سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / هفته ی وحدت را یک هفته ی پر محتوا قرار دهید

هفته ی وحدت را یک هفته ی پر محتوا قرار دهید

بسم الله الرحمن الرحیم الحمد لله رب العالمین

در اسلام بین شیعه و سنى ابداً تفرقه نیست؛ بین شیعه و سنى نباید تفرقه باشد. باید وحدت کلمه را حفظ کنید. ائمه‌ی اطهار ما علیهم السلام سفارش کردند به ما که بپیوندید با هم؛ و با هم اجتماعمان را حفظ کنیم. و کسى که این اجتماع را بخواهد که به هم بزند، یا جاهل است و یا مغرض. و نباید به این حرف‌ها گوش بکنند. برادران سنى ما نباید به یک تبلیغاتى که از طرف دشمنان اسلام مى شود ترتیب اثر بدهند. ما با آن‌ها برادر هستیم، آن‌ها با ما برادر هستند. این مملکت مال همه ماست، مال همه‌ی ما. مال اقلیت‌هاى مذهبى، مال مذهبیون ما، مال برادران اهل سنت ما. همه ما با هم هستیم.

ما پیوستگى خودمان را به اقلیت‌هاى مذهبى اعلام مى کنیم. ما برادرى خودمان را به برادران اهل سنت اعلام مى کنیم. دشمنان اسلامند که مى خواهند ما را با برادرهاى خودمان مختلف کنند. دشمن‌هاى اسلام یا گول‌خورده هاىِ از آن‌ها هستند که در این وقت مخالفت مابین دو دسته را اعلام مى کنند. ما اعلام مى کنیم وحدت کلمه مسلمین را. اگر مسلمین وحدت کلمه داشتند، امکان نداشت اجانب بر آن‌ها تسلط پیدا بکنند.

صحیفه‌ی امام،ج ۶، ص۸۴

«پیغمبر اکرم صلی اللّه علیه وآله  این طور بوده است که حتی کفار را هم وقتی که ملاحظه می فرمود که این ها مسلم (مسلمان) نمی شوند، غصه می خورد بر آنها که چرا اینها باید مسلم نشوند و بعد به آن شقاوت ها و به آن عذاب ها برسند.»

..

امام خامنه ای

در زمان حـال، برای ایـن که مسلمین با هم متحد و متفق نبـاشند و علیـه هـم کـار کنند، تلاشهـای مضـاعفی انجـام می گیرد. این تلاشها به خصوص از وقتی تشدید پیدا کرده، که نیاز مسلمین به وحدت، بیش از همیشه است. به تصور خیلی نزدیک به واقعیت، انگیزه تلاشهای دشمنان این است که از تحقق آرزوی سیادت و حاکمیت اسلام- که امروز به مراحل عملی نزدیک می شود- جلوگیری کنند

حدیث ولایت، ج ۸، ص ۷۸

در مسأله ی وحدت، دو نقطه یا دو جهت گیری اساسی وجود دارد که هر کدام به تنهایی، حایز اهمیتند. وقتی ما شعار وحدت را می دهیم، این دو نکته ی اساسی باید مورد توجه ما باشد و همین هاست که برای زندگی عملی مسلمین کارساز است:
یکی از این دو نکته، عبارت از رفع اختلافات و تناقضها و درگیریها و تضادها و کارشکنی هاست که از قرنها پیش تا امروز، میان طوایف و فِرَق مسلمین وجود داشته است و همیشه هم این تناقضها به ضرر مسلمین تمام شده است.
نکته ی دوم این است که این وحدت در خدمت و در جهت حاکمیت اسلام باشد؛ و الا پوچ و بی معنی خواهد بود.

 حدیث ولایت، ج ۵، ص ۲۴۳

می دانید که در یک حرکت دسته جمعی، وحدت کلمه، ضامن همه ی امور است. بدون وحدت کلمه، حرکت دسته جمعی امکان ندارد؛ ولو آن حرکت، متوقف به پنج یا ده نفر آدم باشد. اگر همان ده نفر، با یکدیگر همسخن و همکلام نباشند و همکاری نکنند، امکان ندارد که آن کار پیش برود.
نظام جمهوری اسلامی، یک حرکت عظیم الهی است. ابعاد این حـرکت، به ابعاد مرزهای این کشور محصور نیست. این حـرکت، حتی به حصارهای زمان کنونی هم محدود نمی شود، یک حرکت عظیم تاریخی است. باید طوری باشد که نسلهای دیگر و ملتهای مسلمان معاصر ما، از این حرکت درس بگیرند، نیرو به دست آورند و راهشان را پیدا کنند

حدیث ولایت، ج ۶، ص ۵۰

«نام مقدس پیامبرصلی اللّه علیه وآله یکی از پرجاذبه ترین پدیده های اسلامی برای کلیه مسلمانان عالم است؛ چون مسأله، مسأله عاطفه و ایمان با هم است. لذاقوت عملکرد این یاد و این نام برای صحنه های مربوط به مسلمین، از بسیاری از پدیده های دیگر اسلامی که فقط بر ایمان متکی است و عواطف در آن نقش ندارد، بیشتر است.»

امام خامنه ای مدظله العالی

هفته ی وحدت را یک هفته ی پر محتوا قرار دهید.

این هفته ی وحدت- این هفته مشترک الاحترام بین مسلمین- را قدر بدانید.

این قضیه ی اتحاد مسلمین را همه ی فِرَق اسلامی چه شیعه و چه سنی، چه مذاهب مختلف اهل سنّت، چه مذاهب شیعه، باید جدی بگیرند.*

دشمن مایل است بین فرقه های اسلامی اختلاف بیندازد و بین اقوام و قشرها و گروه های ملت، جدایی ایجاد کند.شیعه و سنّی نباید بگذارند دشمن از اختلافاتشان سوء استفاده کند

*تمسک به وحدت کلمه و برافراشتن پرچم برادری و مهربانی را برای ملتمان و کشورمان، از واجب ترین واجبات می دانم.

بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم

اسرار میلاد و بعثت پیامبر اکرم ص

متقابلاً این عید بزرگ را، عید مبارک میلاد رسول اکرم و فرزند بزرگ[وی]امام صادق سلام اللّه‏ علیه  را به همۀ حضار و همۀ مسلمین جهان و مستضعفان سرتاسر عالم تبریک عرض می‏کنم.

https://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-24765

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

ماجرای هدیه عبای یک مرجع برای رهبری

ويدئو/آیت الله العظمی گلپایگانی

رژیم غاصب خبیث صهیونیستی، این سگ هار…

فرهنگ غرب، تمدن غرب ،باطن یک سگ هار، یک گرگ خونخوار

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.