سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / کلیپ‌های دیگران / آخرین نماز جماعت امام با مسئولین و رفتار عجیب امام در قبال رهبر معظم انقلاب

آخرین نماز جماعت امام با مسئولین و رفتار عجیب امام در قبال رهبر معظم انقلاب

آخرین نماز جماعت امام خمینی در ماه مبارک رمضان با مسئولین نظام در حیاط جماران

نماز تماشایی امام خمینی در ماه رمضان

‏در ماه رمضان سال 1365 حضرت امام تصمیم گرفتند بعد از آن افطار ‏‎ ‎‏معروف در باغ کناری که تصویر آن از تلویزیون پخش می‌شود و ‏‎ ‎‏مسئولین نظام در خدمت ایشان حضور دارند، نماز جماعت را با حضور ‏‎ ‎‏مردم، مهمان‌ها، افراد محل و محافظین اقامه نمایند. تلفن منزل من دچار ‏‎ ‎‏مشکل شده بود. نزدیکی‌های سحر گشت جلوی درب منزل آمد و گفت ‏‎ ‎‏به فرماندهی بیایید حاج آقا سراج با شما کار دارد. با عجله رفتم. ترسیدم ‏‎ ‎‏اتفاقی افتاده باشد. مسئولیت حدود چهل پست در دایره یک و دو را در ‏‎ ‎‏پایگاه بهشتی به عهده داشتم. وقتی خدمت آقای سراج رسیدم گفت: امام ‏‎ ‎‏فردا شب می‌خواهند برای اقامه نماز جماعت به باغ خسروشاهی بیایند. ‏‎ ‎‏گفتم: حاج آقا آن جا امنیت ندارد و چون همه خانه‌های اطراف مشرف ‏‎ ‎‏بر آن است لذا بسیار آسیب‌پذیر است، پرسیدم: پس بقیه مسئولین ‏‎ ‎‏حفاظت کجا هستند؟ تا گفت: فلانی و فلانی این مسئولیت را قبول ‏‎ ‎‏نکرده‌اند، به ایشان گفتم: من هم چنین جراتی ندارم که مسئولیت این ‏‎ ‎‏کار را بپذیرم، آقای سراج گفت: وضع شما با دیگران فرق می‌کند. شما ‏‎ ‎‏مسئول انتظامات هستید و نیرو هم در اختیار دارید. بعد گفت: امام ‏‎ ‎‏تصمیم گرفته برای اقامه نماز بیاید، من و شما مسئولیت بپذیریم یا ‏‎ ‎‏نپذیریم، تشریف می‌آورند، پس بهتر است بروی و برنامه‌ریزی کنی ولی ‏‎ ‎‏مواظب باش فعلاً کسی از این قضیه باخبر نشود. عرض کردم: چشم‏حاج آقا، ما در حد توان‌مان مسئولیت و تکلیف داریم و باید از ‏‎ ‎‏بزرگ‌ترهایمان اطاعت کنیم. ان‌شاءالله در پناه خدا و دعای امام مشکلی ‏‎ ‎‏پیش نمی‌آید. مسئولیت بازرسی و کنترل مکان و پذیرایی را بر عهده ‏‎ ‎‏گرفتم. با مبلغ سی‌هزار تومان که به من دادند از بازار خرما تهیه شد. به ‏‎ ‎‏لطف خدا از صبح زود وارد باغ شده و آنجا را نظافت کردیم، موکت ‏‎ ‎‏انداختیم و مکان نماز امام را آماده کردیم. غروب هم با بازرسی کامل هر ‏‎ ‎‏کس که به باغ می‌آمد بدون کارت راه می‌دادیم. بعضی از فامیل‌ها و ‏‎ ‎‏دوستان را هم در لحظه آخر خبر کردم. شور و حال عجیبی بود. ‏‎ ‎‏کسانی را که برای نماز دعوت کرده بودیم ما را دعا می‌کردند. این ‏‎ ‎‏مراسم به خیر و خوشی تمام شد، تصمیم گرفته شد در یک شب ‏‎ ‎‏دیگر هم افراد محدودتری بیایند و افطاری هم بدهند آن شب هم به ‏‎ ‎‏خیر و خوشی تمام شد.

کتاب تشنه و دریا ص 157 و158

خاطراتی از حاج عیسی خادم امام خمینی رحمت الله علیه

 این تصاویری که از نماز خواندن امام در حیاط جماران پخش می‌شود، خیلی جالب است. امام خمینی(ره) همیشه در حیاط نماز می‌خواندند؟

حاج عیسی: امام در حیاطی که خانواده‌شان سکونت داشتند در صورتی که جمعیت زیاد می‌شد نماز جماعت می‌خواندند. یکبار هم در حیاط پاسدارها و به در خواست آن‌ها نماز خواندند.

از رفتار فردی امام خمینی  با خانواده و همسرشان برایمان بگویید.

حاج عیسی: درباره رفتار با همسرشان خیلی حساسی بودند، یادم می‌آید یک روز حاج احمد خمینی دویست نفر را برای افطاری دعوت کردند و امام آمد نماز خواند و آقای خامنه‌ای و چند نفر از روسا آن جا نشسته بودند و آن‌ها به امام گفتند که امام با ما شام بخورید. امام گفت من باید شام را با خانواده بخورم.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

شاعر «سلام فرمانده» به استقبال غزل رهبر انقلاب رفت

سیدمهدی بنی‌هاشمی شاعر سروده «سلام فرمانده» به استقبال غزل رهبر انقلاب رفت که یک بیت از آن را به مناسبت عملیات وعده صادق خوانده بودند.

مخمس نغمه مستشار نظامی در استقبال سروده رهبر انقلاب

در امتحان محبت، از ابتلا مگریز

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.