سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / اصلاح‌طلبان: از آمریکایی‌ها انتقام نگیریم

اصلاح‌طلبان: از آمریکایی‌ها انتقام نگیریم

گویا عزت و شرافت ملی، در تفکر غرب پرستان و خودباختگانی مثل تاجزاده و شرکایش، جایی ندارد. که حتی با شهادت قهرمان ملی کشور به دست آمریکا نیز از محبت‌شان به غرب کم نمی‌شود.

: جمعه‌ای که گذشت، سیاه‌ترین جمعه تاریخ انقلاب اسلامی بود. بامداد جمعه 13 دی‌ماه 98، آمریکا با همه آن سابقه‌ای که در دشمنی با مردم ایران داشت، با به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی، برگ جدیدی از عناد با ایران را در دفتر چهل سال دشمنی گشود.

طی چهار روزی که از شهادت سید شهدای مدافع حرم می‌گذرد، مردم ایران و ایران‌دوستان، از نیروهای مذهبی و غیر مذهبی گرفته تا حامیان فتنه 88 و سلطنت‌طلبان، یک جمله کوتاه را تکرار می‌کنند: «انتقام از آمریکا»

مردم ایران در روزهای اخیر با حضور پرشور در شهرها، ضمن عزاداری برای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، با اعلام انزجار از آمریکایی‌ها، خواهان انتقام، در بالاترین سطح از آمریکا شدند.

محکومیت آمریکا و خونخواهی حاج قاسم و همرزمانش تنها محدود به مردم کشور نمی‌شود. ایرانیان خارج از کشور نیز به همراه مردم دیگر کشورها، با تجمع در مقابل سفارت‌های آمریکا، اقدام تروریستی شیطان بزرگ را محکوم کردند. به عنوان مثال، طی روزهای گذشته، سفارت‌های آمریکا در هلند و انگلیس، شاهد این تظاهرات بود.

همراهی مخالفین نظام در خونخواهی سردار دلها

اما نکته جالب توجه در خونخواهی شهید سلیمانی، همراهی برخی از منتقدین جمهوری اسلامی با مردم است.

اردشیر زاهدی وزیر خارجه و داماد رژیم پهلوی، در مصاحبه‌ای که با بی بی سی داشت، آمریکا را بزرگترین تروریست دنیا نامید. هرچند بی بی سی به دلیل صحبت‌های زاهدی علیه آمریکا، از ادامه گفتگو با وی امتناع کرد، اما زاهدی در همان دقایق اندک نیز با اعلام اینکه «[سردار]قاسم سلیمانی شخصیتی بزرگ در معیارهای جهانی و سربازی دلاور برای وطن ما بود»، گفت: ترامپ دیوانه شده و اگر مدرکی علیه سلیمانی دارد، چرا منتشر نمی‌کند؟ بزرگ‌ترین تروریست دنیا خودِ آمریکا است.

دانلود فیلم 

پیروز مجتهدزاده از کارشناسان بی بی سی فارسی نیز در گفتگو با این شبکه، اقدام اخیر آمریکا را تروریستی خواند.

دانلود فیلم 

حمزه غالبی رئیس شاخه جوانان ستاد میرحسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 که اکنون در خارج از کشور به سر می‌برد، طی روزهای گذشته، خواستار انتقام از آمریکایی‌ها شده بود.

غالبی در توییتی نوشته بود: «اگر اقدام تروریستی آمریکا واکنش همطراز نگیرد، دیگر هرگز مسأله ایران و آمریکا حل نخواهد شد. چون آمریکا به این نتیجه می‌رسد که هر وقت لازم باشد، هر جا را که بخواهند می‌زنند.»

مهدی خزعلی نیز که سابقه روشنی در عناد با جمهوری اسلامی دارد، در گفتگو با شبکه سلطنتی بی بی سی، علاوه بر تمجید از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: خطای آمریکا آنقدر فاحش است که دیگر کشوری نمی‌تواند از این خطای ترامپ پشتیبانی کند.

غربزده‌های غریبه با عزت و شرافت

با این حال، بودند کسانی که از همان روز شهادت سردار دلها، که بغض و کینه مردم نسبت به آمریکا سراسر کشور را گرفته بود، با بی غیرتی تمام، ایران را به عدم انتقام گیری از آمریکایی‌ها دعوت می‌کردند و حتی در برخی مواقع، حرف از مذاکره با تروریست‌ها را به میان می‌کشیدند و نشان دادند که اندازه اردشیر زاهدی هم غیرت در وجودشان نیست.

برخی از چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب، از جمله مصطفی تاجزاده، محسن آرمین، پروانه سلحشوری، ابراهیم اصغرزاده، عرب‌سرخی، علوی‌تبار، حمیدرضا جلایی‌پور و تاجرنیا، در بیانیه‌ای منفعلانه، جمهوری اسلامی را به خویشتنداری در برابر جنایت اخیر آمریکایی‌ها توصیه کردند!

در این بیانیه آمده بود: «ما امضاکنندگان زیر حمله تروریستی روز گذشته دولت امریکا را که منجر به شهادت سردار رشید قاسم سلیمانی شد و با تیره‌تر کردن چشم‌انداز صلح در منطقه پرآشوب خاورمیانه، راه بر ماجراجویی، تشدید تنش‌ها و تخاصم بیشتر گشود، قاطعانه محکوم می‌کنیم و از دولت‌ها و ملت‌های جهان می‌خواهیم با نشان دادن واکنش‌ مؤثر سیاسی و حقوقی علیه جنگ‌افروزی کاخ سفید، از احتمال بروز جنگی جدید در منطقه ما بکاهند.

ما همچنین مسئولان کشورمان را به پرهیز از افتادن در دامی که جنگ‌سالاران آمریکایی و اسرائیلی برای ایجاد اختلال در روند طبیعی تحولات در ایران و گسترش بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه و فروش سلاح بیشتر پهن کرده‌اند، دعوت می‌کنیم و از آنها می‌خواهیم با این جنایت مصیبت‌بار، هوشیارانه و همه‌جانبه مواجه شوند و حفظ امنیت عمومی و ملی و نیز آبادانی و رفاه ملت را بر هر موضوع دیگری اولویت دهند.»

بی‌مقدار نماینده اصلاح‌طلب مجلس در واکنش به شهادت فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در مصاحبه‌ای خفت‌بار گفته است: پیشنهاد من خویشتنداری و مذاکره با آمریکا است!

این نماینده خودباخته به غرب، در بخشی دیگر از صحبت‌هایش اظهار کرده است: امیدوارم جنگی بین ایران وآمریکا رخ ندهد. زیرا پیروزی در برابر آمریکا و هم‌پیمانانش سخت است.

البته این سخنان بی‌مقدار بی‌پاسخ نماند. مردم تبریز با تجمع در مقابل دفتر وی و حذف عنوان «نماینده مردم تبریز»، به اظهارات وقیحانه‌اش واکنش نشان دادند.

 دانلود فیلم 

در تاریخ چهل ساله انقلاب اسلامی، هرگاه که آمریکا علیه ایران مرتکب جنایتی شده است، غربزده‌ها مردم و نظام را به خویشتنداری علیه این کشور تروریست دعوت کرد‌ه‌اند و همین تفکر غربی است که در ماجرای شهادت نماد اقتدار کشور نیز، حرف از مذاکره با قاتلین حاج قاسم می‌زنند.

گویا عزت و شرافت ملی، در تفکر غرب پرستان و خودباختگانی مثل تاجزاده و شرکایش، جایی ندارد. که حتی با شهادت قهرمان ملی کشور به دست آمریکا نیز از محبت‌شان به غرب کم نمی‌شود.

نکته دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد این است که این جریان با ترساندن مردم از برخورد با آمریکا، عملاً درحال تئوریزه کردن این است که خونخواهی قهرمان ملی ایران، منجر به وقوع جنگ با آمریکا شده و در نتیجه کشور ایران نابود خواهد شد. دوگانه سازی از جنگ و مذاکره با آمریکا و عقب نشینی در برابر یانکی‌ها، راهبردی است که اصلاح‌طلبان طی شش سال گذشته دنبال کرده‌اند و پذیرش برجام نیز نتیجه همین امر است.

بیراه نخواهد بود اگر بگوییم، گستاخی‌های امروز آمریکایی‌ها و جرئت یافتن این کشور در ترور حاج قاسم سلیمانی، نتیجه همان انفعال و عقب‌نشینی هایی است که غرب‌زده ها برای ایران تجویز می‌کنند و جنگ احتمالی در صورتی به وقوع خواهد پیوست که جمهوری اسلامی ایران پاسخی محکم و بازدارنده به ماجراجویی و جنایت آمریکا ندهد.

گفتنی است که طی این چند روزی که از شهادت سردار سرافراز اسلام می‌گذرد، مردم بارها اعلام کرده‌اند که تنها انتقام سخت از آمریکایی‌ها می‌تواند کمی آرامشان کند و با کسانی که از این به بعد حرف از مذاکره و کنار آمدن با آمریکا بزنند، برخورد خواهند کرد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

روزی روزگاری در آمریکا

پاورقی

یادی از سردار شهید سلیمانی

ويدئو/ یاد شهید سلیمانی و بغض رهبر معظم انقلاب اسلامی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.