سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / معرفت / شورای نویسندگان / احتیاج به امام حسین(ع)؛ دیروز، امروز، فردا

احتیاج به امام حسین(ع)؛ دیروز، امروز، فردا

دیروز :
جامعه مسلمانان صدر اسلام علی رغم 23 سال مجاهدت سیدمان رسول الله(ص) و بعد از رحلت ایشان، طی حدود 50 سال به حدی از حقیقت اسلام و دین دور شدند که با خاندان عصمت و طهارت(ع) در ماجرای کربلا و عاشورا آنگونه رفتار کردند و اسلام مجسم و قرآن ناطق امام حسین(ع) و اهلبیت مکرم و یاران ایشان را با آن وضع فجیع به مسلخ بردند و به شهادت رسانده و به اسارت بردند.
علت این ماجرا چیزی نبود جز روی برگرداندن از ولایت و عدم تولای صحیح از خدا و رسول الله و اهلبیت(ع)، مسیری که خداوند بارها در قرآن کریم به پیمودن آن تاکید کرده بود و برعکس تبعیت و دل بستن به طواغیت و تولای یهود و نصارا و پیمودن راهی که خداوند در جای جای قرآن کریم شدیدا از آن بر حذر داشته بود.
جامعه صدر اسلام و بویژه عصر امام حسین(ع) بواسطه نفوذ تفکرات یهود کارش به جایی رسید که بنی امیه، این سلسله جنبان طاغوت و ولایت شیطان یعنی کسانی که ماموریت داشتند اسلام را آنگونه که یهود و نصارا می خواستند به اجرا درآورند، امت اسلام را از جریان ولایت دور نگه داشته و حتی المقدور ولی خدا را از صحنه حذف نمودند و اسلام را از درون تهی کردند، و تاریخ مشحون از جنایاتی است که این شجره خبیثه ملعونه بر اهلبیت(ع) و شیعیان و محبان ایشان و کل جامعه اسلامی روا داشتند.
جامعه مسلمانان در عصر امام حسین(ع) درست است که در زبان و حتی در عمل هیچ احساس نیاز و احتیاجی به امام حسین ع، به ولایت ایشان،به معارف ایشان،به افکار ایشان و اخلاق ایشان نداشتند اما به لحاظ جهالت و ضلالتشان از مسیر حق و حیرانی آنها در مسیر تولای طاغوت، فریاد نیازشان به ولی خدا به آسمان رسیده بود. امام حسین(ع) در این فضا با بذل هر آنچه داشت در راه خدا، مسیر تولای صحیح به خدا و ولی خدا را مجددا به روی بشر گشودند همانگونه که در زیارت اربعین می خوانیم :
«و بذل مهجته فیک»؛ یعنی حسین‌بن‌علی، جان و خون خود را در راه تو داد؛ «لیستنقذ عبادک من الجهالة»؛تا بندگان تو را از جهل نجات دهد؛ «و حیرة الضّلالة»؛ و آنها را از سرگردانیِ ناشی از ضلالت و گمراهی برهاند.
امام حسین(ع) نسخه خداوند در آیات 54 تا 56 سوره مائده را اجرا کردند و پیمودن پلکان تولای خدایی را به عنوان تنها راه نجات از طاغوت و طاغوتیان عملا نشان دادند.

امروز :
اما امروز چه نیازی به امام حسین(ع) هست؟ بشر امروز با اینهمه علم و تکنولوژی و مظاهر تمدن چه نیازی به امام حسین(ع) دارد؟
کسانی که صرفا نگاه تاریخی به جریان امام حسین(ع) و واقعه عاشورا دارند پاسخ درخور توجهی به این سوال ندارند.
اما ابشر امروز در مقیاس جهانی به همان بلاهایی مبتلا شده که جامعه مسلمانان صدر اسلام مبتلا بودند. جهالت و حیرت ضلالت و در یک کلام انحراف از مسیر تولای الهی.
امروز مدرنیسم بعنوان نسخه زندگی از سوی اتاق فکر مدعیان مدیریت جهان یعنی صهیونیسم بین الملل به ملتهای جهان دیکته شده و ظاهر فریبنده و پر زرق و برق آن عقل از سر بشر ربوده است و جامعه جهانی را در پلکان تولای یهود و نصارا به سوی ظلمات و گمراهی می کشاند.
یزید امروز اسراییل و آمریکا و بنی امیه امروز آل سعود اند. و این جبهه باطل کمر بسته اند تا بشریت را از دایره ولایت خدا خارج کرده و جلوی بهره مندی جوامع از هدایت الهی و ولایی را بگیرند.
با پیروزی انقلاب اسلامی ایران با محوریت ولایت الله و مظهر آن ولایت مطلقه فقیه، و پیشرفت های شگرف آن در عرصه های مختلف، پیام اصلی این انقلاب یعنی دعوت ملت های جهان به پیمودن مسیر تولای الهی به گوش جهان رسیده است.
این انقلاب شروعش،استمرارش و حیاتش با معارف حسینی(ع) بوده و امروز برای مقابله با طواغیت و سردمداران آن به امام حسین(ع) و معارف،افکار و روش و منش ایشان شدیدا محتاج هستیم.
فرهنگ مقاومت و گفتمان مقاومت که ستون های کاخ ظلم در سراسر جهان به لرزه درآوده، از سوی امام حسین(ع) عرضه شده است.
جبهه مقاومت و ملت های آزادیخواه جهان امروز به امام حسین(ع) شدیدا محتاج اند نه تنها به آموزه های امام حسین(ع) بلکه به بهره مندی از نور ایشان و معنویت ایشان و توسل به ایشان و مسیری که ایشان جلوی راه بشر قرار دادند.
امام حسین(ع) زنده و در جهان تاثیرگذار است. جسم مطهر امام حسین(ع) از دنیا رفته اما حقیقت نورانی ایشان، جاذبه شخصیت ایشان و مغناطیس حسینی زنده است و ملتهای تشنه را از دریای معارف، افکار و الطاف خود سیراب می کند.
جریان عظیم اربعین که در تاریخ سابقه ندارد امروز تمام معادلات جبهه باطل را بهم ریخته و از شرق و غرب عالم از ملل مختلف و اقوام و مذاهب گوناگون حتی از جوامع بی دین و ملحد، سیلی خروشان به راه افتاده و خون حسین بن علی(ع) به جوشش درآمده و حقیقت نورانی ایشان همچون خورشیدی بشریت را از جهالت و حیرت ضلالت به راه رهنمون می شود. دلهای میلیونها انسان مشتاق با نگاه ولایی ایشان می تپد.

اما فردا
فردا نیز مردم جهان به امام حسین(ع) محتاج اند. امام حسین(ع) هر آنچه داشت به میدان آورد و تمام توان خود را به پیشگاه ولی عصر امام زمان عج عرضه نمود.
ساخت تمدن نوین اسلامی و زمینه سازی برای ظهور امام زمان اصلی ترین هدف انقلاب اسلامی است. امروز مدرسه و مکتب سیدالشهدا(ع) انسانها را برای آینده تربیت می کند. در آینده جایی برای ولایت طاغوت نباید باشد و ملتهای جهان راه و روش مبارزه و فرهنگ مقاومت علیه این جریان شیطانی را بایستی از امام حسین(ع) بیاموزند.
فراماسونرها، ایلومیناتی ها و کارگزاران ولایت شیطان نشان داده اند که آبشخور فکری شان و برنامه شان برای آینده بشر چیست و لذا نسخه مواجهه با این جریان همان نسخه امام حسین و برگرفته از آیات 54 تا 56 سوره مائده است است.
جامعه بشری در آینده محتاج بهره مندی از نورانیت، هدایت، و ولایت امام حسین(ع) است. حرکت امام حسین(ع) همانگونه که در کوتاه مدت بساط ظلم و استکبار یزیدی را برچید در آینده نیز بساط طاغوت و تولای یهود و نصارا را برخواهد چید و زمینه را برای ظهور مصلح کل و بهره مندی بشریت از حیات طیبه الهی فراهم خواهد نمود

محرم الحرام 1441 عباس قره داغی

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

انتظار در اندیشه مقام معظم رهبری از جنس عمل راهبردی است و شهید سلیمانی تبلور عملی انتظار

حجت‌الاسلام نجف لک‌زایی.

چرا حضرت عباس (علیه السلام) باب‌الحوائج نامیده شد؟/ نگاهی قرآنی به رفتار حضرت ابوالفضل در قبال امام حسین(علیه السلام)

من از درک ابعاد وجودی حضرت اباالفضل(علیه السلام) عاجزم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.