سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / سازمان ملل مجددا هشدار داد؛ «مردم یمن گرسنه‌اند»

سازمان ملل مجددا هشدار داد؛ «مردم یمن گرسنه‌اند»

هماهنگ‌کننده سازمان ملل در امور بشردوستانه یمن از کاهش محسوس کمک‌های مالی و بروز خطر گرسنگی در این کشور جنگ‌زده خبر داده و گفته، میلیون‌ها نفر در یمن گرسنه‌اند.

ادامه حملات ائتلاف سعودی به یمن در کنار ادامه تجهیز ائتلاف سعودی به سلاح‌های غیر متعارف از سوی کشورهای غربی و همین‌طور ادامه محاصره ظالمانه این کشور فقیر باعث شده تا شمار گرسنگان یمنی روز به روز افزایش یابد.

«لیز گراندی» هماهنگ‌کننده سازمان ملل در امور بشردوستانه یمن می‌گوید این کشور بار دیگر به علت کاهش توان مالی سازمان در آستانه گرسنگی قرار گرفته است: «برنامه کمک‌هایی که بهداشت و غذا را در یمن پوشش می‌داد، به دلیل کمبود بودجه و شرایط اقتصادی عملا متوقف و اوضاع به طور دلهره‌آوری وخیم شده است.» به گفته این مقام سازمان ملل، کمک‌های «برنامه جهانی غذا» پیش از این ۱۳ میلیون یمنی را پوشش می‌داد و اکنون این میزان به 8 میلیون و 700 هزار نفر نفر کاهش یافته و برخی از یمنی‌ها نیز فقط به نیمی از سهم غذایی خود دست می‌یابند».

هم‌اکنون و در ششمین سال جنگ، مرزهای زمینی، هوایی و دریایی یمن همچنان در محاصره کامل ائتلاف سعودی است. حدود ۱۴ میلیون نفر در این کشور با قحطی مواجه هستند، ۳ میلیون کودک دچار سوءتغذیه‌اند و ۱۸ میلیون نفر دسترسی به آب آشامیدنی سالم ندارند؛ این آمار به علاوه ۳ میلیون آواره جنگی، نشان از جنایتی بسیار بزرگ دارد که محاصره یمن عامل اصلی آن است.

سازمان ملل خود مقصر است

از سوی دیگر، یحیی سریع با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده خود سازمان ملل مسئول جنایات ائتلاف سعودی در یمن است: «اقدام ائتلاف عربستان در هدف قرار‌دادن قایق‌های غیرنظامی در منطقه الصلیف تجاوزی آشکار به شمار می‌رود و نقض توافقنامه سوئد است.» یحیی سریع در ادامه بر این نکته تاکید کرد که ائتلاف سعودی با محاصره دریایی و تعطیل کردن بندر الحدیده و الصلیف سعی در سرپوش گذاشتن بر جنایت‌های خود دارد. سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در پایان اضافه کرد که سازمان ملل با حمایت از ائتلاف عربستان، مسئول این جنایت‌ها در یمن است.

یحیی سریع پیش از این نیز در سخنانی گفته بود، واشنگتن در پشت تجاوز به یمن قرار دارد و این کشور طرفی است که حمایت تسلیحاتی می‌کند، اهداف مورد حمله را مشخص می‌کند و جنایت فجایع در حق ملت یمن را می‌پوشاند. گفتنی است دلارهای نفتی سعودی برای برخی کشورهای غربی آن‌قدر مهم است که حاضرند به قیمت رسوا شدن، به صورت علنی از این کشور عصر حجری حمایت کنند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

پوستر/ تنبیه متجاوز

عملیات تنبیهی جبهه مقاومت، شامل ایران، یمن، حزب‌الله لبنان و مقاومت عراق

هشدار گاردین درباره افزایش فقر میان خانوارهای انگلیسی

افزایش فقر میان مردم این کشور و خطرات آن برای کودکان هشدار داد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.