سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / افزایش شاخص‌ها در بورس واقعی نیست

افزایش شاخص‌ها در بورس واقعی نیست

حیدرمستخدمین حسینی:
معاون اسبق بانک مرکزی با‌اشاره به رشد غیرمنطقی بورس گفت: دولت با تبلیغات نا به ‌جا برای بازار بورس آن را تبدیل به بازاری برای سفته بازی کرده است.
حیدر مستخدمین حسینی در گفت‌وگویی اظهار داشت: در چند سال اخیر با تشدید تحریم‌ها، دولت دائما از وجود سناریوهای اقتصادی مختلفی برای مقابله با تحریم و شرایط جنگ اقتصادی خبر می‌داد در حالی که تاکنون کسی آن سناریوها را ندیده است. دولت در شرایطی از بازار سرمایه حمایت می‌کند که رشد بی‌رویه آن خطرات و مشکلات بسیار جدی در آینده نزدیک برای کشور رقم خواهد زد.
وی افزود: افزایش شاخص‌ها در بورس واقعی نیست و این مسائل موجب می‌شود که نقدینگی نتواند در جای درست که همان بخش تولید است قرار گیرد. حتی ریالی از سود افزایش شاخص در بورس که دولتمردان بیان می‌کنند در جهت حمایت از تولید است وارد تولید نمی‌شود.
معاون اسبق بانک مرکزی ادامه داد: دولت با تبلیغات نابه‌جا برای بازار بورس آن را تبدیل به بازاری برای سفته بازی کرده است به عبارتی دولت با تبلیغات هر چند وقت یکبار سفته بازی را در این بازار رقم می‌زند. تبلیغات برای بورس باعث می‌شود نرخ سهام افزایش یابد و دولت نیز بخشی از سهام را که در اختیار دارد با قیمت بالا در بازار عرضه می‌کند.
مستخدمین حسینی اضافه کرد: دولت از تورم استقبال می‌کند، زیرا تورم و افزایش نرخ ارز است که بانک‌ها را از ورشکستگی نجات می‌دهد و با این شرایط است که دولت قادر به پرداخت بدهی خواهد بود. بنابراین با افزایش قیمت‌ها، دارایی‌های دولت به لحاظ ارزشی افزایش می‌یابد و بنابراین دولت قادر خواهد بود که از دارایی‌های خود بدهی هایش را بپردازد.
به گفته وی، بعضی از دولتمردان مطرح کرده‌اند  و‌اشاره کرده‌اند که باید دید تحمل فشار مردم تا کجاست. بنابراین باید گفت که  یک اراده جدی برای تورم و کاهش آن وجود ندارد.
در این باره؛ محمدرضا یزدی زاده، از مسئولان سابق سازمان امور مالیاتی در نامه‌ای به محمدباقر قالیباف رئیس‌ مجلس شورای اسلامی نوشت: ما با تورم‌های بخشی ناشی از بورس بازی مواجه هستیم و برخورد با این رفتارهای مخرب در اقتصاد صرفا و صرفا در شرایط کشور ما، به وسیله مالیات امکان‌پذیر است که متاسفانه مغفول مانده است.
وی افزود: برای برخورد با این رفتار‌ها وضع مالیات‌های جریمه‌ای قابل اجرا است. بسیار ضروری است که توجه گردد که در وضع مالیات بر درآمدها اصل توانایی پرداخت از اصول اساسی است. نرخ مالیات باید به گونه‌ای طراحی شود که نه تنها فرد توانایی پرداخت مالیات را داشته باشد بلکه بتواند فعالیت خود را تداوم دهد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

روزنامه اصلاح طلب: روحانی برای رفع مشکلات خودش مردم را در منجلاب انداخت

/ کاری کرد که بورس تا دو سال کمر راست نکرد/ بورس از کابوسی که روحانی ساخت، الان عبور کرده

تسویه 54 هزار میلیارد تومان بدهی دولت قبل در سال جاری

سازمان بورس و اوراق‌بهادار

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.