سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / شرایط شیخ زکزاکی و همسرش در زندان بسیار بد است!

شرایط شیخ زکزاکی و همسرش در زندان بسیار بد است!

دختر رهبر جنبش اسلامی نیجریه اعلام کرده شیخ زکزاکی رهبر این جنبش و همسرش در زندان در شرایط «بسیار بدی» قرار دارند.

دختر شیخ زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی نیجریه در توئیتی نوشته: «17 روز از زمان انتقال شیخ زکزاکی و «ملامه زینت» (همسر شیخ) به یک زندان دولتی می‌گذرد و این در حالی است که وضعیت سلامتی آنها نامناسب و شرایط شان در زندان بسیار بد است. دسترسی آنها به پایه‌ای‌ترین نیازهایشان از جمله دارو و پزشک محدود شده است».

شیخ زکزاکی و همسرش به دنبال کارشکنی گسترده دولت نیجریه بامداد جمعه 25 مرداد از هند به نیجریه بازگشت. اما به محض ورود به فرودگاه ابوجا، ماموران امنیتی رژیم بوهاری وی و همسرش را دستگیر کرده و مستقیم به زندان منتقل کردند. آبان ماه گذشته نیز شیخ زکزاکی و همسرش به زندان مرکزی ایالت «کادونا» در نیجریه منتقل شدند. «کمیسیون حقوق بشر اسلامی» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود: «انتقال شیخ زکزاکی با وضعیت وخیم جسمانی به زندان عملاً به معنای امضای حکم اعدام او است».

اخیرا سهیلا زکزاکی دختر رهبر جنبش اسلامی نیجریه نیز طی مصاحبه‌ای اعلام کرده بود تصمیم انتقال ایشان به زندانی که بسیاری از زندانیان آن پس از آزادی دارای مشکلات جدی سلامتی می‌شوند، یک وضعیت بسیار خطرناک به حساب می‌آید، لذا لازم است فشار بیشتری بر حکومت نیجریه وارد شود تا شیخ را بدون شرط آزاد کنند و این ظلم غیرانسانی را خاتمه دهند.

گفتنی است شیخ زکزاکی و همسرش در دسامبر سال 2015 (آذر 1394) و به دنبال یورش وحشیانه ارتش نیجریه به حسینه بقیه‌الله، بازداشت شده و به زندان منتقل شدند.در این یورش بسیاری به شهادت رسیدند. ارتش وهابی نیجریه در این حمله ساختمان‌ها را به آتش کشیدند و افرادی را زنده زنده سوزاندند و نوزادان را کشته و جسدهایشان را در گورهای دسته‌جمعی دفن کردند. وضعیت سلامتی شیخ زکزاکی و همسرش که در همین حمله مجروح شده‌اند روز به روز رو به افول است. شیخ زکزاکی بینایی یک چشمش را در زندان از دست داده و چندین بار نیز سکته کرده و گزارش‌ها از مصمومیت عمدی وی توسط دولت نیجریه حکایت دارد!

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

بیشترین درخواست حجاج خارجی در عربستان آشنایی با ایران است/ افزایش گرایش جوانان مصری به انقلاب اسلامی بعد از سقوط “مُرسی”/ گفتگو با محمدحسن شجاعی‌فرد

دکتر محمدحسن شجاعی‌فرد

بیشترین درخواست حجاج خارجی در عربستان آشنایی با ایران است/ افزایش گرایش جوانان مصری به انقلاب اسلامی بعد از سقوط “مُرسی”

گرایش جوانان کشورهایی همچون مصر به انقلاب اسلامی و درخواست نخبگان کشورهای مسلمان برای آشنایی با ایران در ایام حج

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.