سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / شمار کودکان مهاجر بازداشتی در آمریکا از مرز 76 هزار نفر گذشت

شمار کودکان مهاجر بازداشتی در آمریکا از مرز 76 هزار نفر گذشت

نشریه «هیل» در گزارشی مفصل به نحوه برخورد دولت آمریکا با کودکان پناهجو به شدت انتقاد کرده و نوشته واشنگتن در سال گذشته بیش از هر سال دیگری افراد زیر سن قانونی بدون همراه را بازداشت کرده است.

آمارهای نهادهای رسمی آمریکا نشان می‌دهد سیاست‌های سخت‌‌گیرانه دولت «دونالد ترامپ»، علیه مهاجران علیرغم انتقادهای گسترده داخلی و خارجی همچنان ادامه دارد. طی سه سال گذشته و به دنبال اعلام «سیاست تحمل صفر» از سوی رئیس‌جمهور آمریکا، این کشور هزاران کودک معصوم و بی‌پناه را در مرزهای آمریکا دستگیر از والدینشان جدا و روانه زندان کرده است. طی یک سال گذشته دست‌کم 6 تن از این کودکان معصوم در بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا در مرز مکزیک جان سپرده‌اند بدون اینکه هیچ دولت و نهادی از دولت ترامپ در مورد این جنایت‌ها بازخواست کند. چندی پیش نشریه «هیل» طی گزارشی نوشت: «هزاران کودک مهاجر در بازداشتگاه‌های مرزی مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌اند».

حالا نشریه «هیل» طی گزارشی از آخرین تحولات مربوط به کودکان پناهجو در آمریکا منتشر کرده و نوشته: «تا پایان سال مالی ۲۰۱۹ در ماه سپتامبر(شهریور 98) مقامات گمرک و حفاظت از مرز در آمریکا ۷۶ هزار و ۲۰ فرد زیر سن قانونی را در مرز جنوبی غربی این کشور بازداشت کرده‌اند که این رقم نشان دهنده افزایش ۵۲ درصدی در مقایسه با سال مالی قبلی است. بیشتر این کودکان مهاجر اهل آمریکای مرکزی -گوآتمالا، هندوراس و السالوادور- هستند. بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ تن از این افراد هم اهل مکزیک هستند».

در ادامه گزارش هیل آمده: «ارقام منتشر شده از سوی وزارت امنیت داخلی آمریکا نشان دهنده افزایش کلی ۳۴۲ درصدی در تعداد خانواده‌هایی است که به مرز آمریکا نزدیک می‌شوند و این رقم ۴۷۳ هزار و ۶۸۲ تن در سال مالی گذشته بوده است. سال قبل از آن هم تعداد این افراد ۱۰۷ هزار و ۲۱۲ تن بود. این ارقام جدید منتشر شده نشان دهنده چالشی است که دولت ترامپ در تلاش برای توقف مهاجرانی که در تلاش برای وارد شدن به آمریکا هستند، با آن مواجه است». چندی پیش خبرگزاری فرانسه نیز اعلام کرده بود ماموران گارد مرزی آمریکا طی یک سال گذشته حدود یک میلیون پناهجو را در مرز مکزیک بازداشت یا متوقف کرده‌اند! آمریکا بزرگ‌ترین مدعی دفاع از حقوق بشر است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

جالبه خودشان می پذیرندکه کاخ سفید را حسینیه خواهیم کرد!!!

ويدئو/ We will make the White House a Husseiniyeh

حرکت خودروها با پرچم فلسطین در آمریکا

ويدئو/به آمریکای جدید خوش آمدید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.