سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / کلیپ‌های دیگران / افشاگری مهم دکتر مظفر نامدار مورخ و تاریخ شناس برجسته در مورد کوروش یهودی

افشاگری مهم دکتر مظفر نامدار مورخ و تاریخ شناس برجسته در مورد کوروش یهودی

None

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

رهبر معظم انقلاب/ سرشارم از جوانی، هرچند پیر دهرم

چون سرو در خزان نیز، رنگ بهار دارم

شاعر «سلام فرمانده» به استقبال غزل رهبر انقلاب رفت

سیدمهدی بنی‌هاشمی شاعر سروده «سلام فرمانده» به استقبال غزل رهبر انقلاب رفت که یک بیت از آن را به مناسبت عملیات وعده صادق خوانده بودند.

23 دیدگاه

  1. فکرکنم کتب زیادی در زمینه کورش کبیر هست ، البته کورش بعنوان فخر و افتخار ایران محسوب میشه ، نمیدونم چرا بعضی از مورخین در تلاشند که بگن اینها مال ایران نیست ، ایشون هیچ اشاره ای به منشور حقوق بشر کورش نکرد. پس اون مال کیه ، حتما میخاد بگه مال دوره اسلامه

    • استادمحترم دانشگاه مستنداتی ارائه کردند
      شما هم برای مطلب تان مستندات ومنابع متقنی دارید بفرمایید

    • فقط در فکر و توهمات شما آن کتاب ها وجود دارند. شاعران و ادیبان ایران مطلقا از کوروش یاد نکرده اند. منشور مثلا حقوق بشر هم که به کوروش وصله زده میشه اصلا به زبان غیر ایرانی نوشته شده. کوروش در منشور بت پرستی کرده و به طور ویژه بت گوساله سامری رو پرستیده و بشر رو تحقیر کرده تا پاهای کثیفش رو ماچ کنند. در هر صورت صهیونیست ها منشور مثلا حقوق بشر رو علیه لوح ده فرمان حضرت موسی علم کرده اند که حدود ۸۰۰ سال قبلتر بر حضرت موسی نازل شده بود.

  2. من کوروش تشکری، دانشجوی ارشد ایران باستان دانشگاه فردوسی مشهد هستم. فقط می تونم بگم متأسفم از این نگرش و تفکر…ایشون اگر با زبان های باستانی فقط اندکی آشنایی داشت، این سخنان گزاف و بیهوده رو عنوان نمی کرد. اگر خیلی دانش و خرد دارن، به دانشگاه فردوسی بیان تا اونجا به مناظره بنشینیم. اون هم نه با اساتید بزرگ ایران باستان چراکه حتی دانشجویان ترم نخست کارشناسی هم می تونن صدها دلیل در رد سخنان ایشون بیارن.

    • در متوهم بودن شما همین بس که نمیدانی روش خوانش زبان های باستانی بر اساس حدسیات است و از اساس ایراد دارد.

      • باشه ، من متوهم…به زبان های باستانی هم اصلا کاری ندارم…شما رو ارجاع میدم به همون مورخین بعد از اسلام
        (طبری، ۱۳۷۵: ج‏ ۲، ص: ۴۵۲)
        (بیرونی، ۱۳۸۶: ص ۱۵۲)
        (ابن بلخی، ۱۳۸۵: ص ۵۳).

        • تاریخ طبری می‌گوید که:

          کورش (در بعضی نسخه‌ها: کیرش)،‌ نه تنها شاهِ شاهان نبود، بلکه تنها یک فرمانده نظامی و یک حاکم دست‌نشانده بود. بهمنِ اردشیر (که شاه بود)، کورش را نماینده خود در بابِل قرار داد و کورش در آنجا به یهودیان مرحمت کرد و به آنان آزادی عطا کرد! و این مسئله در زمان دانیال نبی رخ داد. [۲]
          توجه کردید نام کورش در تاریخ طبری آمده اما نه به عنوان شاه

  3. سلام خسته نباشید
    اولا چه منابعی بگذارید منابعی که اقای دکتر گفتن و بررسی کنم کتاب مغازی از واقدی که این کتاب جنگ پیامبر هست و جنگ پیامبر چه ربطی به کوروش بزرگ و هخامنشیان دارد …و بعد ما منابعی از کتبه های هخامنشی به خط بابلی داریم از هخامنشیان اینم ساختگیه بعد گزنفون در مورد هخامتشیان در کتابش نوشته ایشون مورخ یونانیه اینم جعلی؟؟؟ ایشون مگه مورخ هستند هاا؟؟؟؟!!یه سرچ ساده پیدا میشود ایشود دکترای اندیشه سیاسی دارن و ایا ربطی به تاریخ دارد؟؟ اقای نامدار دکترای اندیشه سیاسی دارن نه مورخن نه باستان شناس نه پژوهش گر تاریخ اینم منابع کافیه یا بیشتر بگم اقای تراب ….

    • یک بی سواد مشنگ ادعای رمزگشایی از نحوه خوانش کتیبه ها را کرد و بقیه از او پیروی کردند. اصل روش کتیبه خوانی مشکل داره. گزنفون یک مزدور بود که برای براندازی هخامنشیان اقدام کرد و بعد از شکست و جان به در بردن درباره هخامنشیان نوشت البته ۱۵۰ سال بعد از کوروش و اینکه اصلا نوشته های گزنفون معتبر نیست. البته ما منکر کل هخامنشیان هستیم و معتقدیم یونانیان به این علت درباره هخامنشیان نوشته اند تا در نهایت برای خودشان یک قهرمان یعنی اسکندر مقدونی را بتراشند که هخامنشیان را شکست داده. کوروش هخامنشی اگه وجود داشت حداقل از نسل خودش درباره وجود او مینوشتند و از یادها محو نمی شد.

  4. بنظرم استاد حرف درستی می زنند. و کوروش ساخته و پرداخته خاندان پهلوی است.

  5. من از اینکه کسی عنوان دکتر داشته باشد اینقدر مزخرف فکر کند تاسف میخورم عدم دانایی ایشان بر علوم انسانی مشهود است ایشان فقط و فقط از روی عدم استدلال لازم چنین حرف میزنند مطمئن همه کتاب های را که نام بردند نخواندند

  6. من از اینکه کسی عنوان دکتر داشته باشد اینقدر مزخرف فکر کند تاسف میخورم عدم دانایی ایشان بر علوم انسانی مشهود است ایشان فقط و فقط از روی عدم استدلال لازم چنین حرف میزنند مطمئن همه کتاب های را که نام بردند نخواندند

  7. بابک بیرانوند

    با سواد همون کتاب فارس نامه هم اسم کوروش آوارده هم اردشیر دراز دست هم داریوش،،و هم از سازه و شکل تخت جمشید گفته،،،حکایت این آقا همون حکایت بهلوله ک میگه قرآن قسم نخور ک قرآن خوندنی اه ن خوردنی،،،این آقا کتاب ابوریحان رو دست گرفته میگه اسمی از کوروش توش نیومده،،،پس ابوریحان چرا تو همون کتاب نوشته کوروش ک کیخسرو است؟؟؟

    • باسواد تو که خودت فارسنامه ابن بلخی را نخوانده ای چگونه از روی نادانی دیگران را متهم به تخواندن می کنی؟
      برای خوانندگان بنویس در کدام صفحه فارسنامه کدام چاپ و کدام نسخه اسم کوروش، داریوش و…آمده است؟
      شماها حتی سخنان دکتر نامدار را هم گوش نکرده اید. اولا او در کجا گفته گوروش وجود نداشته؟ او گفته چنین شخصی در بین النهرین بکی از خراجگذاران دولت کیانی ایران بودند. اینها پادشاهان پارس نبودند اشراف یهودی مسلک بین النهرین بودند که در اواخر دولت کیانی بخشی از ایران را اشغال کرده و یهودیان را با خود به ایران منتقل کردند و یهودیان در دوره خشایار شاه که از نسل همین اشغالگران بودند آن جنایات را که امروزه یهودیان تحت عنوان جشن پوریم از آن یاد می کنند مرتکب شدند. اگر سلسله ای بنام مادها و هخامنشی در ایران وجود داشت چرا هیچ مورخی حتی همان گزنفون یا هردوت تا دوره پهلوی از این سلسله نام نبردند.
      کمی از این تعصب خشک یهودی مسلکی خارج شوید و دربست جفنگیات یهودیان را که در دوره پهلوی هرج و مرج تاریخی در ایران راه اندازی کردند تا دست نشانده های خودشان را بر این سرزمین پاک حاکم کنند نپذیرید.

      • هنوز کسی در اصل وجود کیانیان مطمئن نیست یا اگر بودن و جنگ های ایران و توران که در زمان آنها بود وجود داشت آنها خودشان بر مرز های شرقی مسلط بودن نه کل ایران.مناطق غربی تحت تسلط مادها بود. بعد شم اینکه پهلوی ها میخواستن خودشونو به هخامنشیان گره بزنن شکی نیست اما این در تاریخ رواج داشته که حکومت ها خودشونو به هخامنشیان و ساسانیان گره میزدن.

  8. دوست عزیز آقای دکتر نامدار از کتاب مغازی اسم نبردند از واقدی اسم بردند. شما واقدی را فقط با کتاب مغازی میشناسید در حالی که مورخین تاریخ اسلام و ایران او را از موالی و یک تاریخ نگار بزرگ می دانند که کتاب تاریخ کبیر او منبع بسیاری از نوشته های تاریخی است. اگر چه از این کتاب نسخه ای در دست نیست ولی بسیاری از مورخین قرون دوم به بعد از جمله طبری به کتاب تاریخ کبیر او استناد می کنند.

  9. کوروش نابودگری بزرگ.
    را شاید به این دلیل بتوان “بزرگ” نامید، که او نابودگری بزرگ بود. او توانست در طول مدت پادشاهی خود چندین کشور و تمدن درخشان بشری را چنان برای همیشه نابود کند که جز نامی از آنان برجای نماند(1)

    کوروش و نابودی ماد.
    کشور و تمدن ایرانی مادها چنان به دست کورش نابود و غارت شد که تقریباً هیچ یادمانی از آن برجای نمانده است. نه اثری از خط و زبان و قوانین، و نه نشانه‌ای از هگمتانه و دیگر شهرهای بزرگ. تباهی ماد چنان گسترده بود که امروزه عده‌ای از پژوهشگران بر این گمانند که چیزی با نام تمدن ماد وجود خارجی نداشته است(2)

    کوروش ونابودی ماد، لیدی و بابل.
    اگر کورش 3 کشور و تمدن درخشان ماد، لیدی و بابل را از میان نبرده بود، ای بسا انسان امروز در جهانی زیباتر، شادتر و خوشبخت‌تر زندگی می‌کرد (3)

    کوروش و نابودی تمدن عیلامی خوزیان.
    یکی دیگر ازتمدن‌های کهن ایران‌زمین که به دست کورش بر افتاد و از میان رفت، فرهنگ و تمدن کهن و درخشان عیلامیان _خوزیان بود. تمدنی که به مدت زمانی بس طولانی یعنی متجاوز از دو هزار سال در جنوب‌غربی فلات ایران تداوم داشت و آثار هنری و معماری فراوانی از آن برجای مانده است. این در حالی بود که پس از سلطه هخامنشیان بر این سرزمین چیزی جز کاخ سلطنتی آنان در شوش ساخته نشد. کاخی که بنا به اظهارات داریوش در کتیبه ششم او در شوش (DSf) پارسیان کمترین نقشی در ساخت آن نداشتند.
    با اینکه خوزیان دست‌کم یک‌بار کوشیدند تا در زمان داریوش یکم از سلطه هخامنشیان رهایی یابند و تا حد زیادی نیز در این‌ کار موفق شدند، اما به گفته داریوش در کتیبه بیستون با سرکوب شدید او مواجه شدند و برای همیشه منکوب گردیدند و از صفحه تاریخ محو شدند.
    در این زمینه پی‌یر بریان آورده است: «قتل‌عام‌هایی که پس از جنگ به وسیله سپاهیان کوروش انجام گرفته است، از شدت و خشونت ارتش نوبابلی حکایت می‌کند. احتمالاً در همین زمان (یا شاید اندکی پیش یا بعد از آن) است که شوش نیز مسخر کوروش گشته و آخرین پادشاهی نوعیلامی برای همیشه نابود شده است»(4)

    کوروش و نابودی لیدی و به بردگی گرفتن آنان.
    یکی دیگر از تمدن‌هایی که به دست کوروش بر افتاد و از بین رفت، تمدن کهن و درخشان لیدی بود. با اینکه اهالی لیدی در همان زمان کوشیدند تا از سلطه هخامنشیان رهایی یابند، اما این قیام که به رهبری پاکتیاس بر پا شد، به فرمان کوروش و به خشن‌ترین شکل ممکن سرکوب شد.
    کوروش با اعزام سپاهی به فرماندهی مازارس دستور داد که تمامی قیام‌کنندگان را به بردگی بکشند و رهبر آنان را زنده به نزد او بفرستند. او همچنین دستور داد لیدیایی‌ها را چنان خُرد و منکوب سازند که راه هرگونه شورشی علیه سلطه پارسیان هخامنشی بسته شود.
    سپاه کوروش به سرعت دست به منکوب کردن لیدیایی‌ها می‌زند و رهبر آنان را به اسارت می‌گیرد. شهرهای “پری‌ین” و “مگنزی” غارت می‌شوند و مردم شهرهای “فوسه” و “تئوس” خانه‌های خود را رها کرده و راه فرار در پیش می‌گیرند. ساکنان کاریه به بردگی کشیده می‌شوند و گروهی از اهالی “کزانتوس” و “کونوس” در “لیکیه” دست به انتحار می‌زنند و مرگ را بر تعبد و بندگی ترجیح می‌دهند. شهرها یکی پس از دیگری تسخیر می‌شوند و پس از این‌که تاراج می‌گردند، پادگان‌های نظامی پارسی و نیروهای ضد شورش هخامنشی در آنها مستقر می‌شوند. (5)

    کوروش و نابودی تمدن کادوسیان (گیلان)
    یکی دیگر از تمدنهایی که بدست کوروش و هخامنشیان نابود شد، تمدن درخشان گیلان باستان یعنی کادوسی_کادوسیان بود که در جنوب غربی دریای کاسپی_مازندران جای داشت. کادوسیان چندین بار کوشیدند تا استقلال و هویت خود را باز یابند اما با سرکوب و هجوم هخامنشیان مواجه شدند و تمدن آنان برای همیشه از تاریخ محو شد. (6)

    منابع:
    (1) رنجهای بشری، غیاث آبادی، ص 22
    (2) رنجهای بشری، غیاث آبادی، ص 23.
    تاریخ ماد، دیاکونوف، ترجمه کشاورز،ص 519
    (3) رنجهای بشری، غیاث آبادی، ص 23 تا 25
    (4) تاریخ امپراتوری هخامنشیان، پییر برایان، ترجمه مهدی سمسار، انتشارات زریاب، تهران 1377، جلد 1، صفحه 125.
    رنجهای بشری، غیاث آبادی، ص 23
    (5) تاریخ امپراتوری هخامنشیان، پییر برایان، ترجمه مهدی سمسار، انتشارات زریاب، تهرام 1377، جلد 1، صفحه 114 تا 117. رنجهای بشری، غیاث آبادی، ص 24
    (6) رنجهای بشری، غیاث آبادی، ص 24
    تاریخ پلوتارک، بخش اردشیر، بخشهای 28 و 29. ایران و شرق باستان در کتابخانه تاریخی، دیودور سیسیلی، ترجمه شورکایی و سنگاری، تهران 1384، ص 149. تاریخ مازندران باستان،طیار یزدان پناه لموکی،ص 143 و 144 و145

  10. کاملا درسته .‌ کوروش یک اسم عبری هست . پهلوی به خط میخی میگفت زبان پهلوی ! یکی باید خیلی ابله باشه اینارو باور کنه ! از روی خط میخی که زبان نمیشه تشخیص داد معلومه دارن جعل میکنن! هیچ تاریخی توی دنیا واسه هخامنشیان زبان تعیین نکرده چطوری اینا اومدن بدون هیچ سند و مدرکی ادعا کردن. دمش گرم اگه نمیترسن تحقیق درمورد هخامنشی رو آزاد کنن تا کی ممنوع هست! مگه میشه جلو علم گرفت . دیر یا زود جعل و دروغگویی اینها برملا میشه

    • دوست عزیز من پیشنهاد میدم از موتوری جنس نگیرید چون باعث پرت و پلا گویی و توهم می شود😏
      اگر یهودیان کوروش و منشور کوروش را ساختند چرا در منشورش اشاره ای به یهودیان نشده است 😃 سوالی که تمام کوروش ستیزان از دادن پاسخ به آن شانه خالی می کنند،
      توهم یهودی سازی این اقلیت تا جایی ست که همه چیز و همه کس را تحت تاثیر یهودی ها و اسرائیل می بینند،
      دومأ، یهودیان تنها بخشی از تاریخ هخامنشیان را ثبت کردند نه کل تاریخ را😏
      سومأ، برخی مدعی اند نام کوروش در شاهنامه فردوسی نیست، پس کوروش وجود ندارد!…خب در جواب این دوستان باید گفت :
      نام امامان هم در قران نیامده است پس باید امامان را انکار کنیم؟! 😃 اینه سواد منطق شما😂
      نام خیلی از بزرگان و پادشاهان در شاهنامه نیامده طبق استدلال شما پس باید همه آنها را انکار کنیم😀
      چهارمأ : نام کوروش در اشعار شاعران ایران باستان مانند سمعانی شاعر قرن ششم اهل خراسان بوضوح آمده است، حداقل یه تحقیق بکنید بعد قضاوت کنید تا اینگونه ناشیانه کل تاریخ ایران را انکار نکنید و باعث تمسخر و مضحکه دیگران شوید😃

      گرچه نام کوروش در شاهنامه آمده است، شماها حتی نمی‌فهمید شاهنامه یک اثر حماسی اسطوره ای ست نه تاریخی،، و در اسطوره سازی ها نام افراد عینأ ثبت نمی شود،، اما :

      دوران فتوحات کوروش در نقش رستم به رسم کشیده شده است، از شما بعید است،
      فقط ۷۰۰ (هفتصد) سال تاریخ جنگ های ایرانیان با روم است که در اسناد و منابع تاریخی جهان ثبت شده است
      مخالفت با نام کوروش یا وجود او نیست بلکه سنگینی سخنان به جا مانده از کوروش برای خیلی ها دشوار است…

      دوستان عزیز، حداقل نیم ساعت بخودتون زحمت بدهید یک تحقیق می کردید تا اینگونه ناشیانه قضاوت مضحک نکنید
      قصد توهین ندارم، اما از ادعاهای مضحک و بي اساس این چنین ، براحتی می شود به عمق نادانی و بیسوادی مدعیان آن پی برد😃
      بدرود

  11. ایشون هم مثل خسرو معتضد پول می گیرند تا تاریخ بنویسند و . . . .

  12. براستی که ماه پشت ابر نمی‌ماند، دروغها و تحریف های پالاندوزها روز به روز دارند رو میشوند…

    قهرمان‌های قلابی و ساختگی مثل کوروش و داریوش و… روز به روز رسواتر می شوند….

  13. من از یک بزرگی شنیدم که میگفت سلسله هخامنشیان نگید بلکه باید بگید سلسله خاخامنشیان 😵
    همچنین پهلوی فقط فقط از ایاشی و حرمسراهای شاهان قجر صحبت میکنه اما هیچ جایی از این حرکت فتحعلیشاه قاجار که وهابیون رو تا نزدیکی مکه تعقیبشون کرد به خاطر اینکه السعود وهابی رو به سزای جنایتی که مرتکب شده بودن برسونه 👍 البته اق دکتر همچی بیراه هم نمیگه👌قابل توجه بعضی ازدوستان که جوش کورش و داریوش گوگوش جان رونزنید بگو چرا😮برای اینکه موضوعهات و مشکلات مهمتر از کورش داریوش و گوگوش داریم که باید برای اونا جوش زد اقای دکترهم نظر خودشون رو گفت 😯

  14. در کتاب آثار و الباقیه ابوریحان بیرونی آمده است که کوروش یک دست نشانده از طرف بهمن اردشیر که همان همان بهمن پسر اسفندیار از شاهان سلسله کیانیان بوده است کوروش به جای بلت النصر می گمارد بعد هم در کتاب فارسنامه ابن بلخی آمده است که کوروش یا کیرش یک دست نشانده از طرف بهمن پسر اسفندیار پادشاه کیانیان ایران است که به خاطر ظلم های بخت النصر اول پسرش بلت النصر به جای او می گدازد بعد او نمی تواند به وظیفه خود را انجام دهد بهمن پسر اسفندیار که پادشاه ایران بوده است کیرش یا همان کوروش می گدازد به عنوان فرمانده دست نشانده در بابل و دستور می دهد هر کسی از یهودیان که می خواهند هر جا خواستند زندگی کنند و می گوید اگر هم می خواهند به سرزمین مادری خود برگردند و در پرستش دین خود آزاد باشد و در ضمن نوشته است کیرش از مادری یهودی که از دختر یکی از انبیاء یهودی است است و در ضمن بعد از بهمن همای دخترش پادشاه می شود بعد هم کوروش از طرف پدری پسر احشوارش نام یهودی خشایار است و خشایار یا احشوارش پسر جاماسپ و جاماسپ در شاهنامه وزیر لهراسب ولی در فارسنامه ابن بلخی پسر لهراسب معرفی شده است و در ضمن بعد از همای پسرش داراب پادشاه می شود که مصادف با کوروش یکم می شود من به نتیجه رسیده ام که کسانی که شاهک بودن با نام جعلی به ما هخامنش خود پادشاه ایران به جای سلسله بزرگ پادشاهی کیانیان جای زده اند در تاریخ چین و هندوستان نام پادشاهان پیشدادیان و کیانیان و اسکندر و اشکانیان و ساسانیان هستند و حتی لقب جهاندار دارند ولی نامی از پادشاهان هخامنشیان و ماد نبرده است

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.