سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / صوت / قرآن کریم / آثارمثبت خواندن قرآن در خانه ها

آثارمثبت خواندن قرآن در خانه ها

امام جعفر صادق(ع) می‌فرماید: خانه‌ای که در آن قرآن خوانده نمی‌شود، و از خدا یاد نمی‌گردد، سه گرفتاری در آن خانه به وجود می‌آید:

1- برکاتش کم شده (دائما مشکلات مالی و کمبود دارند)

2- فرشتگان آن خانه را ترک می‌کنند (رحمت و فیض خاص خداوند به آن خانه نازل نمی‌شود).

3- شیاطین در آن خانه حضور می‌یابند (نزاع، جدال و اختلاف در میان افراد آن خانه زیاد است).

خواندن قرآن در خانه و عمل به آن این سه گرفتاری را برطرف می‌کند.  کافی، ج 2، ص 499

[المزمل20 ]  – إِنَّ رَبَّکَ يَعْلَمُ أَنَّکَ تَقُومُ أَدْني مِنْ ثُلُثَيِ اللَّيْلِ وَ نِصْفَهُ وَ ثُلُثَهُ وَ طائِفَةٌ مِنَ الَّذينَ مَعَکَ وَ اللّهُ يُقَدِّرُ اللَّيْلَ وَ النَّهارَ عَلِمَ أَنْ لَنْ تُحْصُوهُ فَتابَ عَلَيْکُمْ فَاقْرَؤُا ما تَيَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ عَلِمَ أَنْ سَيَکُونُ مِنْکُمْ مَرْضي وَ آخَرُونَ يَضْرِبُونَ فِي اْلأَرْضِ يَبْتَغُونَ مِنْ فَضْلِ اللّهِ وَ آخَرُونَ يُقاتِلُونَ في سَبيلِ اللّهِ فَاقْرَؤُا ما تَيَسَّرَ مِنْهُ وَ أَقيمُوا الصَّلاةَ وَ آتُوا الزَّکاةَ وَ أَقْرِضُوا اللّهَ قَرْضًا حَسَنًا وَ ما تُقَدِّمُوا ِلأَنْفُسِکُمْ مِنْ خَيْرٍ تَجِدُوهُ عِنْدَ اللّهِ هُوَ خَيْرًا وَ أَعْظَمَ أَجْرًا وَ اسْتَغْفِرُوا اللّهَ إِنَّ اللّهَ غَفُورٌ رَحيمٌ
در حقيقت‏، پروردگارت مي‏ داند که تو و گروهي از کساني که با تواند، نزديک به دو سوم از شب يا نصف آن يا يک سوم آن را [به نماز] برمي ‏خيزيد، و خداست که شب و روز را اندازه‏ گيري مي ‏کند. [او] مي‏ داند که [شما] هرگز حساب آن را نداريد، پس بر شما ببخشود، [اينک‏] هر چه از قرآن ميسر مي‏ شود بخوانيد. [خدا] م ي‏داند که به زودي در ميانتان بيماراني خواهند بود، و [عده‏ اي‏] ديگر در زمين سفر مي‏ کنند [و] در پي روزي خدا هستند، و [گروهي‏] ديگر در راه خدا پيکار مي‏ نمايند. پس هر چه از [قرآن‏] ميسر شد تلاوت کنيد و نماز را برپا داريد و زکات را بپردازيد و وام نيکو به خدا دهيد؛ و هر کار خوبي براي خويش از پيش فرستيد آن را نزد خدا بهتر و با پاداشي بيشتر باز خواهيد يافت‏. و از خدا طلب آمرزش کنيد که خدا آمرزنده مهربان است‏.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

آل سعود قرآن را برای جلب رضایت رژیم صهیونیستی تحریف می‌کند

عربستان رژیم صهیونیستی، قرآن را تحریف می‌کند

درمحضر قرآن _ پرهام فروتن حافظ کل قرآن

ويدئو/ پرهام فروتن از حافظان کل قرآن کریم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.