سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / کلیپ‌های دیگران / 22 اسفند روز بزرگداشت شهداء را گرامی می داریم

22 اسفند روز بزرگداشت شهداء را گرامی می داریم

دانلود

روز بزرگداشت شهدا را گرامی میداریم

روز 22 اسفند در تقويم جمهوري اسلامي ايران همزمان با سالروز تاسيس بنياد شهيد به فرمان امام خمینی رحمت الله علیه بوده و به نام روز بزرگداشت شهدا نامگذاري شده است

توصیه های امام خمینی رحمت الله علیه:

.هر چه انقلاب اسلامی دارد، از برکت مجاهدت شهدا و ایثارگران است.
.این ملت بزرگ ایران است که با قامتی استوار بر بام بلند شهادت و ایثار ایستاده است.
.من هر وقت چشمم به این جمال هاى نورانى مى ‏افتد و این جنود رحمانى، مسرور مى ‏شوم.
.شما و شهیدان این ملت و بستگان شما و بازماندگان شهدا در محضر خدا با یک سند ثبت شده وارد می‌شوید.
.شما خانواده‌های شهدا، با شهادت افتخار آفرینان این مرز و بوم، به جهان فهماندید که از همه‌ی عزیزان در راه اسلام خواهید گذشت.
.شما خانواده‌های شهدا و معلولین و مجروحین، نشان دادید که هرگز اجازه نمی‌دهید استعمار بر مقدرات این کشور، سایه افکند.
.خانواده ‏های شهدا، تا همیشۀ تاریخ این مشعلداران راه اولیا، افتخار روشنایی طرق الی اللّه‏ را به عهده گرفته ‏اند..

.شما با ایثار فرزندان و جوانان و عزیزان خویش به همه نشان دادید که توطئه‌های داخل و خارج نخواهد توانست بر این ملت مصمم، پیروز شود.

.خانواده‌های شهدا و اسرا و مفقودین و جانبازان، خود حافظ و نگهبان ارزش شهادت و ایثار بوده‌اند و بعد از این نیز- به یاری خدا- پاسدار آن خواهند بود.

.کدام تحولی بالاتر از این که پدران و مادران و همسران شهیدان ما از فراق عزیزان خود شکوه نمی‌کنند، ولی غبطه و حسرت دوری از قافله‌ی شهدا را بر زبان دارند.

.در تداوم انقلابمان ذخیره‌های عظیمی همچون شما عزیزان را داریم که حضورتان در جامعه در تمامی صحنه‌های اسلامی و انقلابی و مردمی یادآور رشادت‌ها و فداکاری‌ها و اخلاص رادمردانی است که به برکت خون‌های پاک آنان انقلاب و جمهوری اسلامی ایران بارور گردید.

.کارنامه‌ی نورانی شهادت و جانبازی عزیزان شما، گواه صادقی بر کسب بالاترین امتیازات و مدارج تحصیلی و معنوی آنان است که با مهر رضایت خدا، امضا شده است و کارنامه‌ی شما در گروه تلاش و مجاهدت شماست.

.نور چشمان عزیزم، فرزندان محترم شهدا، جانبازان، اسرا و مفقودین من به شما سلام و درود می‌فرستم و به وجود شما مباهات و افتخار می‌کنم و چه افتخاری بالاتر از اینکه ما در تداوم انقلاب‌مان ذخیره‌های عظیمی همچون شما عزیزان را داریم.

.باید رسیدگى کامل به خاندان شهدا و آسیب‌ دیدگان و معلولین در این راه، چه در ‌انقلاب و چه قبل و بعد از آن به نحو احسن و با مراعات احترام آنان بشود.

.در امور فرهنگی فرزندان عزیزماین یادگاران شهیدان و معلولین و مفقودین و اسرادقت بیشتر نمایید.

.مبادا یک وقتی یک کلمه‌ی درشتی گفته بشود به این بازماندگان شهدا یا به این معلولین . شما خدمت به او می‌کنید و این خدمت به خداست.

.نگذارید پیش کسوتان شهادت و خون در پیچ و خم زندگی روزمره‌ی خود به فراموشی سپرده شوند.
.قدر این نعمت‌های بزرگ الهی را بدانند‌ و در آینده‌های دور، اولویت را به این عزیزان و کسانی بدهند که در راه اسلام‌ خون داده‌اند و مبارزه کرده‌اند.

. اینان بر ما و ملت شریف حق بسیار بزرگی دارند‌ و اگر معلوم شود که کسانی در بعضی از ادارات و وزارتخانه‏‌ها برای اجرای امور شهدا و خانوادۀ آن‌ها اشکال ‏‌تراشی می‌‏کنند، بعنوان ضد انقلاب باید مورد تعقیب واقع شوند.

. بر دست‌اندرکاران نظام است که ذوق و استعداد و توان خود را در هر چه بهتر رسیدن به امور معنوی و مادی و ارزشی و فرهنگی این یادگاران هدایت و نور به کار گیرند

زندگینامه شهید طیبه واعظی شهید شاخص بسیج در سال 94

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

آهنگ/ ای مجاهد شهید مطهر

حاصل عمر من رفته از دست

مطهرى که در طهارت روح و قوّت ایمان و قدرت بیان کم نظیر بود

مرحوم آقاى حاج شیخ مرتضى مطهرى قدس سره

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.