سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / گزارشی از منطقه سیل زده بلوچستان

گزارشی از منطقه سیل زده بلوچستان

 

چند روزی را که به نمایندگی از طرف شما و موسسه مردم نهاد دوستداران و حافظان طبیعت جهت یاری رسانی در منطقه سیل زده حضور دارم به نظرم با دوره های قبل کمی متفاوت بود چون اینجا سیل نزده ها هم سیل زده اند.
ابعاد ویرانی‌های سیل دی ماه در بلوچستان بسیار گسترده است، خسارت‌های بسیار زیادی به منازل، مراتع و زیر ساخت‌‌ها وارد آمده اما در این دیار؛ زخم محرومیت بر چهره ساکنین رنج کشیده، بقدری عمیق هست که باعث شده اثرات این سیل خیلی ناگوار دیده نشود یعنی سیل محرومیت خیلی مخربتر از سیل دیماه بوده ، نمی دانم شاید این سیل ویرانگر نعمتی باشد برایشان و لطف طبیعت هست که خواسته کانون توجه ها به این منطقه متمرکز تا درد و محرومیت عزیزان بلوچ توسط مردم و مسئولین لمس و دیده شود، شاید گشایشی هر چند کوچک برای محرومیت زدایی این عزیزان انجام شود.
به هر حال شما بزرگواران مبلغ دویست و هشتاد میلیون ریال کمک کردید تا مقداری از لوازم مورد نیاز خانواده ها و دانش آموزان چندین روستای آسیب دیده از سیل خریداری و در اختیارشان قرار گیرد. خوشحالم که اعلام کنم، تبسم کودکان و دانش آموزان عزیز این روستاها حکایت از نوعدوستی شما عزیزان داشت (حدود دویست دانش آموز از سه روستای کلانی ها و یک روستای سند میر ثعبان) همچنین کمکی داشتم جهت بازگرداندن تمساح های پوزه کوتاه (گاندو) که سیل آنها را از زیستگاهشان خارج کرده.

سپاسگزارم از همه دوستان یاریگر و مهرورز ، مدیریت و کارکنان دوست داشتنی پارس تابلو، بستگان مهربانم بویژه عزیزانم از کانادا و آلمان، کوهنوردان عزیز، اعضای دوستداران و حافظان طبیعت و همه دلسوزان این مرز و بوم، سپاس ویژه از دوستانی که در منطقه با من همکاری کردند:
آقایان دکتر پورمردان مدیرکل محترم محیط زیست استان
مهندس حسینی ریاست محترم محیط زیست چابهار
دکتر سینایی مدیر عامل محترم موسسه مردم نهاد موج و مرجان
محیط بانهای عزیز اداره محیط زیست چابهار و نگور
یادآوری کنم پس از برگشت از منطقه کماکان ارتباطم با دوستان محیط زیستی و موسسه اوج مرجان چابهار برای کمک رسانی به سیل زدگان برقرار خواهد بود./د

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

در سایه عجز شورای امنیت دفاع مشروع ضروری است

وزیر امور خارجه

روایت ارژنگ امیرفضلی از وضعیت بغرنج زندگی در کانادا

رانندگی تاکسی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.