سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / افزایش شمار شهدای مراسم عروسی در یمن به 35 نفر قبایل یمنی: از سعودی‌ها انتقام می‌گیریم

افزایش شمار شهدای مراسم عروسی در یمن به 35 نفر قبایل یمنی: از سعودی‌ها انتقام می‌گیریم

با افزایش شمار شهدای حمله آل‌سعود به یک مراسم عروسی در استان «الجوف» یمن به 35 نفر، قبایل این استان برای گرفتن انتقام شهدا هم قسم شدند.

آل‌سعود این بار و در اواخر هفته گذشته یک مجلس عروسی را در استان الجوف یمن مورد حمله قرارداد. جنگنده‌های آمریکایی آل‌سعود در شرایطی که بیماری کرونا روز به روز در یمن شیوع بیشتری پیدا می‌کند و بحران سوخت به دلیل محاصره، مردم را بیش از پیش تحت فشار می‌گذارد به یک مراسم عروسی حمله کردند و شمار زیادی را قتل عام کردند. در ابتدا منابع محلی در استان «الجوف» (واقع در شمال یمن) اعلام کردند، تعداد قربانیان جنایت ائتلاف سعودی-آمریکایی در منطقه «المساعفه» در شهر «الحزم» به بیش از ۲۵ شهید و چندین زخمی رسیده است. شبکه المشیره در تکمیل این خبر اعلام کرد بیمارستان «مأرب» اجساد تکه تکه شده ۱۶ زن و کودک از قربانیان این جنایت در المساعفه به علاوه تعدادی مجروح را تحویل گرفته و بیمارستان الحزم نیز اجساد ۸ نفر به همراه تعدادی زخمی را پذیرش کرده است.

روز پنجشنبه اما منابع محلی در الجوف اعلام کردند، آمار تلفات این جنایت به ۳۵ شهید افزایش یافته است. در همین راستا «محمد عبدالسلام»، رئیس‌هیئت مذاکره‌کننده دولت صنعا نیز توئیت کرده که، سماجت ائتلاف سعودی در جنایت‌هایش در میان استقبال علنی سازمان ملل انجام می‌شود. عبدالسلام افزود، هدف گیری مداوم غیرنظامیان در میان تبریک علنی سازمان ملل با حذف نام ائتلاف سعودی از لیست سیاه آن رخ می‌دهد. او اضافه کرد، جنگنده‌های ائتلاف سعودی ظرف سه روز دست به دو جنایت وحشیانه در استان‌های الجوف و حجه زده‌اند که قربانیانش ده‌ها زن و کودک هستند. محمد علی الحوثی، عضو دفتر سیاسی عالی یمن نیز بر پایداری یمنی در برابر تجاوز سعودی – اماراتی تاکید کرد.

اعلام آمادگی قبایل یمن برای انتقام

به دنبال این جنایت منابع محلی در استان الجوف یمن از آماده‌باش قبایل این استان برای پاسخ به بمباران این مراسم عروسی خبر دادند. بزرگان قبایل الجوف در دیدار و تماس‌هایی که با قبیله «بنی نوف» داشتند، به آنها گفته‌اند برای انتقام زنان و کودکان کشته شده در کنار آنها هستند و حمله به قبیله «بنی نوف» به منزله حمله به تمامی قبایل «الجوف» است.

در این میان، ائتلاف سعودی نیز با اعزام نمایندگان خود به میان قبیله «بنی نوف» سعی کرده است تا با پرداخت دیه و غرامت مالی، قبایل الجوف را آرام کند و یکی از رهبران حزب الاصلاح به نام «العوجری» با 10 قبضه تفنگ و نیم میلیون ریال سعودی مأمور این کار شده اما بزرگان «بنی نوف» به وی گفته‌اند که تنها با انتقام‌گرفتن آرام خواهند شد.

حمله هوایی علیه قبیله «بنی نوف» در حالی انجام شد که دو هفته پیش «عبدالله یحیی الحاکم» رئیس‌شورای اطلاعاتی و امنیتی دولت صنعا با بزرگان این قبیله دیدار کرده و درخصوص افزایش همکاری‌ها و هماهنگی‌ها برای مقابله با ائتلاف سعودی با آنها به گفت‌و‌گو نشسته بود.

مارتین‌گریفیتس نماینده سازمان ملل در امور یمن، حمله جنگنده‌های ائتلاف سعودی به یک مراسم عروسی در یمن را محکوم کرد. به نوشته الجزیره، او بدون اینکه نامی از ائتلاف سعودی ببرد، گفت که حمله به غیرنظامیان و زیرساخت‌ها از سوی هر طرفی که باشد، شنیع و مخالف قوانین بین‌المللی است.‌گریفیتس در ادامه خواستار انجام تحقیقات فراگیر و شفاف درخصوص این حمله هوایی شد. محکومیت کشتار زنان و کودکان در حالی است که «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد در ۲۶ خرداد ائتلاف تحت رهبری عربستان را از یک فهرست سیاه این سازمان که مربوط به نقش‌آفرینی در مرگ کودکان و نقض حقوق آنان است خارج کرد. سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز جنایت جدید هواپیماهای نظامی ائتلاف به رهبری عربستان در هدف قرار‌دادن مراسم عروسی در شهرهای الحجه و الجوف یمن را به شدت محکوم کرد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

عقب‌نشینی نرخ دلار غیررسمی با انتقام ایران از اسرائیل

پاسخ مقتدرانه ایران به رژیم صهیونیستی، قیمت‌ها در بازار در حال عقبگرد است

بازخوانی یک انتقام از زبان سردار حاجی زاده

انتقام ترور شهید صیاد شیرازی توسط سپاه پاسداران و موشک باران مقر منافقین

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.