سرخط خبرها

ایران مقدس

بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین

ایران مقدس

ایران مقدس«تنها سرزمینی که از زمان خلقتش تاکنون مشرکان در آن سکونت نداشته و مهد انسان های موحد بوده»

در قرآن آیاتی وجود دارد که اشاره به قوم ایران و ایرانیان دارد که به بعضی از آن‌ها اشاره می‌شود. پیامبراکرم (صلی‌الله‌علیه‌ و‌آله‌ وسلّم) به هنگام تلاوت قرآن به این آیه رسیدند که خداوند می‌فرماید: «…وَ اِنْ تَتَوَلَّوْا یَسْتَبْدِلْ قَوْماً غَیْرَکُمْ ثُمَّ لا یَکُونُوا اَمْثالَکُمْ؛و اگر روی برگردانید (خداوند) جای شما را به مردمی غیر از شما خواهد داد که مانند شما نخواهند بود.» [ سوره محمد آیه۳۸ ازحضرت پرسیدند: کسانی که اگر ما روی برگردانیم خداوند آن‌ها را به جای ما قرار می‌دهد چه کسانی هستند؟ رسول خدا در حالی که بردوش سلمان فارسی می‌زد فرمود: «این مرد و قوم او هستند.» [محمدی ری‌ شهری، محمد، میزان الحکمه، ری‌ شهری، ج۹، ص۸۲.]

ابوهریره می‌گوید: خدمت رسول خدا(صلی‌الله‌علیه‌ و‌آله‌ وسلّم) نشسته بودیم که سوره جمعه نازل شد. آن را برای ما تلاوت کرد و وقتی به آیه « وَ آخَرينَ مِنْهُمْ لَمّا يَلْحَقُوا بِهِمْ وَ هُوَ الْعَزيزُ الْحَکيمُ»[ سوره جمعه آیه۳.] رسید، مردی پرسید یا رسول الله آن گروه چه کسانی‌اند؟ حضرت ضمن اشاره به سلمان فرمودند: «قسم به جان کسی که جانم در دست او است «لو کان الایمان معلقاً بالثریا لتناوله رجل من العجم و اسعدهم به الفارس؛ اگر ایمان به ستاره ثریا بسته باشد و در آسمان قرار گیرد افرادی از عجم آن را به دست می‌آورند و سعادتمند‌ترین آن‌ها مردم فارس (ایران) هستند.» [سیوطی، عبدالرحمن بن ابی‌بکر، الدرالمنثور، ج۷، ص۵۰۶.]

خداوند می‌فرماید: أُولئِکَ الَّذينَ آتَيْناهُمُ الْکِتابَ وَ الْحُکْمَ وَ النُّبُوَّةَ فَإِنْ يَکْفُرْ بِها هؤُلاءِ فَقَدْ وَکَّلْنا بِها قَوْمًا لَيْسُوا بِها بِکافِرينَ «اگر این قوم نسبت به آن (هدایت الهی) کفر ورزند (مهم نیست) زیرا کسانی را نگاهبان آن ساختیم که نسبت به آن کافر نیستند.» [سوره انعام ، آیه۸۹.] شخصی از رسول خدا (صلی‌ الله‌ علیه‌ و‌آله‌ وسلّم) پرسید: ‌ای رسول خدا منظور از آن گروه نگهبان دین در این آیه چه کسانی هستند؟ حضرت فرمودند: سوگند به خدا، این گروه نگهبان، سلمان و قوم او هستند.» [نوری طبرسی، حسین، نفس الرحمن، ص۴۸.۷.]

رسول خدا (صلی‌ الله‌علیه‌ و‌آله‌ وسلّم) فرمودند «ایرانیان خویشاوندان ما اهل بیت‌اند…» [متقی هندی، علاءالدین، کنزالاعمال، ‌ ج۲، ص۳۰۳.]

رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌ و‌آله‌ وسلّم) می‌فرمایند: «اعظم الناس نصیباً فی الاسلام اهل الفارس؛ در بین مردم، مردم فارس بیشترین سهم را از اسلام دارند.» [ متقی هندی، علاءالدین، کنزالاعمال، ‌ ج۱۲، ص۹۰.   ]

رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌ و‌آله‌ وسلّم) فرمودند: «اسعد العجم بالاسلام اهل الفارس؛ خوشبخت‌ترین ملت غیر عرب به واسطه اسلام مردم ایرانند.» [ متقی هندی، علاءالدین، کنزالاعمال، ‌ ج۱۲، ص۹۰.  ]

رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌ و‌آله‌ وسلّم) فرمودند «اول کسانی که در روز قیامت برایشان شفاعت می‌کنم از میان امتم، اهل بیتم هستند سپس نزدیک‌ترین نزدیکانم از قریش…سپس از عجم‌ها» [ متقی هندی، علاءالدین، کنزالاعمال، ج۲، ص۹۴.]

وعده های خداوند حکیم عزیز که حتمی ومحقق شدنی است را از لسان قرآن بارها خوانده وشنیده ایم،خدا اراده کرده ازمیان مومنین آنهایی که به عهد خود باخدا وفا کنند قوم برگزیده ی او شوند« إِنَّ اللّهَ يَحْکُمُ ما يُريدُ. مائدة 1»واین انسان های مومن موحد را درموقعیتی اززمین ساکن شان کرده که رسول خدا صلی الله علیه واله وسلم از آنها  با نام ابناء فارس یادکرده«لو کان الدین (او العلم) معلقا بالثریا لتناوله رجال من ابناء الفارس» و این قوم هست که عاشقانه برای خدا تربیت می شوند و رشد داده می شوند تا برهمه اقوام وادیان غلبه داده شوند تا برای ظهورامام ومولای ازجانب خدا قیام کنند و برای احقاق حق رسول خدا واهل بیت عصمت وطهارت صلوات الله علیهم او را نصرت کنند.

این قوم حزب الله هستند که با تولای مثبت شان درقبال ولایت الله و ولایت رسول الله و ولایت مومنین به رسول الله حبیب خدا هستند

مائدة 54  – يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا مَنْ يَرْتَدَّ مِنْکُمْ عَنْ دينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهم وَ يُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَي الْمُؤْمِنينَ أَعِزَّةٍ عَلَي الْکافِرينَ يُجاهِدُونَ في سَبيلِ اللّهِ وَ لا يَخافُونَ لَوْمَةَ لائِمٍ ذلِکَ فضلُ اللّهِ يُؤْتيهِ مَنْ يَشاءُ وَ الله واسِعٌَ عليمٌ

مائدة 55  – إِنَّما وَلِيُّکُمُ اللّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذينَ آمَنُوا الَّذينَ يُقيمُونَ الصَّلاةَ وَ يُؤْتُونَ الزَّکاةَ وَ هُمْ راکِعُونَ

مائدة 56  – وَ مَنْ يَتَوَلَّ اللّهَ وَ رَسُولَهُ وَ الَّذينَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللّهِ هُمُ الْغالِبُونَ   

الصّادق (علیه السلام)- عَن رجل عَنْ أَبِی‌عَبْدِ‌اللَّهِ (علیه السلام) قَالَ سَأَلْتُهُ عَنْ هَذِهِ الْآیَهْ فَسَوْفَ یَأْتِی اللهُ بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَ یُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ أَعِزَّةٍ عَلَی الْکافِرِینَ قَالَ الْمَوَالِی. شخصی از امام صادق (علیه السلام) روایت کرده، که از او درباره‌ی این آیه: فَسَوْفَ یَأْتِی الله بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَ یُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَی الْمُؤْمِنینَ أَعِزَّةٍ عَلَی الْکافِرین پرسیدم. فرمود: یعنی «موالی» (یاران و حامیان).تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۴، ص۹۲ بحارالأنوار، ج۶۴، ص۱۸۰/ العیاشی، ج۱، ص۳۲۷/ البرهان

الباقر (علیه السلام)- أَنَّهُ نَزَلَتْ فِی عَلِیٍّ (علیه السلام) یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا مَنْ یَرْتَدَّ مِنْکُمْ عَنْ دِینِهِ …امام باقر (علیه السلام)- این آیه در مورد علی (علیه السلام) نازل ‌شده است. یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا مَنْ یَرْتَدَّ مِنْکُمْ عَنْ دینِهِ ...تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۴، ص۹۶ بحارالأنوار، ج۳۲، ص۲۸۳/ العمدهً، ص۲۸۸/ فرات الکوفی، ص۱۲۳/ المناقب، ج۳، ص۱۴۸/ نهج الحق، ص۱۸۶/ البرهان

العسکری (علیه السلام)- عَنْ أَبِی‌مُحَمَّدٍ‌الْحَسَنِ‌بْنِ عَلِیٍّ الْعَسْکَرِیِّ عَنْ أَبِیهِ (علیه السلام) وَ ذَکَرَ أَنَّهُ (علیه السلام) زَارَ بِهَا فِی یَوْمِ الْغَدِیرِ فَإِذَا أَرَدْتَ ذَلِکَ فَقِفْ عَلَی بَابِ الْقُبَّهْ ٌوَ قُل … السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا أَمِیرَالمُؤمِنِینَ  … أَشْهَدُ أَنَّکَ الْمَخْصُوصُ بِمِدْحَهِ اللَّهِ الْمُخْلِصُ لِطَاعَهِ اللَّهِ لَمْ تَبْغِ بِالْهُدَی بَدَلًا وَ لَمْ تُشْرِکْ بِعِبَادَهِ رَبِّکَ أَحَداً وَ أَنَّ اللَّهَ تَعَالَی اسْتَجَابَ لِنَبِیِّهِ (صلی الله علیه و آله وسلم) فِیکَ دَعْوَتَهُ ثُمَّ أَمَرَهُ بِإِظْهَارِ مَا أَوْلَاکَ لِأُمَّتِهِ … وَ لَقَدْ أَنْزَلَ اللَّهُ تَعَالَی فِیکَ مِنْ قَبْلُ وَ هُمْ کَارِهُونَ یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا مَنْ یَرْتَدَّ مِنْکُمْ عَنْ دِینِهِ فَسَوْفَ یَأْتِی اللهُ بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَ یُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ أَعِزَّةٍ عَلَی الْکافِرِینَ یُجاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللهِ وَ لا یَخافُونَ لَوْمَةَ لائِمٍ ذلِکَ فَضْلُ اللهِ یُؤْتِیهِ مَنْ یَشاءُ وَ اللهُ واسِعٌ عَلِیمٌ.. از امام عسکری (علیه السلام) [روایت شده] از پدرش [نقل کرد] و بیان فرمود که امام هادی (علیه السلام) با این زیارت در روز غدیر زیارت کرد: پس هنگامی که خواستی زیارت کنی، بر در گنبد بایست و بگو:… سلام بر تو ای امیرمؤمنان .. گواهی می‌دهم که تو به مدح خداوند اختصاص یافته‌ای و در اطاعت خدا اخلاص داری و برای هدایت جایگزینی نخواستی و هیچ کس را در عبادت پروردگارت شریک نکردی و [گواهی می‌دهم] که خدای تعالی دعای پیامبرش (صلی الله علیه و آله وسلم) را در مورد تو مستجاب کرد. سپس به او دستور داد برتری و ولایت تو را برای امّتش آشکار کند … خداوند پیش از این، درحالی‌که منافقان کراهت داشتند در مورد تو نازل فرمود: یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا مَنْ یَرْتَدَّ مِنْکُمْ عَنْ دِینِهِ فَسَوْفَ یَأْتِی الله بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَ یُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ أَعِزَّةٍ عَلَی الْکافِرِینَ یُجاهِدُونَ فِی سَبِیلِ الله وَ لا یَخافُونَ لَوْمَةَ لائِمٍ ذلِکَ فَضْلُ الله یُؤْتِیهِ مَنْ یَشاءُ وَ الله واسِعٌ عَلِیمٌ.تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۴، ص۹۶ بحارالأنوار، ج۹۷، ص۳۶۳

حالا متوجه می شویم که چرا بارها وبارها مردم مظلوم ومقاوم ایران از دیرباز مورد هجوم وتاخت وتاز اجانب بودند«عرب ها وعثمانی ها و مغول ها و افغان ها و چه …» ایرانی همیشه ازبیرون مرزها مورد تهاجم بوده و هم مزدوران داخلی «منافقان و یهود ونصارا درکسوت های خودی» به ما ایرانیان تعرض می کردند ومی کنند و دایه ی مهربانترازمادر خودشان را نشان می دهند..

به هجمه های این 40 ساله از داخل وخارج توجه کرده اید؟ چرا 8 سال جنگ جهانی با حضور مستقیم وغیرمستقیم 84 کشور علیه مردم عزیز ایران برپا شد؟؟؟ چرا 17000 از بهترین های مردم ایران باید به دست منافقین کوردل ومریض القلب ترور شوند؟؟؟ چرا داعش و طالبان و القاعده و النصره و.. چه وچه را بوجود آوردند؟؟؟ این ها جنود شیطان هستند ریشه ی آنها ابلیسی و میترایی وایلومیناتی وماسونی و بهایی و وهابی است… به گوشه ی دیگری از زندگی مردم عزیز ایران توجه کنیم

از قحطی بزرگ در ایران چه می دانید؟ آیا می دانید مابین سال های 1917 تا 1919 بیش از 40 درصد جمعیت ایران جان خود را از دست دادند؟

طی سال های 1917 تا 1919 ایران با وجود اعلام بی طرفی در جنگ جهانی اول، بیشترین آسیب را از این جنگ ویرانگر دید و در حدود نیمی از جمعیت کشور قربانی مطامع کشورهای بزرگ و استعمارگر آن دوران شدند. اسناد این قتل عام قریب به 10 میلیون نفری همچنان در ردیف اسناد طبقه بندی شده و سری انگلستان قرار دارد و این کشور هنوز هم از انتشار آن ها ممانعت می کند.با کشته شدن ولیعهد اتریش در سال 1914 جرقه جنگ جهانی اول زده شد. کشورهای روسیه، فرانسه و بریتانیا تحت عنوان “دول متفق” و کشورهای اتریش و آلمان به عنوان “دول محور” آغاز شد و سپس عثمانی، ایتالیا و ژاپن نیز با پیوستن به این گروه، میدان جنگ را به آسیا و خاورمیانه نیز گسترش دادند.در زمان آغاز جنگ جهانی اول، وضعیت داخلی ایران بسیار متزلزل بود. اوضاع آشفته و نابسامان اقتصادی و سیاسی و مداخله بدون حد و مرز قدرتهای خارجی، ایران را تا آستانه یک دولت ورشکسته پیش برد. هشت روز پس از تاجگذاری احمدشاه قاجار، جنگ جهانی اول آغاز شد و مستوفی الممالک نخست وزیر ایران رسما موضع بی طرفانه ایران را به دول متخاصم اعلام نمود.

دولت عثمانی نیز با بهانه تراشی در مورد حضور نیروهای روس در آذربایجان، از مرزهای شمال غرب نیروهای خود را وارد کشور کرده و توقف نقض بی طرفی را به خروج روسیه از آذربایجان موکول کرد. قواي روس در شهرهاي آذربايجان، اردبيل، قزوين و انزلي، حضور داشتند و بخش هايي از جنوب كشور از جمله بوشهر و بندر لنگه نيز در اشغال نيروي انگليس خبیث بود.

همچنین واحدهايي از سربازان انگليسي به همراه نیروهای هندي تحت امر خود از بحرين وارد آبادان شدند و اين شهر را اشغال كردند. عمده ترين توجيه ورود اين نيروي نظامي، ضرورت محافظت از تأسيسات استخراج نفت در منطقه خوزستان بود.

با انقلاب اکتبر 1917 روسیه، نیروهای روس از ایران خارج شدند و انگلیس برنامه ریزی خود برای پر کردن جای این نیروها را با بزرگ نمایی خطر آلمان ها و عثمانی آغاز کرد و بدین ترتیب انگلیسی ها از سال 1917 ایران را تحت اشغال خود درآوردند.

سرپوش زمان – دکتر ﻣﺤﻤﺪﻗﻠﻲ ﻣﺠﺪ در کتاب «قحطی بزرگ» دلیل مهم قحطی و مرگ و میر ایرانیان طی جنگ جهانی اول را حضور نیروهای انگلیسی در ایران و کمبود غله دانسته است. جلد هفتم از کتاب ده جلدی خاطرات قهرمان میرزا سالور (عین ‌السلطنه) در برگیرنده وقایع سه سال و نیم از سخت‌ترین ایام ایران در روزگار پادشاهی احمدشاه است. این دوره از ۲۷ مهر ۱۲۹۶ ه.ش آغاز می‌شود و تا ۸ فروردین ۱۲۹۹ ادامه می‌یابد.

محمد قلی مجد در کتاب “قحطی بزرگ” خود می نویسد: بر اثر چنین فاجعه عظیمی بود که جامعه ایرانی به شدت فروپاشید و استعمار بریتانیا توانست به سادگی حکومت دست نشانده خود را در قالب کودتای 1299 بر ایران تحمیل کند. مجد چنین نتیجه میگیرد: «هیچ تردیدی نیست که انگلیسی ها از قحطی و نسل کشی به عنوان وسیله ای برای سلطه بر ایران استفاده میکردند».

قحطی بزرگ ایران در سال های 1917 تا 1919 از حمله مغول در قرن سیزدهم میلادی نیز بسیار عظیم تر بوده است.

گرسنگی فراگیر در تمام نقاط ایران

مجد در کتاب خود با اشاره به تلگراف ها و مکتابات موجود و همچنین روزنامه های آن روز از فراگیر شدن قحطی در تمام نقاط کشور اینگونه می نویسد: از ژانویه 1918، کارد به استخوان رسید. در گزارش روزنامه رعد در یازدهم ژانویه 1918 چنین آمده است: «به گزارش نظمیه، هفته گذشته 51 نفر بر اثر گرسنگی و سرما در خیابان‌های تهران جان باخته‌اند». در همین مقاله به اقدامات امدادی انجام گرفته برای مقابله با قحطی در تهران اشاره شده است: «تا پایان دسامبر، کمیته مرکزی صدقات اقدامات زیر را برای فقرای شهر به انجام رسانده است: اختصاص باغ اعتماد حضور با اتاق‌های زیاد و با اسباب و اثاثیه مورد نیاز و گرمایش برای اقامت مستمندان، اختصاص باغ مجزایی برای زنان مستمند و کودکان، پناه دادن به یک‌هزار نفر ایجاد یک حمام برای آنها، تأمین البسه مورد نیاز، تأمین جیره روزانه برای چای، آش و برنج، معالجه بیماران، نگهداری از زنان باردار و تأمین شیر نوزادان یتیم، تأسیس یک مریضخانه 30 تختخوابی، ایجاد کارخانه‌ای برای قالیبافی زنان و کودکان که تاکنون 8 دستگاه دار قالیبافی در حال کار در آن مستقر شده است و تعیین معلمی برای تعلیم علوم دینی به کودکان».

روزنامه رعد در بیستم ژانویه درباره بیماری و گرسنگی می‌نویسد: «در چند روز گذشته تعدادی بر اثر وبا در بارفروش«بابل فعلی» و دیگر نقاط نزدیک دریای خزر درگذشته‌اند».

احمدشاه با وجود قحطی فراگیر حاضر به توزیع گندم های انبار شده در میان مردم نبود. يكي از محتكران عمده غلات، احمدشاه جوان بود كه تن به پيشنهاد خريد منصفانه رئيس الوزراي خود نيز نميداد و مقادير زیادی گندم و جو در انبارها ذخيره كرده بود. شاه قاجار در برابر پيشنهادهاي خريد صدراعظم خود اظهار ميداشت « جز به قيمت روز به صورت ديگر حاضر براي فروش نيستم».

در زمان قحطی نانوایان و خانه داران از جو و سایر غلات به جای گندم استفاده می کردند. واحمد شاه قاجار گندم مورد نیاز مردم برای پخت نان را جز به قیمت روز نمی فروخت.در زمان قحطی، شکل همه عوض شده و مردم دیگر به انسان شباهتی نداشتند. همه با چشمانی گود افتاده چهار دست و پا می خزیدند و علف و ریشه درختان را می خوردند. هر چه از جاندار و بی جان در دسترس بود به غذای مردم تبدیل شده بود. سگ، گربه، کلاغ، موش، خر و …

داناهو افسر شناخته شده اطلاعات نظامی انگلستان و نماینده سیاسی آن دولت در غرب ایران در سالهای 1918 و 1919 درباره قحطی درغرب ایران اینگونه می نویسد: “اجساد چروکیده زنان و مردان، پشته شده و در معابر عمومی افتاده اند. در میان انگشتان چروکیده آنان همچنان مشتی علف که از کنار جاده کنده اند و یا ریشه هایی که از مزارع در آورده اند به چشم می خورد؛ با این علفها می خواستند رنج ناشی از قحطی و مرگ را تاب بیاورند. در جایی دیگر، پابرهنه ای با چشمان گود افتاده که دیگر شباهت چندانی به انسان نداشت، چهار دست و پا روی جاده جلوی خودرویی که نزدیک می شد می خزید و در حالی که نای حرف زدن نداشت با اشاراتی برای لقمه نانی التماس می کرد.”

از گزارش‌های مطبوعات آن زمان کاملا روشن است که در تابستان 1917 ایران در آستانه قحطی قرار داشت و برداشت محصولات تنها وقفه‌ای کوتاه در آن ایجاد کرده بود. روزنامه ایران در 18 اوت 1917 چنین گزارش می‌دهد: «بر اثر تلاش‌های دولت، هم‌اکنون مقدار قابل توجهی غله در حال ورود به شهر است و دیروز قیمت جو در هر خروار از 35 تومان به 30 تومان کاهش یافت». اما این تسکینی گذرا بود. ایران در 21 سپتامبر 1917 می‌نویسد: «نبود غله دارد در سراسر ایران قحطی به وجود می‌آورد. تاثیر کمبود غله بویژه در کاشان مشهود است و هیچ ترفندی نمی‌تواند اوضاع را بهتر کند، زیرا حمل غله از قم یا سلطان‌آباد به کاشان ممنوع است و مازاد غله این مناطق به شهرهای شمالی ارسال می‌شود».

«جان لارنس کالدول» در گزارشی با عنوان «فقر و رنج در ایران» به تاریخ 4 اکتبر 1917 به تشریح قحطی فزاینده پرداخته و می‌نویسد: «کمبود مواد غذایی، بویژه گندم و انواع نان، سراسر ایران بویژه مناطق شمالی و حاشیه‌ای و نیز تهران را چنان در برگرفته که پیش‌ از آغاز زمستان، فقر و رنج وسیعی پدید آمده است. تردیدی نیست که زمستان امسال مرگ و گرسنگی چند برابر خواهد شد… حتی در این موقع از سال، قیمت ارزاق به بالاترین حد خود طی چندین سال گذشته رسیده و کمبود غله و میوه‌جات حقیقتا هشداردهنده است».

اوضاع اسفبار بهار 1918 در مرسوله ای از سوی کالدول توصیف شده است. به رغم فعالیت های وسیع کمیته امداد نجات و تغذیه بیش از هزاران گرسنه، کالدول می گوید:هزاران نفر که کمک به آن ها میسر نشد به علت گرسنگی و بیماری به ویژه در تهران، مشهد و همدان جان خود را از دست دادند. اطلاعات موثق حاکی از آن است که فلاکت و گرسنگی چنان مهیب است که صدها نفر از مردم از علف و حیوانات مرده تغذیه کرده اند و حتی گاه از گوشت انسان ها نیز خورده اند…فلاکت گسترده حتی بر شهرهای کوچک و هزاران روستای ایران حاکم بوده است.اما دسترسی به این اماکن به سبب فقدان تسهیلات حمل مواد غذایی به این نواحی دور افتاده کوهستانی و متروک تقریبا غیرممکن است. به نظر می رسد ایرانیان اصیل به دیدن مرگ درفجیع ترین شکل آن، یعنی مرگ در اثر گرسنگی، عادت کرده اند. و حتی خارجیان اینجا تا حدودی به سبب مشاهده فلاکت فراگیر در مقابل آن مقاوم شده اند.

یک شاهد عینی ایرانی در خاطراتش شمار افرادی که در سال نخست قحطی در تهران به علت گرسنگی جان خود را از دست دادند دست کم سی هزار نفر می داند و می گوید اجساد در کوچه ها و خیابان های پایتخت پراکنده بودند. به علاوه، در مرده شویخانه نیز اجساد روی هم انباشته شده و در گورهای دسته جمعی دفن می شدند. هر جا که قحطی از بین می رفت، وبا و تیفوئید شروع می شد.

جمعیت ایران در سال 1914

برای مقامات آمریکایی مقیم ایران در سال های پیش از جنگ جهانی اول، تلاش زیرکانه روس ها و انگلیس ها برای کم تخمین زدن و اندک جلوه دادن جمعیت ایران کاملا ملموس است. دبلیو مورگان شوستر مدیرکل آمریکایی مالیه ایران در خصوص جمعیت ایران در اوایل قرن بیستم چنین می نویسد: “درمورد جمعیت ایران به نحو عجیبی آمار نادرست ارائه می دهند: آمار به اصطلاح سرشماری شصت سال پیش ظاهرا پایه ارقام پایینی است که در برخی از کتابها ارائه می شود و خارجیان آن را می پسندند. درست است که پس از آن هیچ سرشماری صورت نگرفته است اما اروپاییانی که با اوضاع آشنا هستند کل جمعیت را بین 13 تا 15 میلیون برآورد می کنند. جمعیت تهران طی چهل سال گذشته از 100 هزار به 350 هزار نفر افزایش یافته است.” از برکت نتایج انتخابات تهران در پاییز 1917 نزدیک به 75 هزار رای در تهران و روستاهای اطراف جمع آوری شد. به گزارش روزنامه ایران دوازده نماینده منتخب بیش از 55 هزار رأی بدست آورده بودند. با در نظر گرفتن آنکه مردان 21 سال به بالا حق رأی داشتند و با در نظر گرفتن متوسط جمعیت برای هر خانواده در حدود شش نفر، جمعیت تهران و حومه در سال 1917 به راحتی می توانست 500 هزار نفر باشد که با اظهارات شوستر هماهنگی دارد. به علاوه برآورد شوستر از جمعیت ایران در حدود سال 1900 بالغ بر 13 تا 15 میلیون، با برآورد جمعیت 20 میلیونی در سال 1914 توسط راسل، همخوانی دارد.

به عنوان مثال کشیش راسل طی گزارشی در خصوص مناسبات ایران و روس به تاریخ 11 مارس 1914 می نویسد: ایران به بزرگی استرالیا، آلمان و فرانسه با جمعیتی در حدود 20 میلیون نفر است. راسل در گزارش مورخ 14 ژوئن 1914 حجم عظیم آراء در انتخابات مجلس ایران را مورد بررسی قرار می دهد و به “اهمیت مبارزه انقلابی 20 میلیون آریایی در ایران اشاره می کند.” در حالی که در سال 1917 جمعیت تهران براساس آراء انتخابات دست کم 400 تا 500 هزار نفر بود، در سال 1924 رابرت دبلیو ایمبری نایب کنسول آمریکا جمعیت تهران را 150 تا 200 هزار نفر برآورد کرد..

بازیابی جمعیت پس از 40 سال

پس از این قحطی چهل سال طول کشید تا ایران به جمعیت 1914 خود بازگردد. چارلز سی هارت سفیر آمریکا جمعیت ایران در سال 1930 را 13 میلیون نفر تخمین زده است. در سرشماری سال 1956 بود که جمعیت ایران به بیش از 20 میلیون نفر رسید. قحطی در ایران در سال های 1917 تا 1919 یکی از بزرگترین قحطی های تاریخ بود و بدون تردید بزرگترین فاجعه ای است که ایران به آن مبتلا شد. تنها نکته بسیار روشن در این فاجعه، قربانی شدن ایران “بیطرف” در جنگ جهانی بود. هیچ یک از طرف های متخاصم خواه به صورت نسبی و خواه مطلق، تلفاتی با این وسعت متحمل نشدند. فاجعه ای که منجر به فروپاشی جامعه ایرانی، تثبیت تسلط استعمار بریتانیا بر ایران،  تشکیل حکومت های وابسته به بریتانیا و کودتا علیه دولت های منتخب مردمی شد

دراین قسمت به همه ی ظالمان ومدعیان دروغین داخلی وخارجی مهدویت عج عرض می کنیم

طه135 – قُلْ کُلٌّ مُتَرَبِّصٌ فَتَرَبَّصُوا فَسَتَعْلَمُونَ مَنْ أَصْحابُ الصِّراطِ السَّوِيِّ وَ مَنِ اهْتَدي. بگو: «همه در انتظارند. پس در انتظار باشيد. زودا که بدانيد ياران راه راست کيانند و چه کسي راهيافته است».

ایران سرزمین شیران خدایی است، ایران سرزمین مؤمنین به اسدالله الغالب است، همان مولای عزیزی که رسول خدا صلی الله علیه واله وسلم فرمود(از رسول خدا صلی الله علیه واله وسلم پرسیدند:زاهدترین و خدایى ترین انسان کیست؟ حضرت فرمود: على وصیى و ابن عمى و اخى و حیدرى و کرارى و صمصامى و اسدى و اسدالله. على(ع )که وصى من و پسرعمویم و برادرم وشجاعترین پشتیبانم وشجاعترین حمله کننده به دشمن و شمشیرم و شیرمن و شیرخداست.بحارالانوار، ج 39، ص 73 ) ایران سرزمین مؤمنین به لیوث الغابات است. ایرانی مولایش حسین بن علی بن ابی طالب صلوات الله علیهما هست که در محضرش عرض می کنیم« السلام علیکم یا فُرسانُ الهَیجاء و لُیوثُ الغابات».« سلام بر شما ای تک‌سواران نبرد و شیران بیشه شجاعت ایران سرزمینی است که تفکروروحیات قسوره براو حاکم است و هروقت متجاوزان و دشمنان کینه توز به سمتش حمله کنند سخت پشیمانشان می کند ودشمن زبونش چون حمر مستنفره می مانند.

مدثر50 – کَأَنَّهُمْ حُمُرٌ مُسْتَنْفِرَةٌ..گويي گورخراني رميدهاند، مدثر51 – فَرَّتْ مِنْ قَسْوَرَةٍ.که از (مقابل) شيري فرار کردهاند!

ایران سرزمین شیرمردانی است که به هنگام موتِ شیرمردانشان بر روی قبورشان شیر ایستاده نمودارست و درخطه خوزستان و فارس و چهارمحال بختیاری و اصفهان و دیگر استان ها.. هنوز هم این نشان پابرجاست..

واما حضرت مسیح عیسی بن مریم سلام الله علیهما خداوندمتعال عیسی را از دست یهود فاسقنجات داد ودر سن جوانی بسویش رفعت داد. نساء158 – بَلْ رَفَعَهُ اللّهُ إِلَيْهِ وَ کانَ اللّهُ عَزيزًا حَکيمًا.بلکه خدا او را به سوي خود بالا برد، و خدا توانا و حکيم است. و در آینده با تأییدات روح القدس «هی فاطمه سلام الله علیها» باذن الله نازل می شود تا وعده خداوندمتعال محقق گردد.

آل عمران46 – وَ يُکَلِّمُ النّاسَ فِي الْمَهْدِ وَ کَهْلاً وَ مِنَ الصّالِحينَ. «و در گهواره [به اعجاز] و در ميانسالي [به وحي] با مردم سخن ميگويد و از شايستگان است». مائدة110 – إِذْ قالَ اللّهُ يا عيسَي ابْنَ مَرْيَمَ اذْکُرْ نِعْمَتي عَلَيْکَ وَ عَلي والِدَتِکَ إِذْ أَيَّدْتُکَ بِرُوحِ الْقُدُسِ تُکَلِّمُ النّاسَ فِي الْمَهْدِ وَ کَهْلاً وَ إِذْ عَلَّمْتُکَ الْکِتابَ وَ الْحِکْمَةَ وَ التَّوْراةَ وَ اْلإِنْجيلَ وَ إِذْ تَخْلُقُ مِنَ الطِّينِ کَهَيْئَةِ الطَّيْرِ بِإِذْني فَتَنْفُخُ فيها فَتَکُونُ طَيْرًا بِإِذْني وَ تُبْرِئُ اْلأَکْمَهَ وَ اْلأَبْرَصَ بِإِذْني وَ إِذْ تُخْرِجُ الْمَوْتي بِإِذْني وَ إِذْ کَفَفْتُ بَني إِسْرائيلَ عَنْکَ إِذْ جِئْتَهُمْ بِالْبَيِّناتِ فَقالَ الَّذينَ کَفَرُوا مِنْهُمْ إِنْ هذا إِلاّ سِحْرٌ مُبينٌ.[ياد کن] هنگامي را که خدا فرمود: «اي عيسي پسر مريم، نعمت مرا بر خود و بر مادرت به ياد آور، آنگاه که تو را به روحالقدس تأييد کردم که در گهواره [به اعجاز] و در ميانسالي [به وحي] با مردم سخن گفتي؛ و آنگاه که تو را کتاب و حکمت و تورات و انجيل آموختم؛ و آنگاه که به اذن من، از گِل، [چيزي] به شکل پرنده ميساختي، پس در آن ميدميدي، و به اذن من پرندهاي ميشد، و کور مادرزاد و پيس را به اذن من شفا ميدادي؛ و آنگاه که مردگان را به اذن من [زنده از قبر] بيرون ميآوردي؛ و آنگاه که [آسيب] بنياسرائيل را ـ هنگامي که براي آنان حجت هاي آشکار آورده بودي ـ از تو باز داشتم. پس کساني از آنان که کافر شده بودند گفتند: اين[ها چيزي] جز افسوني آشکار نيست.

حضرت عیسی(علیه‌السلام) در کنار امام زمان(علیه‌السلام)

هادی مسیحیان

پروردگار عالم، در مورد هدایت گری حضرت مسیح می‌فرماید: «وَ إِنْ مِنْ أَهْلِ الْکِتابِ إِلَّا لَیُؤْمِنَنَّ بِهِ قَبْلَ مَوْتِهِ وَ یَوْمَ الْقِیامَةِ یَکُونُ عَلَیْهِمْ شَهِیداً»[نساء،159] و از اهل کتاب، کسي نيست مگر آنکه پيش از مرگ خود حتماً به او ايمان ميآورد، و روز قيامت [عيسي نيز] بر آنان شاهد خواهد بود.

«انَّ عِیسیَ یَنْزْلُ قَبْلَ یَوْمِ الْقِیامَه اِلی الدُّنیَا فَلا یَبْقَی اهْلُ مِلَّهٍ یَهُودیٍّ وَ لا غَیْرُهُ اِلَّا آمَنَ بِهِ قَبْلَ مَوْتِهِ وَ یُصَلِّی خَلْفَ الْمَهْدِیِّ»به طور مسلم، عیسی پیش از قیامت به دنیا فرود خواهد آمد. پیرو هیچ آئینی از یهود و غیر آن در روی زمین نمی‌ماند جز اینکه پیش از وفاتش به او ایمان می‌ آورد. و او در پشت سر مهدی(علیه‌السلام) نماز می‌خواند[ بحارالانوار، محمدباقر مجلسی، ج53، ص 51.]. عیسی(علیه ‌السلام) پس از نزول از آسمان، حقیقت دین خدا را به مسیحیان خواهد شناسانید، صلیب را خواهد شکست و بر مسیحیت دروغین مهر ابطال خواهد زد.

اقتدا به امام زمان(عجل الله تعالی فرجه و علیه السلام)

وقتی امام زمان(علیه السلام) ظهور کند حضرت عیسی(علیه‌السلام) در بیت المقدس به زمین فرو خواهد آمد و پشت سر آن حضرت به نماز می‌ ایستد و این کار حضرت زمینه ساز پذیرش حکومت جهانی امام زمان از جانب مسیحیان می‌گردد.

رسول خدا صلّی الله علیه و آله وسلم  فرمودند: «قسم به آن کس که مرا به حق به نبوت مبعوث کرد اگر از دنیا جز یک روز باقی نماند آن روز را طولانی می‌کند تا فرزندم مهدی در آن روز قیام کند پس عیسی بن مریم فرود می‌آید و پشت سرش نماز می‌خواند».[«الذی بعثنی بالحق نبیا لو لم یبق من الدنیا إلا یوم واحد لطول اللّه ذلک الیوم حتى یخرج فیه ولدی المهدی، فینزل روح اللّه عیسى ابن مریم فیصلّی خلفه، و تشرق الأرض بنوره، و یبلغ سلطانه المشرق و المغرب».بحارالانوار، ج51، ص71.]

وزیر امام زمان(عجل الله تعالی فرجه و علیه السلام)

با ظهورامام مهدی (عجل الله تعالی فرجه) حضرت عیسی مسیح(علیه‌السلام) نیز ظاهر شده و به آن امام ملحق می‌شود و می‌گوید: «اِنَّما بَعِثْتُ وَزیرا، وَ لَمْ اُبْعَثْ اَمیرا»؛ «من، وزیر فرستاده شده‌ام، نه امیر و فرمانروا»[ معجم احادیث المهدی، علی کورانی، ج۱، ص۵۲۷؛/و اثباه الهداه، محمد بن حسن حرعاملی، ج3، ص613.]

حضرت عیسی علیه السلام از سوی امام مهدی(عجل الله تعالی فرجه وعلیه‌السلام) فرماندهی عملیات تهاجمی بر ضد لشکریان دجال را بر عهده می‌گیرد؛ لشیعه والرجعه، محمد رضا طبسی نجفی، ج۱، ص۱۶۷]

 از میان کارگزاران امام مهدی(علیه‌السلام) از حضرت عیسی مسیح (علیه السلام) به دلیل نقش کلیدی و منحصر به فرد او در تحکیم و گسترش حکومت جهانی امام مهدی(علیه‌السلام) با عنوان «وزیر» یاد شده است. گو این‌که حضرت عیسی مسیح(علیه‌السلام) در دوران ظهور، نقش معاون اولی امام مهدی(علیه‌السلام) را در میان دستیاران و کارگزاران حکومتی امام مهدی(علیه‌السلام) بر عهده دارد. [غایه المرام فی حجه الخصام عن طریق الخاص والعام، هاشم بحرانی، ص۶۹۷.]

کرسی قضاوت

نزول حضرت عیسی(علیه‌السلام) برای داوری به حق و اتمام حجت بر پیروان همه ادیان توحیدی، به ویژه یهودیان و مسیحیان جهان است. رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌ وآله وسلم) می‌فرماید: «عیسی بن مریم در میان امت من داور دادگری خواهد بود، کینه و عداوت را از میان مردم برمی‌دارد و آن‌قدر ثروت می‌ریزد که دیگر کسی آن را نمی‌پذیرد. خشم و آزار از هر جنبنده ای گرفته می‌شود و سرتاسر زمین به نرمی نقره می‌شود».[«یکون عیسی بن مریم فی امتی حکما مقسطا، یرفع الشحناء و التباغض و یفیض المان حتی لایقبله احد!. و تنزع حمه کل دابه، و تکون الارض کفاتور الفضه». ینابیع الموده، سلیمان حسینی بلخی قندوزی، ج3، ص88.]

از بین برنده دجّال

سرانجام حضرتعیسی مسیح علیه السلام از بین برنده دجّال در دوران رجعت خویش خواهد بود بنابر روایات بسیار، زمانی دجّال پا به فلسطین و بیت المقدس می گذارد که مسلمانان به همراه امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه) مهیّای نماز میشوند. در همین هنگام حضرت عیسی (علیه‌السلام) از آسمان نزول می‌کند و پس از اقامه نماز به امامت مهدی (عجل الله تعالی فرجه و علیه‌السلام) درِ مسجد به درخواست حضرت عیسی(علیه‌السلام) گشوده میشود. ناگهان چشم حضرت عیسی(علیه‌السلام) به سپاه هفتاد هزار نفری یهود به رهبری دجّال می افتد. دجّال با دیدن حضرت عیسی(علیه‌السلام) به سان نمک در آب می‌گدازد و حضرت عیسی(علیه‌السلام) خود را به او رسانده و با ضربتی هلاکش می‌سازد. با قتل دجّال لشکر او درهم می‌شکند و سنگ، درخت و خار به سخن آمده، با معرفی کافران زمینه قتل آن ها را به دست مسلمانان فراهم می‌آورند.[ کشف الاسرار و عده الابرار، احمد بن محمد میبدی، ج2، ص 142-143؛/و تفسیر القرآن العظیم، عمادالدین اسماعیل ابن کثیر، ج6، ص 592-595؛/و اشراط الساعه الصغری و الکبری، شیخ عزالدین حسین، ص 70-84.]

روم12 – وَ يَوْمَ تَقُومُ السّاعَةُ يُبْلِسُ الْمُجْرِمُونَ.و روزي که قيامت برپا شود مجرمان نوميد ميگردند.روم14 – وَ يَوْمَ تَقُومُ السّاعَةُ يَوْمَئِذٍ يَتَفَرَّقُونَ. و روزي که رستاخيز برپا گردد، آن روز [مردم] پراکنده ميشوند.روم55  – وَ يَوْمَ تَقُومُ السّاعَةُ يُقْسِمُ الْمُجْرِمُونَ ما لَبِثُوا غَيْرَ ساعَةٍ کَذلِکَ کانُوا يُؤْفَکُونَ.و روزي که رستاخيز بر پا شود، مجرمان سوگند ياد ميکنند که جز ساعتي [بيش] درنگ نکردهاند؛ [در دنيا هم] اين گونه به دروغ کشانيده ميشدند.

لقمان34 – إِنَّ اللّهَ عِنْدَهُ عِلْمُ السّاعَةِ وَ يُنَزِّلُ الْغَيْثَ وَ يَعْلَمُ ما فِي اْلأَرْحامِ وَ ما تَدْري نَفْسٌ ما ذا تَکْسِبُ غَدًا وَ ما تَدْري نَفْسٌ بِأَيِّ أَرْضٍ تَمُوتُ إِنَّ اللّهَ عَليمٌ خَبيرٌ.در حقيقت، خداست که علم [به] قيامت نزد اوست، و باران را فرو ميفرستد، و آنچه را که در رحم هاست ميداند و کسي نميداند فردا چه به دست ميآورد، و کسي نميداند در کدامين سرزمين ميميرد. در حقيقت، خداست [که] داناي آگاه است.

الحسن (علیه السلام)- عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَبَّاسٍ قَالَ: مَرَّتْ بِالْحَسَنِ بْنِ عَلِیٍّ (علیه السلام) بَقَرَهْ فَقَالَ هَذِهِ حُبْلَی بِعِجْلَهْ أُنْثَی لَهَا غُرَّهْ فِی جَبْهَتِهَا وَ رَأْسُ ذَنَبِهَا أَبْیَضُ فَانْطَلَقْنَا مَعَ الْقَصَّابِ حَتَّی ذَبَحَهَا فَوَجَدْنَا الْعِجْلَهْ کَمَا وَصَفَ عَلَی صُورَتِهَا فَقُلْنَا لَهُ أَ وَ لَیْسَ اللَّهُ عَزَّوَجَلَّ یَقُولُ وَ یَعْلَمُ ما فِی الْأَرْحامِ فَکَیْفَ عَلِمْتَ قَالَ إِنَّا نَعْلَمُ الْمَخْزُونَ الْمَکْتُومَ الَّذِی لَمْ یَطَّلِعْ عَلَیْهِ مَلَکٌ مُقَرَّبٌ وَ لَا نَبِیٌّ مُرْسَلٌ غَیْرَ مُحَمَّدٍ (صلی الله علیه و آله وسلم) وَ ذُرِّیَّتِه (علیهم السلام).

امام حسن (علیه السلام)- ابن‌عبّاس  گفت: «مادّه گاوی به حسن‌بن‌علی (علیه السلام) گذر کرد، فرمود: «گوساله مادّه‌ای در شکم دارد که پیشانی و سر دمش سفید است». ما همراه قصّاب رفتیم تا سرش را برید، و گوساله‌اش چنان بود که او فرمود، به او گفتیم: «مگر خدا نفرموده است: وَ یَعْلَمُ ما فِی الْأَرْحام؛ و او می‌داند و بس که در رحم‌ها چیست؟ شما از کجا دانستید»؟ فرمود: «ما نهانی را که آشکار نیست؛ می‌دانیم. چیزی که هیچ فرشته‌ی مقرّب و پیغمبرمرسل فرستاده شدهای غیر از محمّد (صلی الله علیه و آله وسلم) و ذریّه‌ی او از آن اطّلاع ندارند». تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۱، ص۵۹۰ بحار الأنوار، ج۵۵، ص۲۷۳/ بحار الأنوار، ج۴۳، ص۳۲۸؛ «جبینها» بدل «جبهتها»/ دلایل الإمامهْ، ص۶۷

السّجّاد (علیه السلام)- نَحْنُ أَئِمَّهُ الْمُسْلِمِینَ وَ حُجَجُ اللَّهِ عَلَی الْعَالَمِینَ وَ سَادَهُ الْمُؤْمِنِینَ وَ قَادَهُ الْغُرِّ الْمُحَجَّلِینَ وَ مَوَالِی الْمُؤْمِنِینَ وَ نَحْنُ أَمَانُ أَهْلِ الْأَرْضِ کَمَا أَنَ النُّجُومَ أَمَانٌ لِأَهْلِ السَّمَاءِ وَ نَحْنُ الَّذِینَ بِنَا یُمْسِکُ اللَّهُ السَّماءَ أَنْ تَقَعَ عَلَی الْأَرْضِ إِلَّا بِإِذْنِهِ وَ بِنَا یُمْسِکُ الْأَرْضَ أَنْ تَمِیدَ بِأَهْلِهَا وَ بِنَا یُنَزِّلُ الْغَیْثَ وَ بِنَا یَنْشُرُ الرَّحْمَهْ وَ یُخْرِجُ بَرَکَاتِ الْأَرْض. امام سجّاد (علیه السلام)فرمودند ما امام مسلمانانیم و حجّت خدا بر جهانیان و سادات مؤمنین و رهبر سفیدرویان و مولای مؤمنین. ما موجب امان و آسایش مردم در روی زمین هستیم همان‌طورکه ستارگان موجب امان اهل آسمان هستند. خداوند به‌واسطه‌ی ما آسمان را نگه داشته که بر زمین فرو نریزد، مگر به اذن و اجازه‌ی او و به‌وسیله‌ی ما زمین را نگه داشته که اهلش را تکان ندهد. باران به‌ واسطه‌ی ما می‌بارد و رحمت به‌ واسطه‌ی ما گسترش می‌یابد و زمین نعمت ‌های خود را خارج می‌کند.تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۱، ص۵۹۰ بحار الأنوار، ج۲۳، ص۵/ نورالثقلین

الصّادق (علیه السلام)- عَنِ الْمُفَضَّلِ بْنِ عُمَرَ قَالَ سَأَلْتُ سَیِّدِیَ الصَّادِقَ (علیه السلام) هَلْ لِلْمَأْمُورِ الْمُنْتَظَرِ الْمَهْدِیِّ (عجل الله تعالی فرجه الشریف) مِنْ وَقْتٍ مُوَقَّتٍ یَعْلَمُهُ النَّاسُ فَقَالَ حَاشَ لِلَّهِ أَنْ یُوَقِّتَ ظُهُورَهُ بِوَقْتٍ یَعْلَمُهُ شِیعَتُنَا قُلْتُ یَا سَیِّدِی وَ لِمَ ذَاکَ قَالَ لِأَنَّهُ هُوَ السَّاعَهْ الَّتِی قَالَ اللَّهُ تَعَالَی … عِنْدَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ وَ لَمْ یَقُلْ إِنَّهَا عِنْدَ أَحَد.امام صادق (علیه السلام) مفضّل‌بن‌عمر گوید: «از مولایم حضرت صادق (علیه السلام) پرسیدم: «آیا مأموریّت مهدی منتظر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) وقت معیّنی دارد که باید مردم بدانند کی خواهد بود»؟ فرمود: «حاشا که خداوند وقت ظهور او را طوری معیّن کند که شیعیان ما آن را بدانند». عرض کردم: «آقا برای چه»؟ فرمود: «زیرا وقت ظهور او همان ساعتی است که خداوند می‌فرماید: إِنَّ اللهَ عِنْدَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ. و نفرموده که علم آن نزد کس دیگری نیز هست» .تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۱، ص۵۸۸ بحار الأنوار، ج۵۳، ص۱

الرّضا (علیه السلام)  عَنِ الْحَسَنِ‌بْن‌الْجَهْمِ قَالَ: قُلْتُ لِلرِّضَا (علیه السلام) إِنَّ أَمِیرَالْمُؤْمِنِینَ (علیه السلام) قَدْ عَرَفَ قَاتِلَهُ وَ اللَّیْلَهَ الَّتِی یُقْتَلُ فِیهَا وَ الْمَوْضِعَ الَّذِی یُقْتَلُ فِیهِ وَ قَوْلُهُ لَمَّا سَمِعَ صِیَاحَ الْإِوَزِّ فِی الدَّارِ صَوَائِحُ تَتْبَعُهَا نَوَائِحُ وَ قَوْلُ أُمِّ کُلْثُومٍ لَوْ صَلَّیْتَ اللَّیْلَهَ دَاخِلَ الدَّارِ وَ أَمَرْتَ غَیْرَکَ یُصَلِّی بِالنَّاسِ فَأَبَی عَلَیْهَا وَ کَثُرَ دُخُولُهُ وَ خُرُوجُهُ تِلْکَ اللَّیْلَهَ بِلَا سِلَاحٍ وَ قَدْ عَرَفَ (علیه السلام) أَنَّ ابْنَ مُلْجَمٍ لَعَنَهُ اللَّهُ قَاتِلُهُ بِالسَّیْفِ کَانَ هَذَا مِمَّا لَمْ یَجُزْ تَعَرُّضُهُ فَقَالَ ذَلِکَ کَانَ وَ لَکِنَّهُ خُیِّرَ فِی تِلْکَ اللَّیْلَهِ لِتَمْضِیَ مَقَادِیرُ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ. امام رضا (علیه السلام) حسن‌بن‌جهم نقل می‌کند: به امام رضا (علیه السلام) عرض کردم: «همانا امیرالمؤمنین (علیه السلام) قاتل خود را شناخته بود و می‌دانست که در چه شبی و در چه مکانی کشته می‌شود، و چون نعره‌ی مرغابیان را در خانه شنید، خودش فرمود: «این‌ها نعره‌ی زنانی هستند که نوحه‌گرانی پشت ‌سر دارند». و چون ام‌کلثوم به او عرض کرد: «کاش امشب در خانه نماز بخوانی و برای نماز جماعت دیگری را بفرستی». از او نپذیرفت و در آن شب بدون اسلحه در رفت و آمد بود، درصورتی که می‌دانست ابن‌ملجم لعنت اللَّه او را با شمشیر می‌کشد و اقدام به چنین کاری جایز نیست». امام (علیه السلام) فرمود: «آنچه گفتی درست است ولی خودش انتخاب کرد که مقدّرات خدای عزّوجلّ در آن شب اجرا شود».تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۱، ص۵۹۰ الکافی، ج۱، ص۲۵۹/ نورالثقلین

الحسین (علیه السلام) فِی کِتَابِ مَقْتَلِ الْحُسَیْنِ (علیه السلام) لِأَبِی مِخْنَفٍ: وَ إِنَّ الْحُسَیْنَ (علیه السلام) لَمَّا نَزَلَ کَرْبَلَاءَ وَ أُخْبِرَ بِاسْمِهَا بَکَی بُکَاءاً شَدِیداً، وَ قَالَ: أَرْضُ کَرْبٍ وَ بَلَاءٍ، قِفُوا وَ لَا تَبْرَحُوا وَ حُطُّوا وَ لَا تَرَحَّلُوا فَهَیهُنَا وَ اللَّهِ مَحَطُّ رِحَالِنَا وَ هَیهُنَا وَ اللَّهِ سُفِکُ دِمَائُنَا وَ هَیهُنَا وَ اللَّهِ تُسبَی حَرِیمُنَا وَ هَیهُنَا وَ اللَّهِ مَحَلُّ قُبُورِنَا وَ هَیهُنَا وَ اللَّهِ مَحْشَرُنَا وَ مَنْشَرُنَا وَ بِهَذَا وَعَدَنِی جَدِّی رَسُولُ اللهِ (صلی الله علیه و آله) وَ لَا خِلَافَ لِوَعْدِهِ.امام حسین (علیه السلام) ابن‌مخفّف در کتاب مقتل الحسین (علیه السلام) آورده: وقتی امام حسین (علیه السلام) به کربلا رسید و اسم آن سرزمین را به ایشان گفتند، به شدت گریست و فرمود: «این زمین، زمین گرفتاری و بلا است، همین‌جا بایستید و از آنجا حرکت نکنید، همین‌جا بارهایتان را بر زمین بگذارید و از آنجا کوچ نکنید. به خدا قسم محلّ به زمین خوردن بارهای ما همین‌جاست؛ به خدا قسم محلّ ریختن خون ما همین‌جاست؛ به خدا قسم محلّ هتک حرمت ما همین‌جاست؛ به خدا قسم محلّ قبرهای ما همین‌جاست و به خدا قسم محلّ حشر و نشر ما همین جاست. جدّ من رسول خدا (صلی الله علیه و آله) مرا به اینجا وعده‌داده بود و وعده‌ی او تخلّف ناپذیر نیست».تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۱، ص۵۹۲ نورالثقلین

حضرت عیسی علیه السلام رسول اولوالعزمی است که سرآمد حضرات اولوالعزم موسی وابراهیم ونوح صلوات الله علیهم است وبیشترین عزم را برای ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه وصلوات الله علیه وعلی آبائه  ازخود بروزداده ودرآینده با نزولش به زمین بروز می دهد وشاگرد درجه ی یک حضرت رسول الله صل الله علیه وآله وسلم است وبهترین سرباز ومطیع ترین وتسلیم ترین مردم برای امام زمان عجل الله تعالی فرجه وسلام الله علیه است  سلام بر«مهدی الامم وجامع الکلم» وسلام برناصر مهدی عیسی بن مریم سلام الله علیهم. وهمان طور که امام حسن مجتبی علیه السلام فرمودند« الَّذِی لَمْ یَطَّلِعْ عَلَیْهِ مَلَکٌ مُقَرَّبٌ وَ لَا نَبِیٌّ مُرْسَلٌ غَیْرَ مُحَمَّدٍ (صلی الله علیه و آله و سلم) وَ ذُرِّیَّتِه (علیهم السلام).» علم السّاعه باذن الله دراختیار محمد وال محمد صلوات الله علیهم اجمعین است.

بعون الله تبارک وتعالی

مائدة116 – وَ إِذْ قالَ اللّهُ يا عيسَي ابْنَ مَرْيَمَ ءَ أَنْتَ قُلْتَ لِلنّاسِ اتَّخِذُوني وَ أُمِّيَ إِلهَيْنِ مِنْ دُونِ اللّهِ قالَ سُبْحانَکَ ما يَکُونُ لي أَنْ أَقُولَ ما لَيْسَ لي بِحَقٍّ إِنْ کُنْتُ قُلْتُهُ فَقَدْ عَلِمْتَهُ تَعْلَمُ ما في نَفْسي وَ لا أَعْلَمُ ما في نَفْسِکَ إِنَّکَ أَنْتَ عَلاّمُ الْغُيُوبِ

 مائدة117 – ما قُلْتُ لَهُمْ إِلاّ ما أَمَرْتَني بِهِ أَنِ اعْبُدُوا اللّهَ رَبّي وَ رَبَّکُمْ وَ کُنْتُ عَلَيْهِمْ شَهيدًا ما دُمْتُ فيهِمْ فَلَمّا تَوَفَّيْتَني کُنْتَ أَنْتَ الرَّقيبَ عَلَيْهِمْ وَ أَنْتَ عَلي کُلِّ شَيْءٍ شَهيدٌ

مائدة118 – إِنْ تُعَذِّبْهُمْ فَإِنَّهُمْ عِبادُکَ وَ إِنْ تَغْفِرْ لَهُمْ فَإِنَّکَ أَنْتَ الْعَزيزُ الْحَکيمُ

وعیسی علیه السلام جزو برنامه های خداوندی است و هر طورخداوند بخواهد اِعمال می کند.

مائدة119 – قالَ اللّهُ هذا يَوْمُ يَنْفَعُ الصّادِقينَ صِدْقُهُمْ لَهُمْ جَنّاتٌ تَجْري مِنْ تَحْتِهَا اْلأَنْهارُ خالِدينَ فيها أَبَدًا رَضِيَ اللّهُ عَنْهُمْ وَ رَضُوا عَنْهُ ذلِکَ الْفَوْزُ الْعَظيمُ

 مائدة120 – لِلّهِ مُلْکُ السَّماواتِ وَ اْلأَرْضِ وَ ما فيهِنَّ وَ هُوَ عَلي کُل شَیءٍ قَدیرٌ

ایرانی حب الله دارد حب فاطمه س دارد

عَنْ سَلْمَانَ الْفَارِسِيِّ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ: يَا سَلْمَانُ مَنْ أَحَبَّ فَاطِمَةَ ابْنَتِي فَهُوَ فِي الْجَنَّةِ مَعِي وَ مَنْ أَبْغَضَهَا فَهُوَ فِي النَّارِ يَا سَلْمَانُ حُبُّ فَاطِمَةَ يَنْفَعُ فِي مِائَةِ مَوْطِنٍ أَيْسَرُ تِلْكَ الْمَوَاطِنِ الْمَوْتُ وَ الْقَبْرُ وَ الْمِيزَانُ وَ الْمَحْشَرُ وَ الصِّرَاطُ وَ الْمُحَاسَبَةُ فَمَنْ رَضِيَتْ عَنْهُ ابْنَتِي فَاطِمَةُ رَضِيتُ عَنْهُ وَ مَنْ رَضِيتُ عَنْهُ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ وَ مَنْ غَضِبَتْ عَلَيْهِ فَاطِمَةُ غَضِبْتُ عَلَيْهِ وَ مَنْ غَضِبْتُ عَلَيْهِ غَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِ يَا سَلْمَانُ وَيْلٌ لِمَنْ يَظْلِمُهَا وَ يَظْلِمُذُرِّيَّتَهَا وَ شِيعَتَهَا .سلمان میگوید: رسول خدا صلیاللهعلیهوآله وسلم فرمود: ای سلمان هرکه حب دخترم فاطمه را دارد در بهشت در کنار من خواهد بود، و هرکه او را دشمن بدارد در آتش جهنم خواهد بود. ای سلمان حب فاطمه در صد جایگاه به حال انسان سودمند است که راحت ترین آنها عبارتاند از: مرگ، قبر، میزان، سنجش، محشر، و پل صراط و حساب کشی؛ پس دخترم فاطمه از هر کس راضی باشد، من از او راضی میشوم و هر کس من از او راضی شوم خدا از او راضی خواهد بود. و هر کس فاطمه از او خشمگین باشد، من بر او غضب میکنم و هر کس من بر او غضب کنم، خداوند بر او غضب میکند. ای سلمان وای بر کسی که به فاطمه و به فرزندان و شیعیانش ظلم و ستم کند! .بحارالانوار، ج٢٧، ص١١۶ 

ایرانی حب الله دارد حب حسین فاطمه س دارد

وَ مِنْ كِتَابِ اَلْمَصَابِيحِ بِإِسْنَادِهِ عَنْ يَعْلَى بْنِ مُرَّةَ قَالَ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وسلم : حُسَيْنٌ مِنِّي وَ أَنَا مِنْهُ أَحَبَّ اَللَّهُ مَنْ أَحَبَّ حُسَيْناً حُسَيْنٌ سِبْطٌ مِنَ اَلْأَسْبَاطِ.رسول خدا فرمودند« حسين از من است و من از حسين،خداوند محبت دارد به هركه حب حسين دارد، حسين نوه ای از نوادگان است» بحارالانوار، ج37، ص74.

 

اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم

1398/7/9

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

رستگاری در روز رستگاری 

سوره مائده آیه ۸۲

آهنگ / علی مولا، علی یار و علی یاور

زهر سویی صدای یا علی آمد؛ ندای لا فتی الّا علی آمد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.