سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / معجزات / معجزات/ نزول مائده آسمانی
السّلام علیک یاابامحمد یا حسن بن علی ایها المجتبی

معجزات/ نزول مائده آسمانی

بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین

معجزات امام حسن  بن علی علیه السلام و نزول مائده آسمانی

يكى از اصحاب امام حسن مجتبى علیه السلام گفت:روزى حضرت از شهر مدينه منوّره عازم شهر شام شد.من نيز با عدّه اى – كه تعداد آن ها هفتاد نفر بود – به همراه حضرت حركت كرديم . امام عليه السلام هنگام حركت ، روزه بود و هيچگونه آذوقه و زاد و توشه اى همراه خود برنداشته بوديم .

چون مقدارى از مسافت را پيموديم ، خورشيد غروب كرد و نماز مغرب و عشاء به امامت حضرت اقامه شد ؛ و بعد از نماز، حضرت دست به دعا برداشت و هنگامى كه دعايش به درگاه خداوند متعال پايان يافت،ناگاه متوجّه شديم كه درى از آسمان گشوده شد و ملائكه الهى به همراه زنبيل هايى كه پر از ميوه و اشياء خوراكى بود، وارد شدند.

و سپس آن غذاهاى داغ و لذيذ؛و ميوه ها را جلوى ميهمانان امام حسن مجتبى عليه السلام چيدند؛ و همه ما به همراه آن حضرت از آن غذاها و ميوه ها ميل كرديم .و چون بسيار خوش طعم و لذيذ بود؛ و ما نيز راه زيادى را پيموده بوديم و خسته و گرسنه شده بوديم ، طبيعى بود كه زياد خورديم .ولى بدون آن كه چيزى از غذاها و ميوه ها كم شده باشد، ملائكه ها آن ها را جمع كرده و به آسمان بالا بردند

مدينة المعاجز: ج 3، ص 235، ح 854، اثبات الهداة : ج 2، ص 561، ح 25.

اللّهم صلّی علی محمّد وآل محمّد وعجّل فرجهم

[المائدة114 ] ص127 – قالَ عيسَي ابْنُ مَرْيَمَ اللّهُمَّ رَبَّنا أَنْزِلْ عَلَيْنا مائِدَةً مِنَ السَّماءِ تَکُونُ لَنا عيدًا ِلأَوَّلِنا وَ آخِرِنا وَ آيَةً مِنْکَ وَ ارْزُقْنا وَ أَنْتَ خَيْرُ الرّازِقينَ
عيسي پسر مريم گفت‏: «بار الها، پروردگارا، از آسمان‏، سفره ای بر ما فرو فرست تا عيدي براي اول و آخر ما باشد و نشانه‏اي از جانب تو. و ما را روزي ده که تو بهترين روزي‏دهندگاني‏».

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

جان سقای حرم خدایا ببخش- مناجات حاج محمود کریمی

ويدئو/ ازهمه تشنه ترم خدایا ببخش

شعر/ از گلستان من ببر ورقی

سفر‌های دور و دراز سعدی از شام تا آسیای صغیر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.