سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / وظیفه ما در کنار افزایش علم و تقوا افزایش بصیرت سیاسی و اجتماعی است

وظیفه ما در کنار افزایش علم و تقوا افزایش بصیرت سیاسی و اجتماعی است

آیت‌الله مصباح یزدی گفت: باید در تشخیص تکلیف خود مهارت داشته باشیم، وظیفه ما در کنار افزایش علم و تقوا افزایش بصیرت سیاسی و اجتماعی است، باید تکلیف شرعی، دینی و معارف آن را بشناسیم و اراده قوی برای عمل خالصانه داشته باشیم.

آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی امشب در همایش بزرگداشت شهدای بسیج جهانی مستضعفین که در مجتمع آیه‌ها برگزار شد، گفت: انسان آفریده شده تا از صفر تا بینهایت حرکت کند، ما مکلف هستیم برای انجام کارهای خوب و باید بدانیم هرچه قدر معرفت ما به معارف الهی و اسلامی بیشتر شود، تکلیف ما سخت‌تر و سنگین‌تر می‌شود.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: ما نمی‌توانیم راه صدساله را یک شبه برویم و به مقام اولیاء الهی برسیم، این راه را باید تدریجی و با استقامت طی کنیم، اما انسان در یک شب سقوط می‌کند و به پایین‌ترین درجه می‌رسد.

وی خاطر‌نشان کرد: باید برنامه‌ریزی کنیم که علم ما روزبه‌روز افزایش یابد و باید مراقب باشیم آموزه‌های ما فراموش نشود، همچنین باید با اخلاص عمل خود را در مسیر بندگی خدا قرار دهیم، غیر از علم، تقوا و اخلاص بصیرت اجتماعی نیز مهم است.

آیت‌الله مصباح یزدی افزود: باید در تشخیص تکلیف خود مهارت داشته باشیم، وظیفه ما در کنار افزایش علم و تقوا افزایش بصیرت سیاسی و اجتماعی است، باید تکلیف شرعی، دینی و معارف آن را بشناسیم و اراده قوی برای عمل خالصانه داشته باشیم.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عنوان کرد: نباید به‌دنبال هوس راه بیفتیم، فقط علم و تقوا و بصیرت لازم نیست با هوای نفس نیز باید مبارزه کنیم، تهذیب نفس مهم است و هوای نفس سبب تسلط شیطان بر ما می‌شود.

وی اظهار کرد: امام(ره) وقتی حرکت خود را آغاز کرد برخی از دوستانش نیز با حرکتش مخالف بودند و تا زمان پیروزی انقلاب هم مخالفت کردند، گفتند کار امام(ره) اشتباه بوده است، ما باید تکلیف‌شناس و موقعیت‌شناس باشیم تا بدانیم تکلیف خود را چگونه باید اجرا کنیم.

70051

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

مفهوم لوازم التحریر

ويدئو/

عبدصالح خدا

اباالفضل ع درمحضر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.