سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / بررسی ابعاد شخصیتی «حاج قاسم» در حلقه وصل هفتاد و هفتم

بررسی ابعاد شخصیتی «حاج قاسم» در حلقه وصل هفتاد و هفتم

به مناسبت شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی شماره هفتاد و هفتم ماهنامه فرهنگی-تشکیلاتی حلقه‌ وصل به بررسی ابعاد شخصیتی این سردار پرافتخار اسلام پرداخته است.

هفتاد و هفتمین شماره ماهنامه فرهنگی-تشکیلاتی حلقه‌وصل به مناسبت شهادت سردار پرافتخار اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی منتشر شد.

این شماره نشریه حلقه وصل با آثار و گفتارهایی از حجت‌الاسلام والمسلمین علی شیرازی نماینده ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد کاظمی کیاسری از همرزمان شهید سلیمانی، حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، حسین یکتا از فعالان فرهنگی، وحید جلیلی مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و غیره منتشر شده و به بررسی ابعاد شخصیتی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی پرداخته شده است.

انتقام از انسجام

در قسمتی از سرمقاله این شماره به قلم صادق یزدانی مدیرمسئول نشریه حلقه وصل آمده است: مردم، قدردان کسانی هستند که برایشان جانفشانی می‌کنند و حاج قاسم قله این جانفشانی‌ها بود؛ کسی که سال‌ها در دفاع مقدس دینش را ادا کرد و بعد از آن هم در جبهه نبرد خارج از ایران، به فکر حفظ مرزهای ایران و اسلام بود و مفهوم مقاومت را برای ایرانیان ترجمه کرد. علاوه بر این، تشییع حاج قاسم، عاملی برای پیوند میان مردم ایران با عراقی‌ها و کشمیری‌ها و افغانستانی‌ها و… شد. آنها هم برای بزرگداشتش سنگ تمام گذاشتند و انسجام جبهه مقاومت هم به برکت این خون، قوت گرفت.

در قسمت دیگری از این یادداشت می‌خوانیم: طبیعی است که این اتحاد و انسجام را دشمنِ همیشگی نمی‌تواند ببیند و به فکر راهی برای تخریب آن می‌گردد. تفاوتی نمی‌کند که هواپیمای بوئینگ به دلیل خطای انسانی یک نیروی فداکار و امتحان پس‌داده سقوط کرده باشد یا به دلیل هک شدن سیستم موشکی و نفوذ در سیستم دفاعی و کنترل کردن هواپیما توسط دشمن از راه دور و اختلال در رادار و هزار گمانه دیگر؛ مهم آن است که دشمن از این فرصت برای ایجاد تشتت و دودستگی و بر هم زدن اتحاد و انسجام استفاده می‌کند و از ایرانیان و محور مقاومت، انتقام می‌گیرد.

هیچگاه خود را نمی‌دید

در صفحه 4 نشریه شماره هفتاد و هفتم، گفتگویی با حجت‌الاسلام والمسلمین علی شیرازی نماینده ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه منتشر شده که در قسمتی از آن چنین آمده است: اولا ایشان فکری طراح داشت و حرف نو می‌زد. بر جغرافیای منطقه هم تسلط کامل داشت. مثلا در عراق که می‌خواست عملیاتی انجام شود خودش به شناسایی می‌رفت و بر متر متر منطقه تسلط پیدا می‌کرد. به هر نقطه‌ای که در سوریه و عراق اشاره می‌کردیم، می‌دیدیم اشراف اطلاعاتی و عملیاتی دارد. به اعتقاد من نسبت به سایر فرماندهان جبهه مقاومت، هم از نظر معنوی و هم از دید نظامی، سرآمد بود ولی هیچگاه خود را ندید. یا عماد را دید؛ یا سیدحسن نصرالله را دید؛ یا مهدی المهندس را دید. در سوریه هم فرماندهان ارتش سوریه و فاطمیون و زیبنیون را می‌دید نه خود را. نظامیان هم به خاطر تواضع و اخلاصی که داشت حرفش را می‌خریدند.

جنگ جهانی سوم در سوریه

وحید جلیلی مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در قسمتی از یادداشت خود تحت عنوان «جنگ جهانی سوم در سوریه» اینچنین نوشته است: ترامپ، الکی که زوزه نمی‌کشد! گفت که هفت تریلیون دلار یعنی هفت هزار میلیارد دلار در سوریه خرج کرده‌ایم. رقم عجیب و غریبی است و در معنای واقعی کلمه، نجومی است. آنوقت قاسم سلیمانی پیدا شد. چندتا نیرو از گلشهر برداشت و برد، چندتا از رباط کریم، از کلکته، از جمهوری آذربایجان، از راولپندی و هفت هزار میلیارد دلار را دود کرد. این ترورها از غیظشان و بلکه نشانه شکست کاملشان است. حالا شما دوازده سال پیش عماد مغنیه را کشتید، عمادی که دوقلوی حاج قاسم بود. آیا با شهادت عماد مغنیه، آمریکا توانست در سوریه قد علم کند؟! اتفاقا اوضاع شما بدتر شد! اگر آنجا اسرائیل شکست خورد اینجا که خود آمریکا را شکست دادیم. پس حاج قاسم کارش را کرد و رفت.

و به قول حکیم فردوسی: پی‌افکندم از نظم کاخی بلند/ که از باد و باران نیابد گزند!

ما چطور انتقام بگیریم؟

در صفحه 20 این شماره از نشریه، حجت‌الاسلام علی مهدیان به موضوع شهادت سپهبد قاسم سلیمانی اشاره می‌کند و چنین می‌نویسد: این داغ، آثار معرفتی و فرهنگی جدی به همراه خواهد داشت. توجه کنیم که جریان وسواس خناس داخلی، قرابت زیادی با بدنه مدیریتی غربگرا دارد. دولت می‌تواند به تصمیم‌های حاکمیتی کشور فشار بیاورد و از عمق و حجم انتقام سخت بکاهد. زنده ماندن این داغ و این درد در مردم مانع از فشار دولت می‌شود. فراموش نکنید اگر امروز حاکمیت دستش باز است برای هر انتقامی به دلیل پشتیبانی کمی و کیفی مردم است. آری این همان مسیری است که امام سجاد(ع) و خانم حضرت زینب(س) و اصحاب ایشان یعنی همه بازماندگان کربلا بعد از کربلا ادامه دادند. زنده نگه داشتن این داغ در میان مردم به هر بهانه‌ای. این باعث می‌شود این واقعه یک تحول جدی در جان امت رقم بزند، گفتمان را تغییر دهد و اراده عمومی را متحول کند.

همچنین در قسمت «خط ویژه» نشریه شماره هفتاد و هفتم حلقه وصل، به برگزاری اجلاس اصحاب اندیشه در آذرماه سال جاری اشاره شده و سخنرانی‌های چهره‌های شاخص همچون حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدمهدی میرباقری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا عابدینی، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه و غیره در این اجلاس، مرور شده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

پرچم فلسطین به جای آمریکا در دانشگاه پورتوریکو

دانشجویان دانشگاه پورتوریکو، در حمایت از فلسطین

جالبه خودشان می پذیرندکه کاخ سفید را حسینیه خواهیم کرد!!!

ويدئو/ We will make the White House a Husseiniyeh

2 دیدگاه

  1. سردار سلیمانی همیشه در قلب ملت جا دارد.وسوسه خناسان هرگز ذره ای از ارادت مردم کم نخواهد کرد. مهم مسئولان هستند که با گفتار وعمل خود اهداف شهید سلیمانی را دنبال کنند. مدام دم از مذاکره نزنند. ملت از غربگرا متنفر است.

    در سوگ تو سردار حزین خواهیم ماند تا آخر عمرمان غمین خواهیم ماند
    در عرض ارادت به تو و راه ومرامت تا جان به بدن هست همین خواهیم ماند

  2. واقعا مرد خدا بود.حتی شهادت ایشان نیز روحی دوباره به انقلاب دمید. اگرچه این ملت و انقلاب رو داغ دار کرد.روحشان شاد،عجب حرف زیبایی گفتند حاج قاسم؛ “اگر شهید نشیم،میمیریم”

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.