حجت الاسلام قرائتی به بیان یکی از ثمرات ابتلا به سختیها پرداخت و در ضمن آن، در پاسخ به وهابیون به استدلال قرآنی درباره شرک نبودن توسل پرداخت.
وی افزود: اما خداوند در قبال آنها چکار کرد؟ بر اساس آیه بعد چند بلا و نکبت سر آنها ریخت: فَأَرْسَلْنا عَلَیْهِمُ الطُّوفانَ وَ الْجَرادَ وَ الْقُمَّلَ وَ الضَّفادِعَ وَ الدَّمَ آیاتٍ مُفَصَّلاتٍ فَاسْتَکْبَرُوا وَ کانُوا قَوْماً مُجْرِمین؛ پس بر آنان طوفان و ملخ و کَنَه ریز و غوکها و خون را به صورت نشانههایى آشکار فرستادیم و باز سرکشى کردند و گروهى بدکار بودند.» در چنین شرایطی بود که نزد موسای نبی آمدند و گفتند «یا مُوسَى ادْعُ لَنا رَبَّکَ بِما عَهِدَ عِنْدَکَ لَئِنْ کَشَفْتَ عَنَّا الرِّجْزَ لَنُؤْمِنَنَّ لَک؛ «اى موسى، پروردگارت را به عهدى که نزد تو دارد براى ما بخوان، اگر این عذاب را از ما برطرف کنى حتماً به تو ایمان خواهیم آورد.»
قرائتی این آیات را پاسخی به وهابیونی دانست که توسل را شرک میدانند و در این باره گفت: وهابیها توسل را شرک میدانند؛ یاحسین و یا ابوالفضل را شرک میدانند. یهودیانی که بالاترین درجه لجبازی را داشتند و به موسی علیهالسلام میگفتند هزار تا معجزه بیاوری، ایمان نخواهیم آورد، وقتی گیر کردند، گفتند یا مُوسَى ادْعُ لَنا؛ یا موسی در حق ما دعا کن، این آیه پاسخ خوبی برای وهابیونی است که میگویند توسل غلط است.
انتهایپیام/