وسایل موردنیاز

  • کاغذهای اضافی درخانه (بهتر است برای اوریگامی الماس از کاغذ ضخیم طرح‌دار یا رنگی استفاده کنید)
  • قیچی (در این اوریگامی نیاز است)
  • چسب یا چسب‌چوب

مراحل ساخت اوریگامی

مرحله‌ اول

کاغذی به شکل مربع برش ‌دهید. توجه داشته باشید اندازه‌ی مربع خیلی بزرگ یا کوچک نباشد. دقت کنید اول از سمت راست شروع به تا زدن ‌کنید.

مرحله‌ دوم

همان‌طور‌که در شکل مشخص است، باید اول وتر سمت راست و چپ مربع را دقیق مشخص کنید و بعد محکم روی خطوطی که مشخص کردید، دست بکشید تا خط‌های تا عمیق‌تر شوند.

مرحله‌ سوم

مربع خود را مطابق تصویر، اول به‌صورت عمودی از وسط تا کنید و بعد به‌صورت افقی تا بزنید. تا این مرحله با خطوط تا، یک علامت به‌علاوه و یک علامت ضرب‌در روی کاغذ مربعی شکل ایجاد کرده‌اید.

مرحله‌ چهارم

خط افقی یا عمودی که در مر‌حله‌ی قبل تا زدید را انتخاب کنید. حالا دو سمت کاغذ را با دستانتان تا کنید و به داخل یا مرکز کاغذ مربعی شکل فشار دهید تا مانند تصویر دو مثلث روی کاغذ ایجاد شود.

مرحله‌ پنجم

در این مرحله‌ دو مثلث تشکیل می‌شود. هر مثلث را به‌صورت جدا روی خود تا بزنید تا مثلث‌ها به دو قسمت مساوی تقسیم شود. حالا چهار مثلث وجود دارد. مطابق تصویر یک مثلث کوچک‌ درست شده که آن را از گوشه به سمت خطی که وسط کاغذ وجود دارد تا ‌بزنید. در سه قسمت باقی مانده، این کار را ادامه دهید تا شکلی مانند تصویر شماره پنج ایجاد شود.

مرحله‌ ششم

شکل کاغذ در این مرحله شبیه لوزی می‌شود. همان‌طور که در تصویر می‌بینید، بالای لوزی مثلث‌های کوچکی ایجاد شده است، آن‌ها را با قیچی برش دهید.

13 قدم تا ساخت اوریگامی الماس
مرحله‌ هفتم

قسمتی که با قیچی چیدید را به طرف خود کنید. همان‌طور که در شکل مشاهده می‌کنید، مثلث سمت چپ را به اندازه‌ چهار خط باز کنید. با این کار چهار مثلث ایجاد می‌شود. دو مثلث پایینی را هم‌زمان به سمت راست و چپ ببرید تا یک مثلث بزرگ‌تر پدید می‌آید.

برای ایجاد خطوط عمیق‌تر، روی آن محکم دست بکشید. درنهایت آن را به جایی که اول قرار داشت برگردانید و در سه قسمت دیگر این کار را تکرار کنید. در آخر وقتی کاغذ را از وسط به سمت بالا کشیدید، باید چهار لایه پدیدار شود. (مانند یک فنر یا ساز گارمون)

مرحله‌ هشتم

حالا لایه‌ها به‌صورت فنری رو هم قرار گرفته‌اند. سمت باز کاغذ را به طرف خود برگردانید و دو لایه اول را که روی شکل قرار دارد، با دست به‌هم به چسبانید و گوشه‌‌های آن‌ها را مانند تصویر به سمت وسط تا کنید. در این مرحله دو لایه دیگر را پشت شکل مثل دولایه اول تا بزنید.

مرحله‌ نهم

در این مرحله گوشه‌‌هایی را که پشت و روی شکل تا زدید، باز کنید.

13 قدم تا ساخت اوریگامی الماس
مرحله‌ دهم

تمام تا ها را باز کنید تا شکل مانند تصویر شود و بعد تمام گوشه‌های کاغذتان را به زیر ببرید.

مرحله‌ یازدهم

در این مرحله نیاز دارید یک نیمه‌ دیگر مثل مراحل 1تا10 را دوباره انجام دهید تا نیمه‌ دوم درست شود.

مرحله دوازدهم

اول با کاغذ نوار باریکی مطابق شکل درست کنید. روی گوشه‌های هر دو شکل کمی چسب بریزید و نوار را مطابق تصویر روی آن‌ها بچسبانید.

مرحله‌ سیزده

در این قسمت باید دو شکل را به‌ یکدیگر وصل ‌کنید. اول یک نیمه را انتخاب کنید و بعد کمی چسب روی گوشه‌ها بریزید. گوشه‌های نیمه‌ اول شکل را که چسب دارد، به نیمه دوم بچسبانید تا دو‌نیمه به‌طورکامل به‌یک دیگر بچسبند.

نکته

مواظب باشید که دو شکل را به آرامی به‌‍‌یک دیگر بچسبانید. بهتر است از چسب‌چوب استفاده کنید.

13 قدم تا ساخت اوریگامی الماس

این اوریگامی زیبا می‌تواند در تزیین میز شما یا تزیین یک جشن تولد شاد به شما کمک کند. گرچه ساخت اوریگامی الماس کمی دشوار به‌نظر می‌رسد؛ اما با یک بار امتحان آن می‌توانید الماس‌های رنگارنگ و زیبایی درست کنید.