سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / طالب‌زاده: حواس‌جمعی در صدا و سیما نمی‌بینم/ باید شخصیت‌های قرآنی را به غربی‌ها معرفی کنیم

طالب‌زاده: حواس‌جمعی در صدا و سیما نمی‌بینم/ باید شخصیت‌های قرآنی را به غربی‌ها معرفی کنیم

نادر طالب‌زاده با اشاره به اهمیت ساخت سریال‌های مذهبی و دینی در تلویزیون گفت: باید تاریخ قرآنی، سریال تلویزیونی شود، ما نسازیم هالیوود به تحریف‌هایش ادامه می‌دهد.

او گفت: سریال‌های الف‌ویژه تلویزیون از ابتدا در سیاست‌های تلویزیون بوده‌اند و کارهای برجسته‌ای هم روی آنتن دیده‌ایم که همچنان ادامه دارد و چند کار در پیش است. “سلمان فارسی” قرار بود قبل از “مختارنامه” ساخته شود ای کاش 20 سال پیش این کار ساخته می‌شد و البته داود میرباقری این کار را انتخاب کرده بود. با تحمیل رئیس وقت سازمان صداوسیما کار دیگری انتخاب شد و “سلمان فارسی” ماند تا این روزها که به تولید نزدیک شده است. سریالی که موقعیت بین‌المللی در جهان اسلام دارد و ان‌شاءالله به کارهای ماندگار تلویزیون مبدل شود.

طالب‌زاده در پاسخ به این سؤال که تلویزیون باید روی چه سوژه‌ها و موضوعات تاریخی و مذهبی و دینی سرمایه‌گذاری کند، افزود: تاریخ قرآن خوب است و باید روی قصص و داستان‌ها و سوژه‌های متفاوت و متنوعش کار شود؛ اگر ما این کار را نکنیم هالیوود به تحریفات خودش ادامه می‌دهد. همان‌طور که شاهدیم غربی‌ها فیلم‌های حضرت نوح(ع) و حضرت موسی(ع) را ساخته‌اند و کلی تحریفات به بار آورده‌اند؛ زیرا تخیّلی با آن برخورد شد و هیچ سند و مدرک تاریخی هم برای مخاطب باقی نگذاشت. در کار موسی(ع) که شاهد بودیم کلی از معجزات حضرت موسی(ع) را حذف کردند.

وی خاطرنشان کرد: ما برای جهان اسلام باید کار قرآنی بسازیم و شخصیت‌های قرآنی را به غربی‌ها معرفی کنیم؛ این خیلی مهم است و هرچه جلوتر می‌رویم ضعف آن مشهود است و ایران تنها کشوری است که در این راستا انگیزه این کار را دارد و حتی در ترکیه هم این انگیزه و تکاپو را ندیدم.

طالب‌زاده در خصوص بازگشت برنامه “راز”، گفت: برنامه “عصر” را روی آنتن دارم؛ تنها برنامه‌ای که عمقی با بحث دیپلماسی برخورد می‌کند و بهترین گفت‌وگوها و چالش‌ها را ایجاد می‌کند. چرا که ما در این مقوله قوی نیستیم و این برنامه ادامه خواهد داشت. اما تلویزیون خیلی متوجه بازپخش این برنامه نیست و این طور کارها باید در بهترین ساعت‌ها پخش شود. مردم باید در قاب تلویزیون، شاهد آخرین‌ حرف‌های کارشناسان غربی باشند و به شبکه افق محدود نشود و در شبکه‌های سراسری هم پخش کنند. در شبکه خبر هم چنین کاری ندیدیم و چندین‌بار هم باید تکرار شود تا مردم در جریان اتفاقات جهان قرار بگیرند؛ مثلاً بدانند آینده آمریکا به کجا می‌رسد؛ این حواس‌ جمعی را در صداوسیما نمی‌بینم.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

پوستر/ عصا بیفکن و از بیم اژدها مگریز

اندیشه قرآنی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای

در محضر رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم

اثبات بعث و نشور بعد از مرگ

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.