سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / چرا تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی حق تمام ملت‌های منطقه است؟

چرا تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی حق تمام ملت‌های منطقه است؟

در شرایطی که قاسم سلیمانی الهام‌بخش تمامی ملل آزاده جهان بوده و بر بسیاری از کشورهای خاورمیانه و مردمان آن حقوق بزرگی دارد، کمترین اتفاق می‌تواند تشییع پیکر او در چند کشور مهم منطقه باشد.

: پس از اعلام خبر شهادت حاج قاسم سلیمانی، موج عظیمی از واکنش‌های منطقه‌ای و جهانی به این اتفاق رقم خورد. عموم واکنش‌های جهانی معطوف به تحلیل این حادثه و پیش‌بینی وقایع بعد بود و تحلیل‌ها را بر وجوه سیاسی و نظامی معطوف کرده بود. در این میان اما نوع واکنش ملت‌های مظلوم منطقه جنس دیگری داشت و فقدان شخصیت اسطوره‌ای حاج قاسم سلیمانی فضای احساسی و روانی دیگری را برای این ملت‌ها تداعی می‌کرد.

شدت واکنش مردم منطقه به حدی بود که در مدت زمان کوتاهی دو هشتگ «ایران» و «قاسم سلیمانی» به سرعت در جهان ترند شد و نگاهی به جغرافیای این توییت‌ها نشان از عمق درگیری مردم منطقه با این قهرمان مبارزه با آمریکا دارد.

گروه‌های مختلف مردمی و جهادی از شمال آفریقا گرفته تا شرق آسیا، همگی این اقدام دولت آمریکا را محکوم کرده و بر انتقام خون حاج قاسم سلیمانی تاکید کردند. در منطقه خاورمیانه نیز این وضعیت به طور ویژه‌تری در فلسطین و لبنان و سوریه و عراق و یمن وجود داشت و علاوه بر گروه‌های مجاهد اسلامی، شخصیت‌های طراز اول سیاسی و دینی نیز با موج محکومیت و انتقام خون سردار سلیمانی همراهی کردند.

این واکنش‌ها البته همگی معلول یک چیز و آن شخصیت نمادین حاج قاسم در عرصه بین‌المللی مبارزه با استکبار بوده است. شخصیتی که در اقصی نقاط عالم به عنوان قهرمان مبارزه با آمریکا و اسرائیل شناخته می‌شد و تمام شهرت و اعتبار و محبوبیت خود را از این ناحیه می‌گرفت. کسی که امید پیروزی بر زورگویان را در دل مستضعفان عالم زنده نگه داشت و در تمام این سال‌ها مایه حیات و حرکت ملت‌های منطقه بود.

از این رو قاسم سلیمانی نه یک قهرمان ملی، بلکه به تصریح رهبری در پیام تبریک و تسلیت‌شان چهره بین‌المللی مقاومت بوده و تمامی ملت‌ها وامدار تلاش‌ها و مجاهدت‌های او هستند. او کسی است که به تعبیر سیدحسن نصرالله «سیدالشهدای خط مقاومت» است و محصور کردنش در جعرافیای ایران ظلم به او و آرمان بلند اوست.

در چنین شرایطی که قاسم سلیمانی الهام‌بخش تمامی ملل آزاده جهان بوده و بر بسیاری از کشورهای خاورمیانه و مردمان آن حقوق بزرگی دارد، کمترین اتفاق می‌تواند تشییع پیکر او در چند کشور مهم منطقه باشد. تعداد کشورهایی که هم از سوی حاکمیت و هم از سوی مردم طلب این امر را دارند شاید به قدری زیاد باشد که در عمل این امر را غیرممکن سازد، اما به نظر می‌رسد تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی در سوریه و عراق و لبنان کمترین اتفاقی باشد که می‌تواند خون این شهید بزرگوار را در رگ‌های ملت‌های منطقه جاری کند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

یادی از سردار شهید سلیمانی

ويدئو/ یاد شهید سلیمانی و بغض رهبر معظم انقلاب اسلامی

رمز عاقبت بخیری …

ويدئو/ حاج قاسم عزیزمون گفت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.