سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / ریاض به دلیل ورشکستگی،2 میلیون گرسنه را به حال خود رها کرد

ریاض به دلیل ورشکستگی،2 میلیون گرسنه را به حال خود رها کرد

در پی افزایش بحران اقتصادی و کمبود بودجه، رژیم آل سعود دو میلیون فقیر ساکن این کشور را از فهرست دریافت کمک های معیشتی حذف کرد.

سیاست های افراطی و ماجراجویانه «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی، در عرصه منطقه ای و شروع جنگ نفتی وی در کنار هزینه های جنگ یمن باعث شده تا آل سعود با بحران اقتصادی و کسری بودجه مواجه شود. این مسئله باعث شده تا ریاض برای جبران کسری بودجه خود به سیاست های ریاضتی روی آورد.  در این راستا، حکومت سعودی به تدریج در حال کاهش شمار شهروندانی است که در قالب برنامه موسوم به «حساب مواطن» اقدام به دریافت کمک‌های معیشتی می‌کنند.

 اندیشکده «استراتفور» طی گزارشی در این رابطه، که در رسانه های عربی بازتاب پیدا کرده نوشت، دولت عربستان طی چند ماه گذشته نام حدود دو میلیون نفر را از این برنامه حذف کرده است.

بر اساس این گزارش دولت تلاش کرده تا بسیاری از افرادی را که خانواده مستقلی ندارند حذف کرده و به بهانه هدف گذاری برای رسیدن این کمک ها به خانواده های فقیرتر بسیاری از افراد را از این لیست کنار گذاشته است. قطع این کمک ها باعث افزایش مشکلات خانواده های فقیر عربستانی خواهد شد در حالی که این     خانواده ها قادر به جایگزینی این در آمد از راه های دیگر هم نیستند.

سیاست های غلط محمد بن سلمان در کنار سقوط قیمت نفت و تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا عربستان را در شرایط بسیار وخیمی از لحاظ اقتصادی قرار داده است. در همین راستا دولت عربستان طی مدت کوتاهی 3 بار اقدام به افزایش مالیات ارزش افزوده کرده است.

در این حال آمارها از افزایش قابل توجه بیکاری در عربستان به ویژه بعد از تعطیلی موسم حج حکایت دارد.

در حالی مردم عربستان با شرایط بسیار بد اقتصادی دست و پنجه نرم کرده و مجبور به پرداخت مخارج عمومی از جیب خود هستند که هزاران نفر از اعضای خانواده سلطنتی این کشور فقط به دلیل آن که از نوادگان عبدالعزیز آل سعود هستند، حقوق کلانی را ماهانه از خزانه کشور دریافت می کنند. علاوه بر آن میلیاردها دلار از بودجه عربستان هم به جای کمک به بهبود معیشت مردم این کشور بنا به دستور دونالد ترامپ در قالب قراردادهای کلان تسلیحاتی با واشنگتن به حساب کارتل های تسلیحاتی ریخته می شود.

زندگی اشرافی خانواده سلطنتی سعودی+ تصویر - شبکه خبری العالم

به نوشته استراتفور، کاهش برنامه کمک ها می تواند قدرت خرید شهروندان سعودی را کاهش دهد، امری که برخی از بازتاب های آن در شبکه های اجتماعی به نام اشخاص ، خانواده ها و قبایل سعودی قابل ملاحظه است.

در خانواده سلطنتی عربستان چه می‌گذرد؟ | اعتمادآنلاین

این گزارش به رهبران سعودی پیشنهاد می کند در صورتی که قصد شوراندن قبایل را علیه خانواده سلطنتی ندارند در اقدامات ریاضتی خود که مردم عادی را مستقیما هدف قرار داده تجدید نظر کنند چون شرایط به حدی برای خانواده های سعودی تنگ شده است که شماری از آنها اعلام کرده اند قادر به تهیه مایحتاج روز مره خود هم نیستند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

کاشت ۹۰ میلیون درخت در یک سال گذشته

یک میلیارد درخت

فیلم‌های عربی آرمان قدس ندارند و دنبال احیای امت عرب‌اند

/ برنامه شبکه‌های ترکی و عربی در ماه رمضان کنسرت و رقص است

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.