سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / نصایح امام خمینی رحمت الله علیه

نصایح امام خمینی رحمت الله علیه

فرمایش گوهربار امام خمینی رحمت الله علیه:

شما آقایان که در راه اسلام و علم قدم بر می دارید و متلبس به لباس اسلام و لباس انبیاء شده اید و متلبس به لباس روحانیت شده اید، گمان نکنید که درس خواندن بدون اینکه قرائت به اسم رب باشد برایتان فایده دارد، گاهی ضرر دارد، گاهی علم غرور می آورد، گاهی علم انسان را پرت می کند از صراط مستقیم.

اینهائی که دین ساز بودند، اکثراً اهل علم بودند. اینهائی که دعوت بر خلاف واقع کردند، اکثراً از اهل علم هستند، چون علم قرائت به اسم رب نبوده است، انحراف داشته است از اول، این راه انحرافی هر چه پیش رفت، بیشتر انحراف حاصل می شود، دورتر می شود از انسانیت. چه بسا یک نفر آدم فیلسوف اعظم است به حسب نظر مردم، فقیه اکرم است به حسب نظر مردم، همه چیز می داند، انبار معلومات است لکن چون قرائت به اسم رب نبوده است از صراط مستقیم دور شده است و از همه دورتر. هر چه انبار زیادتر وِزرَش زیادتر، هر انبار بزرگتر وِزر و ظلماتش بیشتر، ظلمات، (بعضها فوق بعض) گاهی علم ظلمت است، نور نیست.

آن علمی که شروع بشود به اسم رب، نور هدایت دارد این علمی که برای این است که یاد بگیرد، آن خوبش این است که می خواهد یاد بگیرد و الا می خواهم مسند بگیرم، می خواهم امام جماعت بشوم، می خواهم اهل منبر بشوم، می خواهم مقبول عامه باشم، مقبول مردم باشم، انحراف است، اینها انحرافات است و همه دقیق.

صحیفه نور جلد 7 صفحه 226 /د

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

دعاهای بعد از نمازهای واجب ماه رمضان _ شب اول

قرآن هدایت می‌کند به اقوم

فاطمه یعنی که بسم الله الرحمن الرحیم

فاطمی یعنی درون کهف با مولا شدن

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.