  اسرائیل واگذار کرد».

تصمیم دادگاه رژیم صهیونیستی در رابطه با حرم ابراهیمی در ادامه اشغال اراضی فلسطین توسط وزیر جنگ وقت رژیم صهیونیستی است. نفتالی بِنِت اردیبهشت ماه گذشته با تملک و اشغال اراضی اطراف حرم ابراهیمی موافقت کرده بود.

هدف از این اقدام وزیر جنگ وقت رژیم تل‌آویو، ساخت شهرک و نیز ایجاد آسانسوری بزرگ است که رفت‌وآمد شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجد ابراهیمی را آسانتر می‌کند.

رژیم صهیونیستی طی یک سال گذشته به انحاء مختلف از ورود مسلمانان به این بقعه تاریخی مقدس جهت ادای فریضه نماز ممانعت کرده و در مقابل، دست صهیونیست‌های افراطی برای ورود به این بقعه و تغییر ظواهر اسلامی آن را آزاد گذاشته است.

حرم ابراهیمی یا مسجد ابراهیمی یکی از مکان‌های مقدس در بین مسلمانان و یهودیان است. مطابق روایت‌های تاریخی، شماری از انبیاء از جمله حضرت ابراهیم و حضرت یعقوب (ع) در این بقعه مدفون هستند و نام شهر فلسطینی الخلیل برگرفته از لقب حضرت ابراهیم (خلیل الله) است. به گفته مؤرخان، این مکان مقدس از زمان احداث آن تا به امروز محل راز و نیاز بوده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

قیام 200 دانشگاه آمریکا علیه جنایات اسرائیل 

حداقل 200 دانشگاه آمریکا در کنار دانشجویان دانشگاه‌های فرانسه، استرالیا، انگلیس و کانادا در اعتراض به جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در غزه

سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم

دوستان ما نباید فرصت های گرانبهای زندگی و وقت ارزشمند خود را به دشمنی با یکدیگر تلف کنند. من با خود عهد کرده‌ام که هر کس مرتکب اینگونه امور شود یا به یکی از دوستانم و رهروانم خشم کند و به او آسیب رساند از خدا بخواهم که او را به سخت‌ترین کیفر دنیوی مجازات کند و در آخرت نیز اینگونه افراد از زیانکاران خواهند بود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.