سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / تظاهرات ضد دولتی در سرزمین‌های‌اشغالی با شعار «نه به دولت فساد»

تظاهرات ضد دولتی در سرزمین‌های‌اشغالی با شعار «نه به دولت فساد»

هزاران نفر از ساکنان «تل‌آویو» در اعتراض به کابینه ائتلافی «بنیامین نتانیاهو» و «بنی گانتس»، به خیابان‌ها آمده و شعار نه به دولت فساد سر دادند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که در یک سال گذشته در سه انتخابات پارلمانی، نتوانست پیروز شود، سرانجام برای تشکیل دولت با رقیب خود، یعنی بنی گانتس، دولتی ائتلافی تشکیل داده و همین مسئله باعث خشم ساکنان سرزمین‌های‌اشغالی شده است. در این راستا، هزاران نفر از ساکنان تل‌آویو در اعتراض به توافق نتانیاهو و بنی گانتس برای تشکیل کابینه، به خیابان‌ها آمدند.

به نوشته «تایمز اسرائیل»، خیابان‌های تل‌آویو و میدان رابین شامگاه شنبه شاهد حضور هزاران نفر از معترضان به ائتلاف نتانیاهو و گانتس، آن هم در شرایط شیوع گسترده ویروس «کووید۱۹» در فلسطین‌اشغالی بود. بر این اساس، به دلیل خطر ابتلا به ویروس کرونا و دستورالعمل‌های بهداشتی، تظاهر‌کنندگان با فاصله دو متری و در صف‌های سازمان‌دهی شده علیه کابینه نتانیاهو اعتراض کردند. تظاهر‌کنندگان به این معترض بودند که توافق نتانیاهو با گانتس، که هم ریاست حزب آبی‌وسفید و هم پارلمان رژیم صهیونیستی را برعهده‌دارد، به او اجازه می‌دهد علیرغم برگزاری روند محاکمه در جریان پرونده‌های فساد دولتی، در سمت نخست‌وزیری باقی بماند. معترضان با در دست گرفتن پارچه نوشته‌هایی با تصاویر نتانیاهو و گانتس، شعار می‌دادند: «ما به کابینه فساد نه می‌گوییم». «آویخای مندلبیت» دادستان کل رژیم صهیونیستی، روز پنجشنبه به دیوان عالی این رژیم اعلام کرد، نتانیاهو می‌تواند بدون مانع قانونی تشکیل کابینه دهد. وی حدود یک ماه و نیم قبل، کیفرخواست نتانیاهو را به دادگاه قدس‌اشغالی تقدیم کرده و او به اولین نخست‌وزیر در تاریخ رژیم جعلی صهیونیستی تبدیل شد که در زمان‌اشتغال به این سمت در یک محکمه قضایی به جرائم ارتشا، کلاهبرداری و خیانت در امانت متهم شده است. پلیس رژیم صهیونیستی سه پرونده درخصوص فساد دولتی و مالی علیه نخست‌وزیر خود تشکیل داده و طی سه سال اخیر از منابع مختلفی شامل دستیاران و وزیران پیشین کابینه، بازجویی کرده است.

در همین راستا، موشه یعلون وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی و عضو حزب «یش عاتید» گفته که انتخاب «بنیامین نتانیاهو» به عنوان نخست‌وزیر اسرائیل بر اساس یک دروغ بوده است. وی که با شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی مصاحبه می‌کرد، در ادامه افزود نتانیاهو از سه بار برگزار شدن انتخابات پارلمانی در یک سال برای دور زدن اتهامات فسادش استفاده کرد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

طنز/ پاره آجر

مقابله با نسل‌کشی اسرائیل

سر دادن شعار ضد مینوشه شفیق ،شرمت باد

دانشجویان و معترضان هوادار فلسطین جلو منزل رئیس دانشگاه کلمبیا نیویورک ، مینوشه شرمت باد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.