سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / وقتی اصلاح‌طلبان با دست پس می‌زنند و با پا پیش می‌کشند

وقتی اصلاح‌طلبان با دست پس می‌زنند و با پا پیش می‌کشند

از دیدار برخی از اصلاح‌طلبان با شورای نگهبان و حمله برخی دیگرشان به این نهاد نظارتی، اینطور بر می‌آید که این جریان در انتخابات پیش رو یک کار ویژه دارد؛ با دست پس می‌زند و با پا پیش می‌کشد.

: طی یک ماه گذشته اصلاح‌طلبان، در ارتباط با انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی، چند گزاره را در دستور کار خود قرار داده‌اند. آنها ابتدا با توجه به افزایش نرخ بنزین از سوی دولت مورد حمایتشان و در ادامه نارضایتی مردم از این موضوع، برای فرار از پاسخگویی خودشان، اعلام کردند که «مجلس در رأس امور نیست» و گزاره «استعفا» را کلید زدند.

محمود صادقی و پروانه سلحشوری نمایندگان فراکسیون امید از جمله اصلاح‌طلبانی بودند که این خط را دنبال کردند. اصلاح‌طلبان در راستای فرار رو به جلوی خود از پاسخگویی، حتی این موضوع را هم پیش کشیدند که «در انتخابات شرکت نمی‌کنند.» اعتراض به نظارت استصوابی شورای نگهبان، از جمله دلایلی بود که اصلاح‌طلبان به رسم هر ساله‌شان در ایام انتخابات، برای عدم حضورشان در صحنه بر شمردند.

اعتراض اصلاح‌طلبان به شورای نگهبان و به عبارتی خط و نشان کشیدنشان برای نهادهای نظارتی کشور درحالی است که روز گذشته هادی طحان‌نظیف عضو حقوقدان شورای نگهبان خبر از رفت ‌و آمدهای برخی چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب به شورای نگهبان و رایزنی با حقوقدانان این نهاد داده است. رفت و آمدهایی که نشان از تکاپوی اصلاحات برای جلب نظر شورای نگهبان دارد.

از جمله شخصیت‌های اصلاح‌طلبی که در چند روز اخیر در شورای نگهبان حاضر شدند، محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید و رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، مجید انصاری از چهره‌های شاخص این جریان و همچنین صادق خرازی دبیر کل حزب ندای ایرانیان بودند.

طبق اعترافی که روزنامه زنجیره‌ای در این باره داشته است، «این امر(دیدارها) بیانگر این موضوع است که اصلاح‌طلبان در آستانه انتخابات مجلس یازدهم دست به دامن شورای نگهبان شده تا با گفتگو و اصطلاحاً لابی گری با آن‌ها، مانع از رد صلاحیت شدن نامزدهای اصلاح‌طلب شوند و بتوانند با قدرت بیشتری در انتخابات اسفندماه شرکت کنند.»

برخی از اصلاح‌طلبان نیز نه تنها اعتقادی به گفتگو با شورای نگهبان ندارند و اقدام اخیر هم‌قطارانشان را محکوم می‌کنند، بلکه به دنبال ایجاد فشار از پایین به شورای نگهبان هستند که در مراتب بالاتر، به چانه‌زنی با این نهاد نظارتی بنشینند.

علی شکوری‌راد دبیرکل حزب اتحاد ملت در روز ثبت‌نام در انتخابات آتی مجلس، با حمله به نظارت استصوابی گفته بود «رایزنی با شورای نگهبان معنایی ندارد. شورای نگهبان برخی افراد را ناگزیر کرده که بروند با این شورا لابی کنند، بنده به سیاسیون توصیه می‌کنم به سراغ این شورا نروند.»

مصطفی تاجزاده از دیگر چهره‌های تندرو این جریان که از نظریه پردازان فتنه‌های 78 و 88 به شمار می‌رود نیز، در توییتر خود به شورای نگهبان حمله کرده و نظارت استصوابی را عامل مهندسی در انتخابات خوانده است.

تاجزاده در بخشی دیگر از توییت خود نوشته است که «نتیجه چنین نظارتی فرمایشی(نظارت استصوابی)، ناکارآمد و فسادپرور شدن دولت و مجلسین است.» گویا تاجزاده فراموش کرده است که مجلس ناکار آمد دهم و دولت تدبیر، نتیجه تکرارهای او و مابقی اصلاح‌طلبان است که اکنون به شورای نگهبان حمله می‌کند. اساساً از نظر این جماعت، مشکلات امروز کشور، تقصیر همه است بجز «اصلاح‌طلبان

در هر حال از دیدار برخی از اصلاح‌طلبان با شورای نگهبان و حمله برخی دیگرشان به این نهاد نظارتی، اینطور بر می‌آید که این جریان در انتخابات پیش رو یک کار ویژه دارد؛ با دست پس می‌زند و با پا پیش می‌کشد.

نه آنقدر شجاعت دارند که بجای حمله به شورای نگهبان و نظارت استصوابی پاسخگوی عملکرد خود و دولت متبوعشان باشند و نه آنقدر حریت دارند که پای مواضع قهرآمیزی که درباره انتخابات گرفته‌اند-مثل تحریم انتخابات-، بایستند و به برای راهیابی به مجلس، به لابی با شورای نگهبان امید نبندند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

دوچرخه بازی اصلاح طلبان پیشرفت تهران را عقب انداخت/ همت ویژه زاکانی برای تکمیل متروی تهران

در سال ۱۴۰۰ مترو تهران ۱۴۲ ایستگاه به طول ۲۵۴ کیلومتر داشت اما بعد از گذشت ۳۰ ماه تعداد ایستگاه‌های مترو تهران به ۱۵۹ عدد و طول خطوط آن به ۳۰۳ کیلومتر رسیده‌ است.

هم‌دستی اصلاح‌طلبان و دلال‌ها برای ملتهب کردن بازارها و فشار روی دولت

اصلاح طلبان غربگدا و اصول گرایان مدعی، ترامپ و بایدن و انتخابات آمریکا.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.