سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / پوتین اصلاحات قانون اساسی روسیه را امضاء کرد

پوتین اصلاحات قانون اساسی روسیه را امضاء کرد

رئیس‌جمهور روسیه اصلاح قانون اساسی این کشور‌،که به تمدید دوران ریاست جمهوری مربوط می‌شود، را امضا کرد.

در حالی که دوره کنونی ریاست‌جمهوری پوتین در سال ۲۰۲۴ به پایان می‌رسد، اما متممی که یکی از هم‌حزبی‌های پوتین ارائه کرده، این امکان را فراهم می‌کند تا با توجه به اصلاح قانون اساسی، وی بتواند دو دوره دیگر نیز در انتخابات ریاست جمهوری روسیه شرکت کند. بر اساس این طرح با اعمال تغییراتی در قانون اساسی، دوره‌های پیشین ریاست ولادیمیر پوتین در گذشته نادیده گرفته شده و او خواهد توانست برای دو دوره ۶ ساله پیوسته و در مجموع ۱۲ سال دیگر برای ریاست جمهوری نامزد شود. این لایحه چهارشنبه گذشته در دومای این کشور و با اکثریت آرا به تصویب رسید ساعاتی بعد «شورای فدراسیون» روسیه نیز که نهادی معادل مجلس سنا به شمار می‌رود طرح پیشنهادی برای تغییر قانون اساسی روسیه و تمدید دوره ریاست جمهوری، را تصویب کرد.

دیروز خبرگزاری اینترفکس روسیه نیز گزارش داد که پوتین  رئیس‌جمهور روسیه قانون فدراسیون روسیه برای اصلاح قانون اساسی این کشور را امضا کرد. براساس این گزارش، همه پرسی در زمینه این اصلاحیه بعد از اینکه دادگاه قانون اساسی روسیه، سازگاری این اصلاحات با قانون اساسی این کشور را تایید کرد انجام خواهدشد.

طبق این متمم، اصلاحیه بند ۳-۸ قانون اساسی روسیه به رای گذاشته خواهد شد و با رای مثبت بیش از ۵۰ درصد آرای مردم روسیه اجرایی خواهد شد.  قرار است در تاریخ 22 آوریل (سوم اردیبهشت ماه) این همه پرسی برگزارشود

 رئیس‌جمهور روسیه روز سه‌شنبه هفته پیش گفت او از متمم پیشنهادشده در مجلس دوما برای تمدید دوره ریاست‌ جمهوری، حمایت می‌کند، مشروط بر اینکه مردم این کشور و دیوان عالی روسیه نیز مجوز این کار را صادر کند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

مقام اوکراینی: ایرانی‌‌ها از ما درس بگیرند و اشتباه‌مان را تکرار نکنند!

اوکراین چهارمین قدرت اتمی دنیا بود.

ذخایر کالاهای اساسی به وضعیت مازاد رسیده است

قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: با آسودگی خیال تولیدکننده و افزایش تولید، وضعیت عرضه کالاهای اساسی به تولید مازاد رسیده است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.