سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / گزارش لحظه به لحظه از اعتراضات مسلمانان هند؛ از بازداشت ۵ هزار نفر تا امتناع ایالت های مختلف از اجرایی کردن دستور دولت و مسدود شدن حساب بانکی معترضین+ تصاویر اختصاصی

گزارش لحظه به لحظه از اعتراضات مسلمانان هند؛ از بازداشت ۵ هزار نفر تا امتناع ایالت های مختلف از اجرایی کردن دستور دولت و مسدود شدن حساب بانکی معترضین+ تصاویر اختصاصی

اعتراضات فراگیر به تصویب قانون اصلاح حق شهروندی موسوم به CAA همچنان ادامه دارد و نیروهای نظامی هند تاکنون هزاران نفر را بازداشت کرده‌اند.

در این گزارش به صورت لحظه به لحظه آخرین تحولات میدانی را بررسی خواهیم کرد:

حساب بانکی معترضین مسدود می شود

«یوگی ادتیا» سروزیر ایالت اتراپردیش از مسدودیت حساب افراد بازداشت شده و خارج شدن خسارت های وارده از حساب های آنها خبر داد. وی در این خصوص تاکید کرد: 50 مغازه دار شناسایی شده اند که در اعتراضات نقش داشته اند و تمام این مغازه ها پلمپ شده اند.

امتناع ایالت های مختلف هند از اجرای قانون تبعیض مذهبی

پس از ایالت های بنگال غربی و کرالا دولت ایالتی راجستان نیز تلاش برای تهیه فهرست ملی جمعیت (NPR) را متوقف کرده و اعلام کرد حاضر نیست این قانون را اجرایی کند.

سخنگوی دولت راجستان در این خصوص گفت: دولت دهلی نو زمان دیگری را برای شروع این طرح مشخص کرده بود و نمی توان در حالی که این مقدار اعتراض علیه این قانون وجود دارد آن را عملی کرد.

پس از بنگال غربی و کرالا ، دولت راجستان اکنون از تلاش برای تهیه فهرست ملی جمعیت (NPR) ، که توسط این مرکز به ثبت “اطلاعات اولیه” در مورد شهروندان موظف شده ، امتناع ورزید.
قطع شدن سرویس اینترنت

دولت دهلی نو با هدف کنترل اعتراضات گسترده ای که در شهرهای مختلف این کشور در حال انجام است به صورت گسترده اینترنت شهرهایی که اعتراضات در  آن زیاد است را قطع کرد.

طبق اعلام رسانه ها قطعی اینترنت موقتی است و تازمانی که دولت روند اعتراضات را کنترل نکند ادامه خواهد داشت.

کشته شدن 15 نفر در ایالت اترپردیش تائید شد

طی 72 ساعت اخیر سرکوب شدید توسط نظامیان هندی موجب مرگ 15 شهروند مسلمان در ایالت اترپردیش شده است، همچنین پلیس این ایالت از دستگیر شدن 750 نفر در جریان تظاهرات خبر داد

ادامه اعتراضات در شهرهای مختلف هند

علی رغم سرکوب شدید اعتراضات توسط نظامیان هندی لحظه به لحظه تعداد معترضین بیشتر می شود و در شهرهای بیشتری تظاهرات برگزار می شود.

1000 راهپیمایی اعتراض آمیز در 250 نقطه هند

حزب حاکم از برپایی بیش از هزار راهپیمایی اعتراض آمیز در 250 نقطه هند خبر داده و تاکید کرد احتمالا کنترل تمام اوضاع بیش از 10 روز زمان خواهد برد.

تعداد کشته ها به 14 نفر رسید

به دنبال تائید خبر مرگ 4 معترض در میروت و 2 نفر دیگر در بیجنور تعداد افرادی که مرگ آنها در جریان اعتراضات اخیر قطعی شده است به 14 نفر رسید. این در حالی است که صدها نفر نیز در جریان سرکوب ها زخمی شده اند.

آغاز برقراری حکومت های نظامی و منع آمد و شد

دولت هند که طی روزهای اخیر از کنترل اوضاع عاجز شده است برقراری حکومت های نظامی در مناطق مختلف را آغاز کرد، گزارش ها حاکی در برخی شهرهای ایالت آسام قانون منع آمد و شد و از ساعت 8 شب تا 5 صبح را اجرایی کرده است.

ممکن است وضع حکومت نظامی به دیگر شهرهای نیز انتقال پیدا کند و دولت برای کنترل اوضاع قانون منع آمد و شد را در شهرهایی بزرگی مانند دهلی نیز پیاده کند.

جلسه اضطراری احزاب اپوزیسیون

احزاب اپوزیسیون که در پارلمان هند دارای نماینده هستند امروز جلسه ای اضطراری برای بررسی وضعیت میدانی، و نحوه برخورد دولت با معترضین در شهرهای مختلف برگزار کرده اند.

این جلسه که در حال برگزاری است با ریاست «سونیا گاندی» رئیس حزب کانگریس در حال برگزاری است، احزاب اپوزیسیون پیش از این نیز به برخوردهای دولت به شدت معترض بودند

تلاش مسئولین نظامی برای عادی جلوه دادن اوضاع

«پریم پرکاش» از مسئولین پلیس شهر دهلی نو ضمن تلاش برای عادی جلوه دادن شرایط تاکید کرد روز گذشته 40 نفر از معترضین را دستگیر کرده ایم و تعداد کمی از آنها نیز در بیمارستان بستری هستند.

وی گفت: شرایط تحت کنترل ما قرار دارد و به زودی اعتراضات موجود نیز به پایان خواهد رسید.

جلسه اضطراری حزب حاکم هند برای کنترل اوضاع

منابع خبری از برگزاری یک جلسه اضطراری توسط حزب بی جی پی برای کنترل اوضاع خبر داده و تاکید کردند بی جی پی همچنان به اجرای قانون اصلاح حق شهروندی مهاجران تاکید دارد.

«جاگات پرکاش نادا» در این خصوص گفت: تمام تحرکاتی که علیه قانون CAA برگزار می شود باید کنترل شده و در اسرع وقت علیه آنها اقدام شود.

دستگیری 3 هزار 500 نفر در قاضی  آباد

پلیس قاضی آباد از دستگیری بیش از 3 هزار و 500 نفر در جریان اعتراضات این منطقه خبر داده و تصریح کرد تاکنون موفق به شناسایی هویت 300 نفر از معترضان شده ایم.

سودهر کومار در این خصوص گفت: برخوردن با معترضان که از ادیان مختلف مانند هندوها، سیک مذهبان، مسلمانان، بودایی ها و زرتشتیان هستند همچنان ادامه دارد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

گسترش اعتراضات دانشجویی در استرالیا

تجمعات دانشجویی حمایت از فلسطین دردیگر دانشگاه‌های استرالیا

اعتراضات دانشجویی آمریکا یادآور یک واقعه تاریخی است

مرگ بر آمریکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.