سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / آشنائی بیشتر با درخت توت

آشنائی بیشتر با درخت توت

🔺 توت تنها میوه‌ای است که بعد از سپری‌شدن تمام فصل سرما میوه می‌دهد.
🔻 توت میوه‌ای است که گل ندارد.
🔺توت با این‌که برگ‌های آن شیرین و غذای عالی برای کرم ابریشم‌، اما هیچ آفتی برگ‌های توت را نمی‌گیرد و تا به‌ حال سابقه نداشته تنه‌اش دچار آفتِ نباتی شود و کسی آن را سم‌پاشی کند.
🔻 تا به ‌حال سابقه نداشته است که میوه‌ی توت کرم درونش باشد.
🔺درخت توت ریشه‌اش را در سطح زمین بسط می‌دهد و تا دورترین جایی که رطوبت باشد ریشه‌ی خود را رسانده و آب می‌خورد و مانند درخت بی ثمر نیست که در عمق زمین فرو رود، برای همین تاکنون درخت توت را ندیده‌ام کسی آب دهد ولی هرگز خشک‌شدن درخت توت را هم کسی ندیده است.
🔻تاکنون میوه‌ی درخت توت را ندیده‌ام تگرگ زخمی کند.
🔺 درخت توت هیچ شاخه‌اش خشک نمی‌شود که غرس شود.
🔻 درخت توت میوه‌ای است که یک‌جا نمی‌رسد و تا یک ماه میوه برای همه دارد.
🔺 درخت توت میوه‌ای است که هر چقدر بخورید تمام نمی‌شود.
🔻 درخت توت تنها میوه‌ای است که با سخاوت است هر زمان که میوه‌اش برسد رهایش می‌کند.
🔺 درخت توت تنها میوه‌ای است که هسته‌ای برای دورریز ندارد و تمامش برکت است.

⁉️ واقعاً به فکر می‌روم که خدایا! این درخت توت را با این‌که هیچ باغبانی هوای آن را ندارد چگونه و برای چه به دست توانمند خود محافظت می‌کنی؟

✅ معما و راز مدد الهی روشن می‌شود، درخت توت تنها درختی است که میوه‌اش را باغبان برای خود جمع نمی‌کند و همه از آن استفاده می‌کنند. کبیرا‍ً کبیراً!!
🚫 چنین مالی از زوال و نابودی در امان است و هرگز تمام نمی‌شود و صاحبش دغدغه محافظت از آن را ندارد. چه خوب است زندگی واقعی را از درخت توت بیاموزیم، بالاترین سیر آفاق و انفسی که مدد الهی آن را شاهد بودم. همیشه زیر درخت توت که می‌روم این آیه را به چشم می‌بینم که می‌فرماید:

📖 قلْ إِنَّ رَبِّي يَبْسُطُ الرِّزْقَ لِمَن يَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ وَيَقْدِرُ لَهُ ۚ وَمَا أَنفَقْتُم مِّن شَيْءٍ فَهُوَ يُخْلِفُهُ ۖ وَهُوَ خَيْرُ الرَّازِقِينَ (39 – سبأ)

💢 خدایا! چه حکمت‌های زیبایی در زندگی قرار داده‌ای و ما را امر به تعقل در آن کرده‌ای دریغ از اندکی اندیشه در ما و ردّ شیطان و نفس از وجودمان.

🌸🌸 موسسه ثقلین راه زندگی

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

در پاییز چه میوه‌هایی بخوریم؟

به سمت غذاهای گرم مزاج

مسلمانان و جنایات فرانسویان

جنایات فرانسه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.