سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / دنیا احتمالاً دوباره قرنطینه کامل می‌شود /ریشه‌کنی کرونا فعلاً بعید است

دنیا احتمالاً دوباره قرنطینه کامل می‌شود /ریشه‌کنی کرونا فعلاً بعید است

با شیوع موج دوم کرونا و افزایش دو برابری مبتلایان به این ویروس در 6 هفته گذشته، سازمان جهانی بهداشت هشدار داد، احتمالا کشورهای جهان مجبور شوند دوباره به شرایط قرنطینه کامل برگردند.

شیوع دوباره کرونا در سراسر جهان، بخش اعظم زحمات دولت‌ها برای کنترل این ویروس را به باد داده است. بر اساس گزارش وبگاه «ورلد امتر»، تا عصر دیروز تعداد مبتلایان به کرونا از 12 میلیون و 652 هزار نفر گذشت و شمار فوتی‌ها نیز به 564 هزار نفر رسید. با افزایش دو برابری مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ طی ۶ هفته گذشته در جهان، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که ممکن است بسیاری از کشور‌ها به حالت قرنطینه کامل بازگردند. «مایکل رایان»، مدیر اجرایی برنامه فوریت‌های بهداشتی سازمان جهانی بهداشت، روز جمعه طی یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: کشور‌ها ممکن است مجبور شوند دوباره به قرنطینه بازگردند. وی افزود:«همه ما می‌خواهیم از بازگشت همه کشور‌ها به حالت تعلیق جلوگیری کنیم، این خواسته کسی نیست، اما ممکن است شرایطی وجود داشته باشد که تنها گزینه بازگشت به قرنطینه و اعمال محدودیت‌ها باشد».وی صراحتاً اعلام کرد«با توجه به شرایط فعلی بعید است که بتوانیم به طور کامل این ویروس را نابود و ریشه‌کن کنیم ».

همچنین، یک شبکه تلویزیونی آمریکا اعلام کرد که حزب جمهوری‌خواه به «حزب طرفدار ویروس کرونا» تبدیل شده است.شبکه «ام اس ان بی‌سی» آمریکا با انتقاد شدید از رفتار سیاستمداران جمهوری خواه در برابر شیوع ویروس کررونا، طی گزارشی، اعلام کرد که  بدترین پاسخ برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در جهان، مربوط به آمریکاست. براساس این گزارش، در حال حاضر آمریکا با بیش از سه میلیون مبتلا و دست کم 136 هزار تلفات، بیشترین شمار مبتلایان و مرگ میر بر اثر کرونا را دارد و دلیلش فقط این نیست که این کشور یکی از بدترین رئیس‌جمهور‌ها در تاریخ  آمریکا را دارد، که به نظر نمی‌رسد اهمیتی به مهار ویروس بدهد، بلکه به این موضوع هم مربوط است که آمریکا یکی از بدترین احزاب سیاسی حاکم را در جهان دموکراتیک دارد.

تروریسم محض

بعد از چهارمین شب پیاپی اعتراضات در خیابان‌های «بلگراد»، که ظاهراً به بهانه اعتراض به تشدید محدودیت‌های قرنطینه‌ای مرتبط با ویروس کرونا شروع شده و سپس با اعتراض به سیاست‌های دولت صربستان ادامه پیدا کرده است، «الکساندر ووچیچ» رئیس‌جمهور این کشور اروپایی، تظاهرات خیابانی مذکور را «تروریسم محض» توصیف کرد.شبکه روسی «راشاتودی» در این خصوص گزارش داد، ووچیچ روز جمعه در پاریس، محل برگزاری نشست با سران فرانسه و آلمان برای بحث درباره استان خودمختار کوزوو، ضمن محکوم کردن خشونت‌ها و هرج‌ و مرج‌های اخیر صربستان، این اعتراضات را «تروریسم‌ محض» توصیف کرد و هشدار داد «تروریست‌هایی» که به خشونت‌های اخیر در صربستان دامن زده‌اند، بازداشت و مجازات خواهند شد.انبوهی از معترضان که اغلب آنها را جوانان تشکیل می‌دادند، جمعه گذشته نیز برای چهارمین شب پیاپی مقابل پارلمان صربستان تجمع کردند و علیه« ووچیچ» و «آنا بارنابیچ» نخست‌وزیر این کشور، و حزب ووچیچ موسوم به «حزب مترقی صربستان» شعار دادند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

سازمان جهانی بهداشت: زنان باردار در غزه در معرض خطر هستند

تعداد زنان باردار در نوار غزه را حدود ۵۲ هزار نفر برآورد کرد

هشدار سازمان ملل درمورد گرسنگی کودکان در غزه

نیویورک، سازمان جهانی بهداشت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.