سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / ضرب‌الاجل یک قاضی فدرال برای ترامپ درباره آزادسازی کودکان پناهجو

ضرب‌الاجل یک قاضی فدرال برای ترامپ درباره آزادسازی کودکان پناهجو

در پی شدت گرفتن شیوع کرونا در آمریکا، یک قاضی فدرال طی حکمی به دولت «دونالد ترامپ» دستور داد تا 27 تیرماه، تمامی کودکانی را که با والدینشان در سه بازداشتگاه پناهجویان محبوس هستند، را آزاد کند.

بازداشت پناهجویان در مرزهای آمریکا همچنان ادامه دارد.چندی پیش روزنامه «یو اس‌‌ای تودی» در گزارش تکان دهنده‌ای  از مرگ در بازداشت‌، خشونت جنسی و 20 هزار شکایت از  سوءرفتارهای گسترده در بازداشتگاه‌های مهاجران در آمریکا خبر داده بود. حالا به مصائب پناهجویان بازداشتی کرونا نیز اضافه شده است. بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی

«دالی گی هیل» قاضی فدرال آمریکایی طی حکمی اعلام کرده که دولت «دونالد ترامپ» می‌بایست در دوران شیوع بیماری همه‌گیر کرونا، کودکان پناهجو را که همراه والدینشان در زندانهای پناهجویان ایالات متحده محبوس هستند، آزاد کند.

براساس این گزارش قاضی دالی گی در حکم خود از دولت ترامپ برای بازداشت خانواده‌های پناهجو در دوران شیوع بیماری کرونا به شدت انتقاد و حکم کرد که تمامی کودکانی که برای بیش از ۲۰ روز در سه بازداشتگاه اداره مهاجرت و گمرک آمریکا در تگزاس و پنسیلوانیا، محبوس بوده‌اند، باید آزاد شوند.این قاضی فدرال با اشاره به شیوع ویروس کرونا در دو بازداشتگاه پناهجویان تصریح کرد که این مراکز بسیار در معرض خطر است و دیگر زمان اهمال نیست و تا ۱۷ ژوئیه (۲۷ تیرماه) به این سه بازداشتگاه پناهجویان فرصت داد تا این کودکان را یا با والدینشان آزاد کنند یا اینکه این کودکان را به حامیان خانواده‌ها بسپارند.

اداره مهاجرت و گمرک آمریکا ماه گذشته میلادی اعلام کرد که ۱۸۴ کودک در سه بازداشتگاه پناهجویان آمریکا محبوس هستند.فعالان حقوق بشر از دولت آمریکا خواسته‌اند که به واسطه شیوع سریع ویروس کرونا در بازداشتگاههای پناهجویان، والدینی را که با فرزندانشان در بازداشت هستند، آزاد کند. اداره گمرک و مهاجرت آمریکا این هفته نیز اعتراف کرد که ۱۱ کودک و والدینشان در اردوگاه بازداشت پناهجویان در شهر «کارنس» ایالت تگزاس به ویروس کرونا آلوده شده‌اند.ویروس کرونا در آمریکا به سرعت در سراسر آمریکا در حال شیوع است و تاکنون طبق آمار وبگاه «ورلد امتر» 2 میلیون و 553 هزار نفر به این ویروس مبتلا و 127 هزار نفر نیز فوت کرده‌اند.

همزمان یک دادگاه استیناف در آمریکا نیز روز جمعه حکمی صادر کرد مبنی بر اینکه استفاده ترامپ از ۲ و نیم میلیارد دلار بودجه نظامی برای کمک به ساخت دیوار مرزی جنوبی با مکزیک برای جلوگیری از ورود مهاجران به آمریکا «غیر قانونی» و «نقض قانونی اساسی» است.به نوشته وبگاه «هافینگتون پست»، این دادگاه که در شهر سانفرانسیسکو قرار دارد با حکم سه قاضی اعلام کرد: «قوه مجریه، اختیارات قانون اساسی مستقل برای ارائه مجوز انتقال بودجه را ندارد.»2 قاضی از این سه قاضی حکم داده‌اند که: «این بودجه‌ها به اهداف دیگر اختصاص یافته بودند و انتقال آن به مثابه «جذب وجوه از خزانه‌داری بدون مجوز» بوده… بنابراین انتقال بودجه‌ها غیر‌قانونی بوده‌اند.» انتظار می‌رود وزارت دادگستری آمریکا این حکم را برای تجدیدنظر به دادگاه عالی آمریکا ارسال کند. مقامات این وزارتخانه روز جمعه بلافاصله در این باره اظهار نظر نکردند.

ترامپ سه‌شنبه هفته گذشته در جریان سفر خود به آریزونا از مراحل ساخت دیوار مرزی که هم‌اکنون ۲۰۰ مایل (۳۲۲ کیلومتر) آن ساخته شده دیدار کرد.  رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این نیز در اعتراض به عدم تخصیص بودجه توسط کنگره و حزب دموکرات اقدام به تعطیل کردن دولت کرده بود طبق اعلام دولت ترامپ، در پایان احداث این دیوار، ۴۵۰ مایل (۷۲۴ کیلومتر) دیوار در مرز جنوبی آمریکا احداث می‌شود.بخش عظیمی از بودجه احداث این دیوار را پنتاگون پوشش داده است. ترامپ متعهد شده بود که مکزیک برای این دیوار پول پرداخت خواهد کرد اما این کشور هنوز پولی پرداخت

نکرده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

رفتار آمریکا در قبال دانشجویان حقانیت موضع جمهوری اسلامی را نشان داد

رفتار خشونت‌آمیز آمریکا با«اعتراض بدون خشونت و تخریب» دانشجویان معترض به جنایات اسرائیل، دلیل دیگری بر اثبات موضع جمهوری اسلامی ایران در بدبینی به دولت آمریکا دانستند.

ادامه سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا

سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا در دانشگاههای سراسر آمریکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.