سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / ایران در ساخت نیروگاه خودکفا شده است

ایران در ساخت نیروگاه خودکفا شده است

وزیر نیرو گفت: کشور در ساخت نیروگاه و زیرساخت‌ها به خودکفایی رسیده و در حوزه‌های دانش در صدد افزایش بهره‌وری سرمایه‌ها هستیم.

رضا اردکانیان در سخنانی در مراسم افتتاح مرکز پایش هوشمند شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی که به صورت ویدئو کنفرانس انجام شد با اشاره به شعار سال اظهار کرد: در سال 99 که از سوی رهبرمعظم انقلاب به عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده، شاهد افزایش راندمان بهره‌برداری از سازه‌ها و بهره‌برداری از سرمایه‌های موجود در عرصه‌های نوین هستیم.

وی افزود: روزی در این کشور همه ظرفیت مصوب نیروگاهی کشور کمتر از 10 درصد میزان فعلی و هر کدام از آن ظرفیت‌ها نتیجه تکنولوژی یک کشور از یک گوشه دنیا بود و بنابراین آن‌ها هم سهمی از درآمدهای نفتی کشور را می‌خواستند.

وزیر نیرو عنوان کرد: در سال‌های جنگ بخشی از نیروگاه‌ها براثر حملات دشمن آسیب می‌دید و ما درصدد استفاده از تجهیزات و قطعات جایگزین بودیم این امکان به سختی فراهم می‌شد زیرا دستورالعمل‌های متفاوتی داشت.

اردکانیان ادامه داد: با این حال، امروز به برکت خون شهدا و ثمره استقلال نظام جمهوری اسلامی ایران به جایی رسیدیم که نه تنها در ساخت نیروگاه‌ها و زیربناهای این زیرساخت‌های توسعه کشور در منطقه روی پای خود ایستاده‌ایم، که در حوزه‌های دانش درصدد افزایش راندمان و افزایش بهره‌وری از این سرمایه‌ها هستیم که یکی بعد از دیگری این پروژه‌ها به ثمر می‌نشیند.

وی همچنین یادآور شد: تا پایان سال جاری 250 پروژه بزرگ آب، برق و فاضلاب به بهره‌برداری خواهد رسید؛ اگرچه شرایط تحریم است اما این، انگیزه ما را برای تلاش بیشتر و وفای به عهد مضاعف می‌کند.

به گفت وزیر نیرو، از ابتدای سال جاری تاکنون 19 پروژه بزرگ صنعت آب و برق به ارزش 9 هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.

اردکانیان با اشاره به کاهش نیم درصدی تلفات شبکه برق کشور در سال گذشته، افزود: این کاهش موجب صرفه‌جویی در میزانی از سوخت مصرفی نیروگاه‌ها شد و معادل همه سوختی بود که در طول سال برای تولید برق صادراتی کشور استفاده کردیم؛ لذا این عرصه جدید در صنعت برق و در بخش آب هم که معطوف به افزایش بهره‌وری اعم از منابع مالی، فناوری‌های موجود و منابع انسانی است، مسیر جدیدی را برای توسعه پایدار کشور باز می‌کند که ما قطعا این مسیر را با شدت ادامه می‌دهیم.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

اراده ایران و آفریقا در جهت توسعه روابط است

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی

نشست خبری رؤسای جمهوری ایران و سریلانکا؛ رئیسی: دادگاه‌های بین‌المللی نظام غاصب اسرائیل را مجازات کنند

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و رانیل ویکرماسینگه روسای جمهور دو کشور جمهوری اسلامی ایران و سریلانکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.