سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / ناو بونهام ریچارد به آهن‌پاره تبدیل شده باید غرق شود

ناو بونهام ریچارد به آهن‌پاره تبدیل شده باید غرق شود

تلاش‌ها برای مهار آتش‌سوزی در ناو آمریکایی «یو‌اس‌اس بونهام ریچارد» که روز یکشنبه بنا به دلایل نامعلومی دچار حریق شده بود، در پایگاه دریایی «سن‌دیه گو» همچنان ادامه دارد. در همین حال، یک فرمانده سابق نیروی دریایی آمریکا گفت، این ناو دیگر قابل استفاده نیست و باید غرق شود.
روزچهار شنبه نیز بر اساس گزارش‌ها، عملیات مهار آتش کشتی جنگی «یو‌اس‌اس بونهام ریچارد» توسط صدها ملوان با استفاده از هلی‌کوپترهای نیروی دریایی و توسل به آتش‌نشانان محلی و فدرال، در پایگاه نیروی دریایی «سن دیه‌گو » پی گیری شد. ولی منابع آمریکایی تا لحظه تنظیم این گزارش(عصر چهارشنبه)، خبر دقیقی از پایان عملیات خاموش کردن آتش منتشر نکرده‌اند. همچنین، مقامات آمریکایی دلیل روشنی برای علت آتش گرفتن این ناو اعلام نکرده‌اند و برخی منابع نیز از احتمال خرابکاری در این ناو خبر داده‌اند.
برخی کارشناسان نظامی آمریکایی معتقدند که شانس چندانی برای نجات ناو «یو‌اس‌اس بونهام ریچارد» وجود ندارد. «برایان مک‌گراث» از فرماندهان بازنشسته نیروی دریایی آمریکا درخصوص شرایط ناو بونهام ریچارد به رسانه «سن‌دیه گو تریبون» گفت: «به‌نظر نمی‌رسد که آتش‌سوزی در این ناو یک آتش‌سوزی سازه‌ای باشد. شما نمی‌توانید تنها از بیرون روی این آتش، آب بریزید. شما باید به جایی بروید که آتش آنجاست، باید منبع آتش‌سوزی را بیابید.»
«لارنس برنان» افسر سابق نیروی دریایی آمریکا، که اکنون استاد دانشگاه «فوردهام» است، نیز در این خصوص به آسوشیتد پرس گفت: «چنین آتشی می‌تواند فولاد را خم کرده و مشکلات جدی برای این کشتی ایجاد کند. برای یک کشتی که سال‌های بیشتری از عمرش می‌گذرد، این مشکل شدیدتر خواهد بود. مسئله نگران‌کننده این است که آتش‌سوزی بیش از یک روز ادامه پیدا کرده است. حدس من این است که آسیب‌های داخلی به ناو بسیار شدید خواهد بود».«ارل یرگر» ناخدای بازنشسته نیروی دریایی آمریکا و فرمانده سابق ناو «یواس‌اس باتان» نیز درباره سرنوشت ناو «یو‌اس‌اس بونهام ریچارد»، به «بیزینس اینسایدر» گفت:«کشتی دیگر قابل تعمیر نیست و احتمالاً با یدک‌کش به دریا منتقل می‌شود و در نقطه عمیقی از اقیانوس غرق می‌شود.»
به گزارش تسنیم، اگر تلاش‌ها برای نجات ناو حادثه‌دیده «یو‌اس‌اس بونهام ریچارد» شکست بخورد، یکی از بزرگ‌ترین خسارات واردشده به نیروی دریایی آمریکا (از لحاظ‌اندازه و تناژ) به ثبت خواهد رسید. این ناو غول‌پیکر، 844 فوت (بیش از 250 متر) طول و 40 هزار تن وزن دارد. ناو لکسیگتون که در جریان جنگ جهانی دوم غرق شد، 888 فوت طول و 47 هزار تن وزن داشت.برخی کارشناسان نظامی آمریکایی بر این باورند که حتی اگر ناو بونهام ریچارد از این آتش‌سوزی عظیم نجات پیدا کند، بازگشت آن به شرایط عملیاتی، مدتی به‌طول خواهد انجامید و نیروی دریایی آمریکا قادر نخواهد بود در عملیات‌ پیشِ‌رو از آن استفاده کند.به‌گفته این کارشناس نظامی، از دست دادن چنین ناو بزرگی که به‌تازگی عملیات تعمیر و ارتقای تجهیزات را پشت‌سر گذاشته بود، حتی برای مدتی کوتاه نیز ضایعه بزرگی برای نیروی دریایی آمریکا قلمداد می‌شود.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

حرکت خودروها با پرچم فلسطین در آمریکا

ويدئو/به آمریکای جدید خوش آمدید

حمایت از نمازگزاران در تحصن های دانشجویی آمریکا

ويدئو/ بگذارید نماز بخوانند

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.