سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / 2100 حمله به شهرهای یمن طی یک ماه جهان همچنان تماشاچی است

2100 حمله به شهرهای یمن طی یک ماه جهان همچنان تماشاچی است

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد نیرو‌های متجاوز سعودی در یک ماه گذشته بیش از ۲۱۰۰ حمله هوایی و زمینی دیگر را علیه مردم بی‌دفاع یمن انجام داده‌اند و کشورهای غربی و سازمان‌های مدعی دنیا، هیچ اقدامی، تاکید می‌شود هیچ اقدامی موثری برای توقف این جنایات نمی‌کنند.

مردم بی‌گناه یمن از فروردین 1394 توسط ائتلاف سعودی مورد تهاجمی وحشیانه قرار گرفته است. در این راستا کشورهای غربی با نیم نگاهی به دلارهای سعودی، ضمن تامین تسلیحاتی این رژیم عصر حجری، بر شدت جنایت‌های خود در یمن افزوده‌اند. در این میان جامعه جهانی تنها نظاره‌گر این ماجراست و حتی در برخی از برهه‌ها با سکوت خود مجوز قتل‌عام بیشتر مردم یمن را به عربستان داده است. شیوع ویروس کرونا هم باعث شده تا مردم یمن به دلیل نابود شدن زیرساخت‌های بهداشتی و حیاتی بیش از همیشه در رنج و عذاب باشند. اما این شرایط نیز باعث نشده آل‌سعود حملات خود به این کشور فقیر عربی را کاهش دهد و در سایه سکوت جامعه حهانی همچنان به بمباران شهرهای مختلف یمن ادامه می‌دهد. «یحیی سریع»، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، در کنفرانسی خبری اعلام کرده که نیرو‌های متجاوز سعودی طی هفته گذشته بیش از ۱۰ عملیات نفوذ را در جبهه‌های مختلف مأرب، الجوف، الساحل و صعده انجام داده‌اند. یحیی سریع افزود، تعداد حملات هوایی دشمن در هفته گذشته نیز به بیش از ۲۰۵ حمله علیه مردم یمن در استان‌های مأرب، جوف، صنعا، صعده، حجه و الحدود رسید. سخنگوی نیروهای مسلح یمن این را هم گفت که، مجموع حملات و عملیات خصمانه دشمن سعودی در یک ماه گذشته به ۱۴۵ عملیات نفوذ و بیش از ۲۰۴۱ حمله هوایی می‌رسد.

همزمان، شورای عالی سیاسی یمن به ریاست «مهدی المشاط» رئیس‌این شورا در نشستی به بررسی ممانعت ائتلاف سعودی از ورود محموله‌های نفتی به مناطق یمنی پرداخت و سازمان ملل را مسئول سکوت در برابر این جنایت و تبعات آن برشمرد. شورای عالی سیاسی یمن، سازمان ملل را به همدستی در اعمال فشار درخصوص نفت‌کش صافر دانست و تأکید کرد که این فشارها به نفع طرح‌ها و برنامه‌های ائتلاف سعودی است که اجازه تعمیر و نگهداری این نفت‌کش یا فروش محموله آن را نمی‌دهد. این شورا افزود:« سازمان ملل بهتر بود برای پیشبرد روند صلح و حل سیاسی و توقف تجاوزات علیه یمن به خصوص در سایه شیوع ویروش کرونا و محاصره ظالمانه تلاش می‌کرد، این سازمان و جامعه جهانی مسئول تبعات این رفتارهای ائتلاف سعودی است».

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

حمله بزرگ حزب‌الله به اسرائیل؛ 100 موشک در یک روز پایگاه‌های اسرائیل را در هم کوبید

طوفان‌الاقصی و مقاومت اسلامی عراق

چراغ سبز آمریکا به اسرائیل برای حمله به رفح

زمزمه‌ها درباره «قریب‌الوقوع» بودن حمله به رفح- پرجمعیت‌ترین و متراکم‌ترین نقطه جهان- که 60درصد جمعیت کل غزه در آن پناه گرفته‌اند، بالا گرفته است. به نظر می‌رسد آمریکا چراغ سبز حمله به این شهرِ یک‌میلیون و 400هزار نفری را به صهیونیست‌های وحشی داده است. کل غزه 2میلیون و400هزار نفر جمعیت دارد!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.