سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / همت بلند «بانوان» یک روستا/ زنان جهادی «سندرک» و تولید «ماسک» برای یک شهر+عکس

همت بلند «بانوان» یک روستا/ زنان جهادی «سندرک» و تولید «ماسک» برای یک شهر+عکس

بانوان روستای آرنگوی بالای بخش سندرک شهرستان میناب دوشادوش مردان، احساس تکلیف کرده‌اند و با راه‌اندازی و تجهیز کارگاه خیاطی با رعایت همه موارد و دستورالعمل‌های بهداشتی به تولید ماسک، دستکش و لباس درمانی یک‌بار مصرف پرداخته‌اند تا که شاید گوشه‌ای از کمبوده‌ها را جبران کنند.

 وقتی زنگ خطر شیوع ویروس «کرونا» در کشور به صدا در آمد و هشدارهای لازم به هم‌وطنان در این خصوص داده شد، بسیج عمومی برای پیشگیری و مبارزه با این ویروس به راه افتاد.

از آنجائیکه که کشور در ابتدا آمادگی مقابله و رویارویی با این ویروس بیولوژیک‌نما را نداشت، خطرات جانی را برای پرستاران و پزشکان متعهد که در صفوف خط مقدم مبارزه هستند به‌همراه داشت چراکه از بیرون با تحریم‌هایی ظالمانه در خصوص واردات وسایل پیشگیری و درمانی مواجه بودیم و در داخل هم کمبودهای عمده‌ای به چشم می‌خورد و این کمبودها در اکثر بخش‌های دولتی علی‌الخصوص بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بیشتر به چشم می‌خورد.

اینجا بود که دسته دسته جوانان برومند این سرزمین همان‌گونه که در سال‌های دفاع مقدس سنگرها را خالی نکردند و فوج فوج روانه میدان نبرد حق علیه باطل شدند امروز نیز در مقابله با این ویروس احساس تکلیف کردند و پا در میدان عمل گذاشتند و با روحیه و عزمی جهادی گوشه‌ای از کار را بر عهده گرفتند و این حرکات خودجوش و آتش به اختیار در شهر سندرک واقع در شرق هرمزگان نیز مشهود است.

در این مسیر جهادی، بانوان نیز جا نماندند و دوشادوش مردان، احساس تکلیف کرده‌اند و با راه‌اندازی و تجهیز کارگاه خیاطی با رعایت همه موارد و دستورالعمل‌های بهداشتی به تولید ماسک، دستکش و لباس درمانی یک‌بار مصرف پرداخته‌اند تا که شاید گوشه‌ای از کمبوده‌ها را جبران کنند.

این اقدام به همت خانم طیبه امینی یکی از کارآفرینان موفق منطقه با حمایت شورا، دهیار و جوانان بسیجی روستای «آرنگو بالا» از توابع بخش سندرک شهرستان میناب صورت پذیرفت.

طیبه امینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سندرک اظهار داشت: ابتدا لازم می‌دانم از تمامی کسانی که در برپایی این کارگاه سهمی داشته‌اند تقدیر و تشکر شود.

وی افزود: روزانه طی سه شیفت کاری دو هزار عدد ماسک، 200 عدد دستکش و 100 دست لباس یک‌بار مصرف مخصوص کادر درمانی شامل کلاه، پیراهن و شلوار در این کارگاه دوخته می‌شود.

این کارآفرین جهادی در ادامه گفت: این اقلام از دیروز به‌صورت رایگان در اختیار مرکز سلامت بخش، جوانان بسیجی جهت ضدعفونی سطح شهر و روستاهای اطراف و مردم عادی  قرار گرفت.

امینی در پایان اضافه کرد: تمامی این موارد با رعایت اصول بهداشتی صورت می‌گیرد و تا پایان ریشه‌کنی کامل این بیماری ادامه خواهد داشت.

عکس: مظفر خادمی

3264/ر

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

شعر/ لذت یک رکوردشکنی ادبی و اشعاری

عاطفه جوشقانیان بانو شاعره

قدردانی بانوان فعال حوزه زنان، از اقدامات خزعلی در سازمان ملل

انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.