سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / سناریوی منجی‌سازی؛ از بنی‌عباس تا بابیت / تلاش‌های جاسوس روس برای بنای بابیت

سناریوی منجی‌سازی؛ از بنی‌عباس تا بابیت / تلاش‌های جاسوس روس برای بنای بابیت

دشمنان در طول تاریخ اسلام با تقدس دادن به افراد معلوم‌الحال و خودفروخته همواره سعی کردند تقدس را از منابع وحی یعنی قرآن و عترت بردارند و مردم را به سوی اهداف شوم خود سوق بدهند.

امام زمان (عج) ,

صوت کامل سخنان حجت‌الاسلام روزبهانی

بنابراین همان طور که اشاره شد خط مقدم تمام فرقه‌های انحرافی، دشمنانی‌اند که کمر همت به نابودی آموزه‌های دین و یا تحریف این آموزه‌ها بستند و در این بین با تقدس دادن به افراد معلوم‌الحال و خودفروخته همواره سعی کردند تقدس را از منابع وحی یعنی قرآن و عترت بردارند و مردم را به سوی اهداف شوم خود سوق بدهند. هرچند توطئه آنها تا حد قابل توجهی خنثی شد، اما دشمن جریان بابیت را با متمرکز کردن بر سازمان مخوف دیگری به نام بهائیت و با استفاده از افراد نفوذی دیگری تداوم بخشید.

به این ترتیب بعد از اعدام باب و قتل‌عام پیروانش، یحیی صبح ازل و برادرش میرزا حسین علی بهاء از شاگردان علی‌محمد شیرازی با حمایت سفارت روسیه در تهران از مرگ رها شدند و بعد از مدتی ادعای جانشینی وی را کردند. در واقع این دو فرد از تربیت شدگان جاسوسی به نام «کینیاز دالگورکی» بودند؛ همان که علی‌محمد شیرازی را تربیت کرد. در نهایت میرزا حسین علی بهاء بر برادرش پیروز شد و فرقه بابیه را با نام «فرقه بهائیت» ادامه و استمرار بخشید.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

ملاقات مرحوم امامی کاشانی با فیلسوف فرانسوی/ روژه گارودى: آینده از آن اسلام و حکومت منجی است

روژه گارودى فیلسوف تازه‏ مسلمان فرانسوى

بهائیت در ایران عصر قاجار چگونه شکل گرفت؟/ «از شیراز تا حیفا»روایتی از بنیاد و تاریخ فرقه بابیه

«از شیراز تا حیفا»

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.