سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / ادامه تظاهرات حمایت از غزه در شهرهای مختلف جهان

ادامه تظاهرات حمایت از غزه در شهرهای مختلف جهان

مردم در شهرهای مختلف جهان در حمایت از غزه و با درخواست آتش بس تظاهرات برگزار کردند.

مردم در شهرهای مختلف جهان در حمایت از غزه و با درخواست آتش بس تظاهرات برگزار کردند.

تظاهرات حمایت از فلسطین در دانشگاههای مختلف اروپایورونیوز تصاویری از تظاهرات حمایت از فلسطین در سه دانشگاه مختلف اروپا  از جمله دانشگاه فری آلمان، دانشگاه آمستردام هلند و دانشگاه وین اتریش منتشر کرد.

تظاهرات حمایت از غزه در وین و برلین شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش تصاویری از تظاهرات اعتراض آمیز در وین پایتخت اتریش و برلین پایتخت آلمان در حمایت از مردم غزه پخش کرد. شرکت کنندگان در تظاهرات این دو شهر خواستار توقف جنگ در نوار غزه شدند و بر ضرورت ارسال کمکهای انسانی و غذایی و پزشکی برای اهالی آنجا تاکید کردند. تظاهرکنندگان پرچم فلسطین را به دست گرفته بودند و در حمایت از مردم غزه و محکومیت نسل کشی در آنجا شعار میدادند. تعداد زیادی از نیروهای امنیتی نیز در محل برگزاری تظاهرات مستقر شده بودند. شرکت کنندگان در تظاهرات تصاویری از جنایات و ویرانیهای غزه در دست داشتند.

سرکوب خشونت بار دانشجویان حامی فلسطین در آلمانی سیر البلبیسی، فعال عرب در شبکه اجتماعی ایکس، تصاویری از اقدام پلیس آلمان به سرکوب خشونت بار دانشجویان دانشگاه برلین به اشتراک گذاشت که شعار “آزادی برای فلسطین” سر میدادند.

پیوستن دانشجویان دانشگاه سائوپائولو به جنبش جهانی دانشجویی حمایت از فلسطینبه گزارش کانال تلگرام شبکه خبری قدس دانشجویان دانشگاه سائوپائولو برزیل نیز به جنبش دانشجویی جهانی حمایت از فلسطین پیوستند و آزادی فلسطین و توقف نسل کشی را در غزه خواستار شدند.

تعطیلی کلاسهای درس در دانشگاه سیدنی در اعتراض به ادامه جنگ غزه حساب کاربری نحو الحریه، تصاویری منتشر کرد که نشان میدهد دانشجویان دانشگاه سیدنی در اعتراض به ادامه جنگ اسرائیل در نوار غزه، کلاسهای درس را تعطیل کردند و به نشانه اعتراض روی زمین دراز کشیدند.

تاکید مردم بر اخراج همدستان اسرائیل از مالزی گروههای مردم نهاد و برخی شخصیتهای سیاسی مالزی خواستار اخراج چند شرکت نظامی همدست با رژیم اسرائیل در نمایشگاه دفاعی این کشور شدند.به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از کوالالامپور، جمعی از گروههای مردم نهاد مالزی با تجمع مقابل محل برگزاری هجدهمین نمایشگاه بین المللی خدمات دفاعی و امنیت ملی آسیا در کوالالامپور با سردادن شعارهای ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی، خواستار اخراج شرکتهای نظامی مرتبط با رژیم اسرائیل شدند.ماهاتیر محمد، نخست وزیر پیشین مالزی نیز اعلام کرد: باید به شرکتهای لاکهید مارتین، MBDA و چند شرکت دیگر تولید کننده محصولات نظامی که در جنگ غزه به رژیم اسرائیل سلاح میدهند و اکنون در نمایشگاه بین المللی خدمات دفاعی و امنیت ملی آسیا در مالزی غرفه دارند؛ دستور خروج داده شود.تجمع کنندگان خطاب به شرکتهای نظامی حاضر در این نمایشگاه که تسلیحات به رژیم اسرائیل میدهند تاکید کردند: شما در کشتار وحشیانه دهها هزار مرد و زن و کودک در نوار غزه دخیل هستید و جایی در مالزی ندارید.معترضان در قالب بیانیه اعلام کردند: شرکت نظامی لاکهید مارتین تولید کننده جتهای جنگنده اف ۱۶ و اف ۳۵، این جنگندهها را برای بمباران غزه و هواپیماهای سی – ۱۳۰ هرکولس را برای پشتیبانی از حملات زمینی به غزه در اختیار رژیم اسرائیل گذاشته است و همچنین موشکهایی مانند AGM-۱۱۴ Hellfire و Hellfire R۹X، را نیز در اختیار تل آویوو قرار داد که نتانیاهو با این موشکها بیمارستان الشفاء در غزه را بمباران کرد. اعتراض کنندگان همچنین به شرکتهای دیگری مانند BAE که در نسل کشی غزه دخیل هستند اشاره و تصریح کردند: این شرکتها قطعات جنگندههای رژیم صهیونیستی، تجهیزات و تسلیحاتی نظیر ام ۱۶ و پهپادهای تدارکاتی را تامین میکنند.تجمع کنندگان اعلام کردند: چگونه مالزی که شجاعانه با فلسطین اعلام همبستگی میکند و برای مردم فلسطین کمکهای بشر دوستانه میفرستد؛ میتواند اجازه دهد؛ چنین شرکتهایی وارد خاک این کشور شوند و با افتخار سلاحهای خود را به نمایش بگذارند؛ در حالی که همچنان نسل کشی در نوار غزه ادامه دارد.دبیرخانه همبستگی با فلسطین نیز با انتشار بیانیهای بر اخراج شرکتهای نظامی همدست رژیم اسرائیل از نمایشگاه دفاعی مالزی تاکید کرد.این در حالی است که دولت مالزی درخواستها برای حذف شرکتهای نظامی را که سلاح برای رژیم اسرائیل میفرستند از نمایشگاههای کوالالامپور رد کرد.دولت مالزی درخواستهای همه گروههای و صداهای طرفدار فلسطین و برخی از سیاستمداران را برای حذف شرکتهای خارجی که به اسرائیل سلاح میرسانند از نمایشگاههای دفاعی تحت حمایت دولت در کوالالامپور نیز رد کرد.وزیر دفاع مالزی هم تصریح کرد: روابط برخی شرکتهای دفاعی جهانی با برخی کشورها “یک موضوع تجاری است که مالزی در آن دخالت نخواهد کرد”.محمد خالد نورالدین در صفحه مجازی خود نوشت: مالزی یک کشور تجارت آزاد است که به همه بازیگران صنعت جهانی فضا میدهد تا محصولات و خدمات خود را عرضه کنند.

تجمع تحصن کنندگان حامی فلسطین مقابل مجلس اسکاتلندحساب کاربری “العرب فی بریطانیا” با انتشار تصاویری در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: تحصن کنندگان اسکاتلندی با ادامه برپایی چادرها و مخالفت با ترک تحصن تا تحقق مطالبات خود برای برقراری آتش بس در غزه، با تجمع مقابل مجلس و برگزاری فعالیتهای حمایت از فلسطین بر ادامه حمایت از ایستادگی ملت فلسطین تاکید کردند.

پیوستن دانشجویان دانشگاه ژنو به جنبش دانشجویی حمایت از فلسطینپی یِر بلنگر، خبرنگار مستقل فرانسوی با انتشار تصویری در حساب کاربری خود در ایکس نوشت: دانشجویان دانشگاه ژنو سوئیس نیز به جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین پیوستند و در ساختمان یونی میل (Uni Mail) پرچمهای فلسطین را برافراشتند.

بازداشت موقت دو دانشجوی دانشکده علوم سیاسی پاریس روزنامه لوموند در حساب کاربری خود در شبکه ایکس، از بازداشت موقت دو دانشجو در ارتباط با تجمعات در حمایت از فلسطینیها در دانشکده علوم سیاسی پاریس و اختلال در برگزاری امتحانات در این دانشکده خبر داد.

تظاهرات طرفداران فلسطین در هلندپلیس هلند تظاهرات دانشجویی را که شامل دهها نفر از مخالفان جنگ اسرائیل علیه غزه در دانشگاه آمستردام بود، متفرق کرد، اما راهپیمایی دیگری در خیابانهای پایتخت هلند در حمایت از فلسطین برگزار شد. پلیس هلند برای برخورد با معترضان از باتوم استفاده کرد.

تظاهرات در محکومیت تجاوز به غزه در پاریس

همبستگی با غزه در برخی دانشگاههای اسپانیا

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

حمایت مردم دنیا از ملت مظلوم فلسطین

ويدئو/

طنز/ شایعه!

دزد‌های سر گردنه شبه رسانه ‌اینترنشنال

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.