سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / بمباران انبار مواد غذایی یمن در ماه مبارک رمضان!

بمباران انبار مواد غذایی یمن در ماه مبارک رمضان!

با وجود کمبود شدید دارو و غذا در یمن و در ایام ماه مبارک رمضان، ائتلاف سعودی به مرکز گمرکی حاوی دارو و غذا در مرکز یمن حمله و 11 کامیون مواد غذایی و دارویی را نابود کرد.

به نظر می‌رسد مردم بیگناه یمن که در 5 سال گذشته تحت شدیدترین محاصره‌ها و بمباران روزانه قرار گرفته‌اند در ماه رمضان نیز امنیت ندارند. شروع ماه مبارک رمضان همواره فرصتی برای بازنگری مسلمانان در اعمال و رفتار خودشان است. اما آل‌سعود (که به قطع و یقین مسلمان نیست) از این قاعده استثنا بوده و حملات وحشیانه خود علیه مردم بیگناه و مظلوم یمن را شدت بخشیده است. معمولا در این ماه مبارک، تهیه مواد غذایی برای کشورهای فقیر مانند یمن بسیار سخت است چرا که امکانات لازم برای این امر مهم را در اختیار ندارند. یمنِ تحت محاصره به ندرت می‌تواند غذایی از خارج وارد کند. اگر هم محموله‌های غذایی وارد یمن شوند ائتلاف سعودی با جنگنده‌های اهدایی غرب آنها را نابود می‌کنند. ائتلاف سعودی-آمریکایی صبح دیروز گمرک «عفار» در استان بیضا (مرکز یمن) را هدف گرفت که در پی آن تعدادی زخمی و مفقود شدند و 11 کامیون حامل کالا و مواد غذایی در آتش سوخت. بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، اداره گمرک‌های یمن در بیانیه‌ای اعلام کرده، به دلیل ادامه پرواز جنگنده‌های ائتلاف سعودی امکان شناسایی تعداد «شهدا و مجروحان» هنوز وجود ندارد. در ادامه این گزارش آمده، این گمرک به ویژه پس از بسته شدن بندر الحدیده در غرب یمن، ورودی اصلی غذا و دارو است و صدها کامیون حامل غذا در این گمرک بوده و این اقدام، هدف گرفتن جان ملت یمن و محاصره آن در فقدان دارو و غذاست.  در ادامه این گزارش می‌خوانیم: «این اولین حمله به یک مکان غیرنظامی نیست بلکه ائتلاف سعودی پیشتر نیز  گمرک‌های دیگر را هدف گرفته بود اما حمله فعلی شدیدترین آنهاست و منجر به تلفات انسانی و خسارت‌های مادی زیادی شده است. اداره گمرک‌های یمن، کشورهای عضو ائتلاف و سازمان ملل را مسئول کامل این موضوع دانسته و سازمان‌های بین‌المللی را به حمایت از غیرنظامیان فرخوانده است».

واکنش محمد علی الحوثی

محمد علی الحوثی رئیس‌کمیته عالی انقلاب یمن در واکنش به جنایت تازه فرزندان ابولهب، خود نوشته، جنگنده‌های ائتلاف سعودی-آمریکایی تنش را به شیوه‌های متعدد تمدید می‌کنند که از جمله آنها هدف گرفتن مرکز گمرک عفار در استان بیضا و انجام چندین حمله به آن است و این حملات منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی و نیز سوختن کامیون‌های حامل کالا شده است….ائتلاف سعودی و آمریکایی به جای ادامه حملات هوایی و زمینی به یمن باید تمام وقت به مقابله با ویروس کرونا بپردازد؛ بمباران مواد غذایی و کالا در عفار در چارچوب محاصره دو چندان ملت یمن است و جنایت جنگی است. خبر دیگر اینکه، منابع آگاه یمنی به شبکه الجزیره گفته‌اند با وساطت برخی طرف‌ها، شورای انتقالی جنوب و دولت مستعفی منصور‌هادی در جزیره «سقطری» به یک توافق پنج بندی رسیده‌اند. طبق این توافق آتش‌بس، یک کمیته مشترک برای اداره مراکز نظامی، امنیتی و دولتی تشکیل خواهد شد و هیچ یک از طرفین حق استفاده از سلاح سنگین یا انتقال آن را ندارد. همچنین حمل سلاح در سقطری ممنوع خواهد بود. اعلام این توافق در حالی است که منابع خبری یمنی، صبح جمعه از حمله گسترده شبه نظامیان وابسته به شورای انتقالی جنوب به عناصر دولت مستعفی یمن در سقطری خبر داده بودند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

اینجا افغانستان است از هر 3 نفر یک نفر غذایی برای خوردن ندارد

ناامنی حاد غذایی

دعای وداع با ماه رمضان _ دعای چهل و پنجم صحیفه سجادیه

سلام بر تو ای مونس من، که وقتی آمدی مرا خوشحال  کردی و اکنون که می  روی، مرا به وحشت می  اندازی، که بدون تو چه کنم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.