سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اربعین / اخبار موکب / مقدم‌فر: شکست طراحی آمریکایی، اسرائیلی و سعودی در عراق/ راهپیمایی اربعین نظم جدید حسینی را در جهان حاکم می‌کند

مقدم‌فر: شکست طراحی آمریکایی، اسرائیلی و سعودی در عراق/ راهپیمایی اربعین نظم جدید حسینی را در جهان حاکم می‌کند

کارشناس مسایل استراتژیک در برنامه تلویزیونی شبکه یک تاکید کرد اتفاقی که در عراق رخ داد، طراحی آمریکایی و اسرائیلی و سعودی بوده است تا مردم بترسند و برای اربعین نروند اما شکست خورد.

وی درباره انتقاداتی که نسبت به هزینه در این مسیر علی رغم مشکلات مختلف کشور می شود، گفت: هزینه های دولتی در کمترین مقدار است، شاید سروصدا و هیاهو باشد اما هزینه دولتی نداریم و هزینه اربعین کاملا مردمی است و مردم از جیب خودشان هزینه می کنند. مردمی که مسافرند خودشان می خواهند پیاده بروند، موکب بزنند، خرج کنند و چایی بدهند. البته طبیعتا وظیفه دولت و شهرداری است که حمایتشان کنند. وقتی 2 میلیون نفر از مرز عبور می کنند، باید تسهیلات برایشان فراهم باشد. هماننطور که برای سفر آنتالیا و ترکیه و جاهای دیگر هم این تسهیلات برای توریست آماده می شود و اینجا هم همینگونه است و دولت هزینه دیگری نمی کند.

مقدم فر درباره حسینیه ای که در مسیر پپاده روی دارد، توضیح داد: در کربلا موکبی داریم و هیاتی که 40 ساله شده است. من خادم آن هیات هستم و درآن از زائر 3 ماهه یا 6 ماهه داشته ایم تا زائر 80 ساله که خانواده شهدا بوده اند و با عشق می آیند. سال گذشته والده ما به رحمت خدا رفت، او سه بار عمل باز قلب کرده بود و دوست داشت بعد از تشرف های متعددی که داشت در اربعین هم مشرف شود و من و اخوی با توجه به شرایط او مانع می شدیم. دو سال پیش اشک در چشمان مادر جمع شد و گفت از کجا معلوم من سال دیگر زنده باشم و اشک ما را هم درآوردند. ایشان آن سال در پیاده روی اربعین شرکت کردند و همین اتفاق هم افتاد و سال بعد از دنیا رفتند.

وی با بیان اینکه حضرت زینب اولین زائر اربعین بوده است و آمده چیزی را ثبت کرده است، در خصوص 4 ویژگی زائر به روایت زیارت اربعین گفت: تبعیت اولین کلیدواژه است. دوم نصرت است و شما باید امام حق را یاری کنید. نکته سوم معیت و همراهی است. کلیدواژه چهارم هم برائت از دشمن است.

این کارشناس مسائل استراتژیک ادامه داد: زیارت شاخصه مومن است و اجتماع بشریت در روز اربعین در محور سیدالشهدا که نماد مبارزه با ظلم است. امروز گمشده دنیا معرفت است و از اروپا برای حضور در راهپیمایی اربعین هزینه می‌کنند. امروز گمشده دنیا معنویت است و لیبرال به بن بست خورده است و برای همین است که نامه مقام معظم رهبری مورد استقبال قرار می‌گیرد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

خشونت پلیس آمریکا ضد دانشجویان

پلیس آمریکا در برخورد با تجمع های اعتراض آمیز ضدصهیونیستی دانشجویان این کشور

 پس از نیجر چاد هم نظامیان آمریکایی را پس زد

آمریکا، فرانسه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.